یو پی اس ایرانی نیروسان و برخی از مشخصات آن و اصطلاحات مربوط به یو پی اس

یو پی اس ایرانی نیروسان و برخی از مشخصات آن و اصطلاحات مربوط به یو پی اس

۱۳۹۷ ۲۰ آذر
0 نظر ثبت شده

مدت زمان وصل  یو پی اس بعد از  قطع برق چقدر می باشد؟

 

زمان انتقال در یو پی‌ اس به چه معناست؟

هنگام قطع ناگهانی برق شهری ، زمان انتقال یا به عبارتی دیگر زمان سوئیچ شدن به مدت زمانی گفته می شود که یو پی اس از منبع برق شهری به منبع باتری سوئیچ می شود ، یا زمانی که برق شهری به حالت عادی بازگشت ، یو پی اس از منبع باتری به جریان برق شهری سوئیچ می شود. این بدان معناست که وقتی منبع تغذیه اصلی خراب می شود یو پی اس برای تامین برق کافی و اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات متصل به یو پی اس ، به حالت باتری سوئیچ خواهد کرد.

مدت زمان های انتقال در یو پی اس ها متفاوت میباشد و به سیستم داخلی  یوپی‌اس بستگی دارد، و همیشه زمان نگهداری انرژی باید بیشتر از زمان سوئیچ شدن یو پی اس باشد. زمان نگهداری  انرژی به زمانی گفته می شود که تجهیزات شما در زمان کمبود انرژی  قادر به حفظ  ماندگاری ولتاژ خروجی ( تثبیت ولتاژ) باشد.

زمان انتقال سیستم های یو پی اس نیروسان سری های line-interactive  معمولا بین 2تا 6 میلی ثانیه است. یو پی اس های لاین اینتراکتیو مناسب برای استفاده در سیستم های کامپیوتری هستند. سیستم های رایانه تک کاربره  دارای امکاناتی میباشند که تقریبا 10میلی ثانیه زمان را نگهداری میکند ،که بهترین گزینه برای سیستم های کامپیوتری تک کاربره میباشد. و هرچه سیستم کامپیوتری شما به روزتر و جدید تر باشد این زمان ماندگاری بهتر و نگهداری بهتری خواهد داشت. اما زمانی که سیستم کامپیوتری شما حساسیت بیشتری به زمان انتقال دارد شما باید یوپی‌اس هایی را انتخاب کنید که زمان انتقال کمتری حتی تا صفر میلی ثانیه دارند. بنابراین این یو پی اس های ارزان قیمت، بسیار مناسب برای استفاده در سیستم های رایانه ای می باشند.

 

 

بخوانید : چه یو پی اس هایی را نباید بخریم ؟!

 

اگر تجهیزات شما بسیار حساس و ویژه شرایط بحرانی هستند و هیچ گونه تحملی در مقابل افت جریان حتی به اندازه چند میلی ثانیه  را ندارد،  پیشنهاد میکنیم که از تکنولوژی یو پی اسonline ، سری Niroosan-Hitech استفاده کنید که زمان انتقال آن به صفر رسیده تا تجهیزات شما در امنیت کامل باشد. یو پی اس آفلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو برای تجهیزات گرانقیمت ، پیشنهاد نمی شود.

 

زمان انتقال چه تاثیری بر تجهیزات من خواهد داشت؟

 

به عبارت ساده تر اگر سطح تحمل تجهیزات شما کمتر از زمان انتقال یو پی اس باشد ، یو پی اس نخواهد توانست در زمان کافی تجهیزات شما را در حالت اجرا نگهدارد.

هنگام قطع برق برای اینکه جریان DC باتری به جریان AC تبدیل شود وقفه ای با مدت زمان 2 میلی ثانیه تا 4 میلی ثانیه اتفاق می افتد. که وقتی سیستم کامپیوتر شما روشن باشد عملا سیستم شما خاموش نخواهد شد.

معمولا ترانسفورماتور ها ولتاژ ورودی را به 110 یا 220 ولت تنظیم میکنند که سیستم براحتی بتواند ولتاژ ورودی را دریافت کند  و در اغلب موارد با سرعت کافی سوئیچ می شود که دستگاه های متصل تغییر آن را متوجه نمی شوند. منبع تغذیه سیستم های رایانه تک کاربره معمولا از خازن های بزرگی استغاده  می کنند که در زمان کمبود جریان انرژی خازن ها را تخلیه میکنند. و این تخلیه زمانی رخ میدهد که منبع تامین جریان از برق شهری به حالت باتری سوئیچ  می شود.

اگر شما تجهیزات لابراتوری با حساسیت بالا دارید که زمان نگهداری آن 2 میلی ثانیه است، یو پی اس line-interactive برای سیستم شما مناسب نخواهد بود چون سرعت العمل لازم برای انتقال به حالت باتری را نخواهد داشت  و شما به جای آن به سیستم یو پی اس online double conversion نیاز خواهید داشت. همچنین تجهیزات پزشکی حساس نیاز به یو پی اس مجهز به ترانس ایزولاسیون دارند. یو پی اس های ترانس بیس بهترین نوع حفاظت را برای تجهیزات پزشکی و دستگاه های بیمارستانی، تامین می کنند. علاوه بر تامین برق تثبیت شده توسط توسط این یو پی اس ها، در ساخت آنها از IGBT های صنعتی استفاده می شود که باعث افزایش عمر دستگاه UPS میشود.

از سوی دیگر اگر تجهیزات شما کاملا ابتدایی با زمان انتقال تقریبا 10  میلی ثانیه است ، شما میتوانید از سیستم یو پی اس line-interactive با آرامش خاطر از تجهیزات خود محافظت کنید.

زمان انتقال یکی از شاخصه هایی است که شما در هنگام جستجوی یو پی اس مناسب به آن نیاز دارید

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید