یو پی اس برای تجهیزات پزشکی

یو پی اس برای تجهیزات پزشکی

۱۳۹۷ ۰۴ دی
0 نظر ثبت شده

ups تجهیزات پزشکی


بیمارستان ها دارای برخی از پیشرفته ترین تکنولوژی های شناخته شده هستند که تقریبا همه آنها به یک منبع برق وابسته می باشند. این پیشرفت در سراسر مراکز مراقبت های بهداشتی، از بیمارستان ها تا درمانگاه ها نیز مشهود است. زمانیکه جریان برق قطع شود، بسیاری از کارها و عملیات در بیمارستان به تعویق خواهند افتاد و اکثر مواقع مسئولیت ها به اشتباه رخ خواهند داد.


منبع تغذیه دستگاه های پزشکی


دستگاه های پزشکی، از دستگاه های تهویه تا MRI، آنالایزر گاز تا سانتریفیوژها، سیستم های هماتولوژی تا دستگاه های تشخیص، همه پیشرفت های چشمگیری را برای بیماران و پزشکان به وجود آورده اند. اما بسیاری از دستگاه های مهم دیگر که بعد از قطع برق صد در صد از کار خواهند افتاد. اهمیت یوپی‌اس برای تجهیزات پزشکی به این گونه میباشد که با نبود جریان برق نیز تمامی این مشکلات به خوبی رفع خواهند شد.


حفاظت از عملیات اضطراری در صنعت بهداشت و درمان


با توجه به اینكه بسیاری از این نوآوری ها به هم پیوسته اند، جای تعجب نیست كه بسیاری از بیمارستان ها و مراكز مراقبت های بهداشتی و درمانی به سیستم های تسلیحاتی متصل شده اند كه  می توانند با هم كار كنند تا كاركردهای مهم را تأمین كنند.
به عنوان مثال، بسیاری از مراکز مراقبت های بهداشتی در سیستم های ساختمان مانند آلارم های آتش و تلویزیون های مدار بسته برای نظارت بر تجهیزات متکی هستند و همچنین به سازمان های اضطراری مانند ادارات آتش نشانی متصل می شوند. اهمیت یوپی‌اس برای تجهیزات پزشکی در این موارد به این گونه است که با نبود منبع جریان الکتریکی به راحتی می توانند از توقف آلارم ها و سنسورهای ضروری موردنیاز و قفل اتوماتیک درب ها جلوگیری کنند.

 

بخوانید : چه یو پی اس هایی نخریم ؟!


مراکز داده یکی دیگر از مهم ترین حوزه های بیمارستان هستند که به منظور حفظ کارکرد عملیات، باید در حفظ و نگهداری آن دقت شود. مراکز داده ای که در بیمارستان برای ذخیره سازی موارد مانند پرونده های بیمار، پرونده های پزشکی و برنامه های پردازش داده مورد استفاده قرار می گیرند، حیاتی هستند. زیرا در عملیات روزانه یک مرکز بهداشتی، به تجهیزاتی مانند سرور و روتر برای عملکرد مناسب بستگی دارند.


در شرایط ضروری، مراکز داده در بخش مراقبت های بهداشتی به یک سیستم قدرتمند احتمالی برای نگه داشتن آنها نیاز دارند. به این واقعیت افزوده می شود که این مراکز داده مقدار زیادی انرژی را مصرف می کنند و در حال حاضر بسیاری از معاملات سازمانی را حفظ می کنند و توانایی اطمینان از این که به عنوان قابل اعتماد و کارآمد انرژی کارآمد هستند مهمتر می شود.
همچنین در نظر بگیرید که تأسیسات مراقبت های بهداشتی به قدرت قابل اعتماد برای ادارۀ چندین وسیله مهم مراقبت های پزشکی نیاز دارند. عملیات مغناطیسی رزونانس (MRI)، اسکنرهای کامپیوتری توموگرافی (CT)، اشعه ایکس، آنالایزر گاز و دستگاه های تصویربرداری، برای اطمینان از عملکرد عملیاتی خود به نصب یو پی اس نیاز دارند. علاوه بر این، سیستم های تشخیص پیشرفته به سیستم های UPS بزرگ برای تهیه پشتیبان کافی نیاز دارند.


با توجه به همه سیستم های متصل ، وقفه در منبع جریان برق یک بیمارستان حتی چند ثانیه می تواند هزاران عملیات وابسته به جریان برق را مختل کند. صرف نظر از اینکه شرایط نامناسبی برای بیماران بوجود می اورد، اختلال در تامین برق در بیمارستان می تواند منجر به توقف تجهیزات، فساد سیستم، آسیب سخت افزار و از دست دادن اطلاعات شود.

 

 

نیاز به برق اضطراری در بهداشت و درمان


سیستم های یوپی‌اس  تجهیزات پزشکی دارای استانداردهای بالاتر نسبت به محصولات تجاری و صنعتی است. نیروسان ارائه دهنده مجموعه ای گسترده از منابع برق اضطراری (UPS) طراحی شده حتی در شرایط بحرانی نیز سازمان ها می توانند برای حفظ جریان ثابت برق الکتریکی سیستم ها و برنامه های کاربردی خود به تجهیزات نیروسان اطمینان کنند. یک منبع برق اضطراری یک دستگاه الکتریکی است که در مواقع خرابی منابع قدرت ورودی ، این دستگاه ها از یک ژنراتور آماده برای تولید برق موردنیاز استفاده میکنند که در صورت وقوع قطع برق ورودی، یو پی اس ها در زمان کمتر از نیم ثانیه  انرژی مورد نیاز تجهیزات مهم پزشکی  را فراهم می کنند .
در بیشتر موارد، در یک بیمارستان از دست دادن جریان برق می تواند مرگ و زندگی هر تعداد از بیماران که از سیستم های اضطراری استفاده می کنند  مشخص کند. به همین یوپی‌اس برای تجهیزات پزشکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. 


به عنوان مثال، مشکلات برق ممکن است مسائل مربوط به کیفیت عملیاتی یا تصویری را با سی تی اسکن ایجاد کنند. MRI  یکی از سیستم های حیاتی پزشکی است که به یک قدرت با کیفیت بالا برای کار و ارائه یک نتیجه خوب و تصویربرداری بدون نقص نیاز دارد. یک شکست عمده دریک بیمارستان همچنین می تواند هزینه های زیادی برای  سازمان و شرکای آن  به وجود آورد که بخاطر غفلت و مرگ ناعادلانه بیماران، منجر به بررسی قانونی پرونده های ای بیماران می شود که می تواند کل سازمان بیمارستان را زیر سوال ببرد. 


همچنین با نبود جریان برق پمپ های الکتریکی از کار خواهند افتاد که موجب افت فشار آب و مشکلات بهداشتی می شود که یوپی‌اس برای تجهیزات پزشکی در مورد راه اندازی همه پمپ های فشار بسیار ضروری می باشد.
بعد از قطع برق اولین چیزی که در بیمارستان بسیار مشهود می شود قطعی چراغ های بیمارستان می باشد که باعث هراس و ترس میان بیماران می شود.
با نبود جریان برق ارتباطات در داخل محدوده بیمارستان کاهش خواهد یافت چرا که بیماران بخش های اضطراری قادر به ایجاد ارتباط توسط دستگاه کمک کننده با مرکز پرستاری نخواهند شد. اتاق های اورژانس نیز اطلاعات مربوط به آمبولانس ها دریافت نخواهند کرد بخش های مختلف بیمارستان نیز قادر به ایجاد ارتباط سریع و موثر نخواهند بود.


یکی از علت های اهمیت یوپی‌اس در تجهیزات پزشکی مربوط به آسانسور بیمارستان می باشد که اگر وقفه ای در کار اسانسور به وجود اید موجب سردرگمی و شلوغی بیمارستان می شود چرا که بیماران بستری باید با رعایت موارد ایمنی ویژه ای جابجا شوند و در زمان های مشخص بیمار باید در جایی قرار گیرد که باید در آن قسمت و بخش باشد.
باتوجه به مشکلات فوق الذکر می توانید تصور کنید که این مشکلات باعث ایجاد هرج ومرج در بیمارستان ها می شود به همین دلیل ضروری است که هنگام قطع برق بیمارستان ها از یک سیستم یوپی‌اس UPS برای تجهیزات پزشکی خود استفاده کنند.
از این رو با توجه به حساسیت تجهیزات پزشکی و اهمیت زمان برای حال بیماران بعد از قطع برق باید در عرض نیم ثانیه وقفه برق برطرف گردد که برای این کار از سیستم یوپی‌اس استفاده می شود که بسته به مدل استفاده شده زمان شروع به کار تجهیزات بلافاصله بعد از قطع منبع جریان می باشد.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید