یو پی اس برای دوربین مداربسته

یو پی اس برای دوربین مداربسته

۱۳۹۷ ۰۱ بهمن
0 نظر ثبت شده

خرید بهترین یو پی اس برای دوربین

همان طور که می دانید ضرورت وجود دوربین مدار بسته امروزه در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها بیشتر احساس می شود و همه این دوربین ها و کنترل آنها با جریان برق ورودی می توانند به دریافت اطلاعات بپردازند درنتیجه اگر جریان برق شهری قطع شود، همه تجهیزات دوربین ها هم از کار خواهند افتاد. در اینجا یو پی اس برای دوربین مداربسته میتواند بسیار مفید واقع شود

اگر به دنبال یک دستگاه یو پی اس هستید که با آن  از خاموشی ناگهانی دوربین های خود جلوگیری کنید پیشنهاد می کنم به مطالب گفته شده در ادامه بیشتر توجه کنید. با قطع جریان برق به مدت نا معلوم، همه دوربین ها از کار خواهند افتاد و به همین دلیل دوربین ها قادر نخواهند بود که در این مدت به ثبت و ضبط اطلاعات بپردازند که ممکن است در این مدت اتفاقات ناگوار زیادی برای شرکت شما بیافتد. به همین دلیل شما شما به یکی از بهترین دستگاه های یو پی اس نیاز دارید تا بلافاصله بعد از قطع برق و مشکلات آن علاوه بر ثبت اطلاعات، به محافظت از دوربین ها نیز بپردازند.

ابتدا برای خرید بهترین یو پی اس باید با کاربرد های آن آشنا بشوید زیرا با استفاده از بهترین یو پی اس می توانید با استفاده از واحد تثبیت ولتاژ از مشکلات برق ورودی جلوگیری کنید.

بهترین و مقرون به صرفه ترین یو پی اس برای دوربین های مدار بسته استفاده از دستگاه های یو پی اس لاین اینترکتیو (Line-Interactive) می باشد و استفاده از یو پی اس های آنلاین خیلی توصیه نمی شود. اول به این خاطر که بسیار هزینه بر هستند دوم به این خاطر که لاین اینترکتیو به بهترین نحو از دوربین های شما پشتیبانی خواهد کرد، تنها تفاوت این دو نوع یو پی اس که خیلی بین کاربران بحث ایجاد می کند در مورد وقفه کوتاه مدت یو پی اس های لاین اینترکتیو می باشد که این وقفه 4ms هیچ گونه توقفی به کار دوربین ها وارد نمیکند.

 

تست زمان پشتیبانی :

همانند تست انجام شده برای انتخاب بهترین یو پی اس برای کامپیوتر ، برای اطمینان خاطر بیشتر شما عزیزان نیز برای دوربین ها این تست را انجام خواهیم داد.

جریان مصرف این مجموعه را به صورت عملی با یک مالتی متر اندازه می گیریم:

 

یوپی اس برای دوربین

 

جریان مورد استفاده 0.10 آمپر و توان مصرفی دوربین حدود 22 وات است. این دوربین  را با 3 دستگاه یو پی اس 650VA و یو پی اس  1000VAبه صورت عملی آزمایش می کنیم.

ابتدا این را در نظر بگیرید که تمامی یو پی اس ها به مدت 12ساعت قبل از آزمایش شارژ شده اند.

نتایج پشتیبانی و آزمون دشارژ هر یو پی اس بر روی دوربین ها به شرح زیر است:

- مدت زمان برق دهی یو پی اس NS-EcoPower 600 VA (دارای یک عدد باتری داخلی) بر حسب تعداد دوربین ها حداکثر 1.5 ساعت می باشد.

- مدت زمان برق دهی یو پی اس NS-EcoPower 1000 VA (دارای دو عدد باتری داخلی) بر اساس تعداد دوربین ها حداکثر 3 ساعت می باشد.

در زمان تهیه  این گزارش ( دی ماه 97) قیمت یو پی اس های پیشنهاد داده شده به شرح زیر می باشند:

- قیمت هر دستگاه یو پی اس NS-EcoPower 600 VA  ، 1.800,000 تومان 

- قیمت یو پی اس سری NS-EcoPower 1000 VA ، 3.400,000 تومان  

 

 

به این توجه کنید که دستگاه های یو پی اس لاین اینترکتیو به هنگام قطع برق با استفاده از مدارات الکترونیک و ترانسفورماتور، عمل تولید برق را انجام می دهندکه خود همین فرآیند مقداری از جریان باتری ها را مصرف می کند، بنابراین در محاسبه زمان برق دهی برای مصرف کننده های کوچک مانند دوربین ها و مصارف واقعی یو پی اس را هم لحاظ می کنیم و زمان پشتیبان گیری واقعی خدمت شما ارائه شده است.

(لازم به ذکر است که قیمت های فوق بر اساس لیست قیمت یو پی اس و لیست قیمت باتری یو پی اس در مهرماه 1400 معتبر می باشد.)

 

پرسش و پاسخ:

1- من اگر بخواهم همه دوربین ها هنگام قطع برق شهری با استفاده از مانیتور کنترل کنم، به چه نوع یو پی اسی نیاز دارم و شما پیشنهاد می کنید؟

دوست عزیز اگر بخواهید در مدت قطع برق دوربین ها را چک کنید یو پی اس های پیشنهاد شده شامل دستگاه های یو پی اس  NS-EcoPower 600 VAو یو پی اس NS-EcoPower 1000 VA مناسب خواهد بود اما حدود 30 درصد از میزان زمان پشتیبانی صرف روشن ماندن مانیتور خواهد شد.

 

2- نوع مصرف تمامی دوربین ها مثل هم هستن یا توان مصرفی دوربین ها متفاوت هستن؟

بله تقریبا تمام یو پی اس دوربین ها از یک منبع تغذیه DC ، 12ولت استفاده می کنند و به غیر از دوربین های موتوردار که توان آنها بستگی به توان موتور نیز دارد، در حالت دید درشب نیز توان LED های مادون قرمز به توان اصلی دوربین اضافه می شودکه جمع این دو معمولا بین 5 تا 10 وات می باشد.

 

3- هزینه خرید یو پی اس برای 10 عدد دوربین چقدر میشه؟

برای این کار به یک DVR 16کاناله نیز نیاز دارید، برای نگهداری این مجموعه به مدت 2.5ساعت، دستگاه یو پی اس NS-ECO-1000VA را پیشنهاد میکنیم و قیمت یو پی اس مورد نظر 3.400.000 تومان می باشد.

 

4- من می خوام برای اطمینان بیشتر از نوع یو پی اس آنلاین خریداری کنم، چون ضبط اطلاعات دوربین ها خیلی واسم مهمه و حیاتی هست برای همین چه نوع یو پی اس آنلاین پیشنهاد می کنید؟

یو پی اس های آنلاین دارای خروجی برق بهتر و مطمئن تری هستنددر صورتی که قیمت تمام شده برای کار شما مقرون به صرفه باشد، می توانید از یو پی اس آنلاین مدل 1kVA نیروسان به همراه 2عدد باتری 9ah در داخل دستگاه استفاده کنید اما باتوجه به این که یو پی اس های با تکنولوژی لاین اینترکتیو می تواند جریان برق دوربین های شما را با اطمینان نیز تامین کند زیرا زمان وقفه دستگاه های ECO-1000VA و ECO-600VA حدود 4ms است که هیچ مشکلی در عملکرد دوربین های شما به وجود نمی آورد.

 

5- چرا زمان پشتیبانی دستگاه یو پی اس EcoPower 1000 برای  8 عدد دوربین نسبت به 4 عدد دوربین بیشتر هست؟

با توجه به مصرف بسیار پایین هر عدد دوربین جمع توان تعداد 4 عدد دوربین در مجموعه دوربین ها و دستگاه DVR و تاثیر زیادی روی بک آپ تایم ندارد. در زمان قطع برق جمع توان مصرفی شامل توان دستگاه ها DVR و توان دوربین ها و توان مصرفی خود یو پی اس می باشد که توان هر دو دوربین در این مجموعه بسیار ناچیز است.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید