چه یو پی اس هایی را نباید بخریم؟

چه یو پی اس هایی را نباید بخریم؟

۱۳۹۷ ۱۸ آذر
2 نظر ثبت شده

چه یو پی اس هایی را نباید بخریم؟

 

خریدن یا نخریدن مسئله این است! مطمئنا برای در هر کسب و کاری که باشید روزی نیاز به خریدن یو پی اس خواهید داشت. ولی برای خریدن یو پی اس باید به معیارهای خاصی توجه کنید تا مناسب ترین را برای کار خود انتخاب کنید. ما در این مقاله کمک خواهیم کرد تا یو پی اس هایی که برای شما مناسب نیستند و حتی برایتان هزینه اضافی دربردارند را تشخیص داده و از لیست خرید خود کنار بگذارید.

ابتدا بیایید با معیار های انتخاب یو پی اس ، آشنا شویم.

  • نوع بار و مشخصه
  • توان قدرت و ضریب توان
  • اعوجاج هارمونیک
  •  ارتباط ژنراتور - UPS
  • باتری
  • عملکرد

عوامل دیگر (درجه حرارت، عایق، و غیره)

 

یو پی اس رایان ایکس

 

نوع بار و مشخصه یو پی اس

ابتدا باید تصمیم بگیریم که آیا سیستم و بار مصرفی ما  ما یک فاز یا سه فاز است.اگر محل نصب یو پی اس شما دارای برق سه فاز باشد.نباید یو پی اس تک فاز خریداری کنید.

بسته به مشخصه بار، می توان تصمیم گرفت که آیا یو پی اس ای انتخاب میشود دارای  ترانسفورماتور باشد و یا نه(ترانس ایزوله )

اگرقصد دارید  بارهای بحرانی و حساس به یوپی اس خود وصل کنید نباید یوپی اس بدون ترانس ایزوله خریداری کنید

توان : هنگام انتخاب یو پی اس، اولین قدم تعیین توان مصرفی است و قدرت توان یو پی اس باید براساس آن تعیین شود. تعیین توان یوپی اس را  با در نظر گرفتن  تحمل 20 تا 25 درصد افزایش بار( که ممکن است در آینده رخ دهد)، انتخاب کنید.

 یو پی اس ای که از لحاظ توانی متناسب با توان مصرفی ما نیست را نخریم زیرا یو پی اس های کم توان با خطای overload کار نخواهند کرد. و یو پی اس های توان بالا از لحاظ اقتصادی به صرفه نخواهند بود.

ضریب توان : هنگام انتخاب یک یو پی اس، اطمینان حاصل کنید که ضریب توان  ورودی نزدیک به 1 باشد. در حالت ایده آل، این مقدار 0.99 است.

حتما هنگام محاسبات توان یو پی اس ضریب توان یوپی اس را درنظر بگیریم در غیر اینصورت سبب انتخاب نادرست و اتلاف وقت و هزینه خواهد بود 

 

ارتباط ژنراتور یو پی اس

اگر یک ژنراتور در سیستم ما وجود داشته باشد و ما UPS را انتخاب می کنیم یا برعکس، مهمترین مسئله در نظر گرفته شده این است که قدرت ژنراتور بالاتر از توان UPS است.

قدرت ژنراتور باید حدود 2 برابر قدرت یو پی اس باشد. مناسب است که قدرت ژنراتور را به یو پی اس های بدون ترانسفورمر متصل می کند با یک یو پی اس IGBT مدرن، حدود 1.2 برابر قدرت یو پی اس است. این مقادیر ممکن است بسته به نوع ژنراتور متفاوت باشد.

در نتیجه در مواقع ای که از ژنراتور استفاده میکنیم یوپی اس با توان بالاتر از ژنراتور خریداری نکنیم

 

یو پی اس بخریم یا نه

 

باتری یو پی اس :

یکی از مهمترین بخش های UPS استفاده از باتری است. در طول وقفه، انرژی الکتریکی از باتری تامین می شود.

انواع مختلفی از بسته های باتری موجود است. اکثر انواع UPS دارای باتری 5-10 دقیقه هستند. در این مورد، یک سیستم مدیریت پیشرفته باتری نیز مهم است.

دانستن قدرت باتری مورد نیاز، زمان لازم برای بار واقعی و همچنین پارامترهایی مانند زمان پشتیبانی باتری، از نکاتی هستند که برای انتخاب یک باتری مورد نیاز می باشند .

یو پی اس ای که دارای باتری مناسب برای مدت زمان پشتیبانی نورد نظر شما نیست را انتخاب و خرید نکنید.

 

عوامل مهم دیگر در انتخاب یو پی اس :

پارامترهای مفصل مانند ظرفیت اضافه بار، انزوا خروجی، زمان بازیابی یو پی اس (سرعت پاسخ سیستم)، دمای کار  UPS، نویز عملیاتی یو پی اس، موقعیت UPS را می توان در طول ترجیح در نظر گرفت. مهمترین عامل در میان این عوامل بدون شک درجه حرارت است.

از آنجایی که انرژی گرمایی از دست رفته دمای محیط را افزایش می دهد، می توان هزینه های اضافی برای خنک کننده محیط را مورد توجه قرار داد. سیستم با انرژی و انتخاب مناسب UPS مطابق با خواسته های مشتری و درون پارامترهای مشخص شده در مقاله، پایدار خواهد بود پشتیبانی پس از فروش و کمک های فنی، تداوم سیستم را تضمین می کند.

 

نظرات کاربران
مجتبی
بسیار عالی و مفید
مهمان
نکات مهمی رو گفتین. ممنون
نظر خود را در این باره بنویسید