تفاوت بین یو پی اس آنلاین online و یو پی اس لاین اینتر اکتیو line interactive

تفاوت بین یو پی اس آنلاین online و یو پی اس لاین اینتر اکتیو line interactive

۱۳۹۷ ۲۲ آذر
0 نظر ثبت شده

یو پی اس آنلاین  بخریم یا یو پی اس لاین اینتر اکتیو ؟!

همواره برای کسانی که اقدام به خرید یو پی اس میکنند این سوال پیش می آید که تفاوت بین یو پی اس آنلاین ( online ) و یو پی اس لاین اینتر اکتیو ( line-interactive ) چیست؟ برای خرید یو پی اس احتمالا فروشنده برایتان این یو پی اس ها را پیشنهاد بدهد و شما باید یکی را انتخاب کنید. برای این کار باید تفاوت بین این دو و موترد استفاده هررکدام را بدانید. با رایانیکس همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

 

یو پی اس آنلاین یا یو پی اس اینتر اکتیو ؟

با پیشرفت تکنولوژی وابستگی ما به انرژی الکترونیکی رو به افزایش هست ، بنابراین ناچار به تامین برق اظطراری توسط یو پی اس برای تجهیزات الکترونیکی هستیم. خصوصا دستگاه های حساس که تحت تاثیر اختلال های کوتاه به وجود آمده در شبکه قرار میگیرند.
برای اماکنی چون بیمارستان ها، فرودگاه ها و مراکز خبری امکان قطعی برق وجود ندارد . برای مثال حین عمل پزشکی ،هنگام پرواز، نشستن هواپیما و محل هایی که حتما بایستی انتقال اطلاعات صورت گیرد قطعی برق عواقب بدی را به همراه دارد.
همچنین در تاسیسات صنعتی هم قطعی برق باغث کندشدن روندکار و از بین رفتن کالاهای اولیه می شود، در این شرایط بارهای حساس باید توسط یو پی اس تقویت شوند. بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی ، روشنایی فرودگاه ها ، روشنایی خروج های اضطراری، تجهیزات گرامایشی و سرمایشی، موسسه های خبری و پخش، مراکز کنترل ترافیک هوایی، آسانسور ها بارکد در های برقی، سیستم های رادار نظامی، تولیدی های وابسته به سیستم ماشین آلات بسته بندی، کامپیوتر ها و سیستم ها اتوماسیون وابسته به کامپیوتر از جمله محل هایی هستند که یوپی اس کاربرد دارد. 
اما با چه نوع یو پی اسی؟


معمولا در شرایط امروزی بسته به تجهیزات مصرفی  از دو نوع یو پی اس آنلاین و یو پی اس لاین اینتر اکتیو استفاده میشود.

 

تفاوت یوپی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو

 

بخوانید : چه یو پی اس هایی را نباید بخریم ؟!

 

یوپی اس های آنلاین :

در یو پی اس های آنلاین چچه در شبکه برق باشد چه نباشد، بارها به صورت مداوم توسط اینورتر تامین میشود .
زمانیکه در شبکه برق موجود هست ،هم باتری ها شارژ میشوند و هم اینورتر  با شبکه در یک فرکانس کار میکند. درصورت قطعی برق در شبکه اینورتر برقی که از باتری میگرد را به بار منتقل می کند.حین اینکه  بار ها بدین نحو از طریق باتری پشتیبانی میشوند،کیفیت وتداوم خروجی یوپی اس نیز تغییر نمیکند.
محصولاتی که با آخرین تکنولوژی ها در حال ساخت هستند با منطق یوپی اس های آنلاین تولید میشوند.
در محل هایی که از موتور ژنراتور استفاده می شود و مشکلات نا متعادل بودن فرکانس را دارند میتوانند از یوپی اس های آنلاین استفاده کنند زیرا بهترین خروجی در سیستم های آنلاین به وجود می آید.

یو پی اس های لاین اینتر اکتیو : 

در سیستم های لاین اینتر اکتیو هنگامی که ولتاژ  برق شبکه موجود باشد،در بازه های مشخص ولتاژ  ورودی برق ثابت شده و به خروجی دستگاه یو پی اس منتقل می شود. و در هنگام قطعی شبکه با یک کلید رله ای و یا تریکالی خروجی را به یو پی اس انتقال می دهد. زمانی که یو پی اس با سیستم لاین اینتراکتیو در مد شبکه می باشد به طور همزمان باتری های خود را نیز شارژ میکند. شارژر این سیستم ها به اندازه آفلاین ها محدود نیست ولی به دلیل پایین آمدن هزینه قدرت کمی دارد، به همین دلیل زمان استفاده از باتری کم و مدت شارژ کردن باتری، طولانی می باشد.
یو پی اس های اینتر اکتیو  در حالت نرمال ولتاژ موجود در شبکه را به صورت مستقیم تبدیل کرده و به بار متصل به خود وارد میکنند ولی یو پی اس های آنلاین ولتاژی که از لحاظ کیفیت با  قدرتی دوگانه تبدیل شده است را تولید می کنند.
در نتیجه در یو پی اس های لاین اینتر اکتیور  هارمونیک ها و اشکالاتی که ممکن است در شبکه به وجود بیاید ،  همراه با ولتاژ  به بار وارد میشود و برای دستگاه های حساس مناسب نیست. 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید