محاسبات بسیار ضروری قبل از خرید یو پی اس

محاسبات بسیار ضروری قبل از خرید یو پی اس

۱۳۹۷ ۱۳ آذر
0 نظر ثبت شده

محاسبه توان قبل از خرید یو پی اس

بعد از اینکه تصمیم به خرید یو پی اس گرفتید بایستی ابتدا توان مصرفی خود را مشخص کنید . برای خرید یو پی اس مورد نیاز شما ابتدا باید توان مصرفی دستگاه های خود را محاسبه کنید. معمولا توان های مصرفی  بر روی لیبل های پشتی دستگاه ها درج شده است.  اگر چه توان دستگاه هایتان بر اساس "وات" باشد فقط کافیست توان همه دستگاه هایتان را جمع کنید.

 

به عنوان مثال :

برای یک عدد کامپیوتر با 200وات مصرف و یک مانیتور 17 اینچ  با 50 وات مصرف نیاز به خرید یو پی اس برای پشتیبانی به مدت 1 ساعت دارید.

در این صورت توان مصرفی شما برابر است با = 250 وات

اگر توان دستگاه های تان با ولت و آمپر درج شده باشد بایستی ابتدا ولتاژ و جریان آن را در هم ضرب کنید .

مثلا  یک دستگاهی با  220 ولت و 2 آمپر توان مصرفی آن برابر است با  = 440 ولت آمپر  برای تبدیل آن به وات آن را ضرب در"0.8میکنیم  و توان به دست آمده مساوی 352 وات خواهد بود. (ولی برای اینکه توان مصرفی شما با تلرانس در نظر گرفته شود بهتر از توان تان را همان ولت آمپر در نظر بگیرید)

نکته مهم اینکه برخی از دستگاه های برقی دارای جریان راه اندازی هستند و موقع شروع به کار توان دوبرابری را طی چند ثانیه مصرف میکنند، دستگاه هایی چون : یخچال، پمپ آب ، کولر گازی، سشوار و...

هنگام محاسبه  توان مصرفی حتما جریان راه اندازی دستگاه هایتان را نیز در نظر بگیرید.

توان یو پی اس شما بایستی حدود 30 درصد بیشتر از توان مصرفی تان باشد. چون یو پی اس ها در توان های خاصی هستند شما نزدیک ترین توان به توان مصرفی خود را انتخاب کنید ( همیشه توان یوپی اس را با ضریب پاور فکتور آن محاسبه کنید : اگر پاور فکتور یا همان ضریب توان یوپی اس شما 0.8 باشد و توان آن 1000ولت آمپر ، به این صورت در نظر بگیرید . وات 800= 1000*0.8 )

برای خرید یو پی اس حتما این موارد را رعایت کنید.

به عنوان مثال  اگر توان شما 550 ولت آمپر شد  یک 1000 ولت آمپر با ضریب توان 0.8 برای شما مناسب خواهد بود.

اگر چه توان مصرفی شما بزرگتر از 10 کاوا شد در این صورت بایستی طبق مشورت با کارشناس در این زمینه از یک  یوپی اس با ورودی استفاده کنید.

 

خرید یو پی اس

 

بخوانید : مراقبت های لازم باتری یوپی اس

 

محاسبه میزان پشتیبانی باتری قبل از خرید یو پی اس

برای محاسبه باتری مورد نیاز برای مدت زمان پشتیبانی مورد نظر خود در خرید یو پی اس ابتدا باید تعداد باتری قابل استفاده در یو پی اس مد نظر شما را بدانید ، ولتاژ ورودی دستگاه یو پی اس ، تعداد باتری را بیان میکند. یوپی اس های موجود در بازار معمولا با باتری های 12 ولت کار میکنند مثلا  یک دستگاه با ولتاژ ورودی 96 به 8 عدد باتری 12 ولت نیاز دارد  (8=12/96)

حال بعد از اینکه تعداد باتری ، ولتاژ باتری ، و توان مصرفی شما مشخص شد با استفاده از امپر باتری های موجود در بازار مدت زمان پشتیبانی و باتری مورد نظر خود را پیدا کنیم

برای اینکار با استفاده از فرمول زیر عمل میکنیم.

توان مصرفی /عدد ثابت 42* ولتاژ باتری*تعداد باتری* آمپر باتری  = مدت زمان پشتیبانی

آمپر های موجود در بازار را در فرمول روبه رو جایگذاری کنیدو زمانی که به مدت زمان پشتیبانی مد نظر رسیدید در واقع آمپر باتری مناسب خود را یافته اید.

به طور مثال:

با  550 وات مصرف 1 ساعت پشتیبانی می خواهید. و یک دستگاه 1000 ولت آمپر با ولتاژ ورودی 24 (2 باتری) انتخاب کرده اید. حال شروع به محاسبه فرمول میکنیم

(42*12*2*18)/550=32 دقیقه

(42*12*2*28)/550=51 دقیقه

(42*12*2*42)/550=76 دقیقه

حال با مدت زمان های بدست آمده آمپر مورد نظر را میتوانید خرید یو پی اس را خود را انجام دهید

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید