یو پی اس چطور کار می کند

یو پی اس چطور کار می کند

۱۳۹۹ ۲۲ آذر
0 نظر ثبت شده

یو پی اس چطور کار می کند:

 

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) که به عنوان دستگاهی که با استفاده از پشتیبان گیری باتری برق تولید می کند. در صورت قطع منبع تغذیه اصلی یا کاهش و افزایش ولتاژ برق ، یو پی اس با استفاده از طراحی داخلی خود این مشکلات را برطرف کرده و برق سالم و عاری از هرگونه اختلال را در اختیار مصرف کننده های شما قرار می دهد. UPS امکان خاموش کردن منظم و مرتب کامپیوتر و تجهیزات متصل را فراهم می کند. اندازه و طراحی یو پی اس تعیین می کند که چه مدت برق تأمین کند.

 

توپولوژی های UPS

یو پی اس دارای توپولوژی های مختلفی است که هرکدام بسته به نوع طراحیشان و سیستم های داخلی که در انها تعبیه شده است، سطح خاصی از حفاظت در برابر برق را فراهم می کنند. یو پی اس ها به طور کلی به یکی از این سه توپولوژی تعلق می گیرند: یو پی اس آفلاین ، لاین اینترکتیو و آنلاین.

 

یو پی اس آفلاین اساسی ترین توپولوژی UPS است. یو پی اس آفلاین در صورت بروز مشکلات متداول برق مانند خاموشی ، افت ولتاژ یا افزایش ولتاژ، از برق پشتیبان باتری استفاده می کند. هنگامی که برق ورودی به زیر سطح ولتاژ ایمن می رسد یا از سطح مجاز ولتاژ عبور می کند ، UPS به منبع تغذیه باتری DC تبدیل شده و سپس آن را به برق متناوب تبدیل می کند تا تجهیزات متصل را تامین کند. این مدل ها برای لوازم الکترونیکی مصرفی ، رایانه های سطح پایین ، سیستم های POS ، سیستم های امنیتی و سایر تجهیزات الکترونیکی اساسی طراحی شده اند.  

 

یو پی اس لاین اینترکتیو دارای فناوری است که به شما امکان می دهد بدون تغییر باتری ، نوسانات جزئی برق (ولتاژهای کم و یا زیاد) را اصلاح کنید. این نوع UPS دارای یک ترانسفورماتور خودکار است که ولتاژهای پایین (به عنوان مثال ، قطع براون اوت) و ولتاژهای بیش از حد (به عنوان مثال ، فلش یا فرورفتگی ولتاژ) را بدون نیاز به تغییر به برق باتری تنظیم می کند. مدل های UPS لاین اینترکتیو معمولاً برای وسایل الکترونیکی مصرفی ، رایانه های شخصی ، سیستم های بازی ، وسایل الکترونیکی سینمای خانگی ، تجهیزات شبکه و سرورهای در اندازه های متوسط استفاده می شوند. آنها در طول اختلالی مانند خاموشی ، افت ولتاژ ، افزایش و یا نوسان ولتاژ که در برق ورودی ممکن است وجود داشته باشند از بارهای متصل به خود پشتیبانی می کنند.

 

یو پی اس آنلاین با تکنولوژیdouble-conversion  بدون در نظر گرفتن شرایط برق ورودی ، یک برق ثابت ، تمیز و تقریباً کامل را فراهم می کند. این UPS برق ورودی AC را به DC تبدیل کرده و سپس به AC تبدیل می کند. سیستم های UPS با این فناوری 100 درصد از زمان کار خود را  با ولتاژ جدا شده DC کار می کنند و زمان انتقال صفر دارند زیرا هرگز نیازی به تغییر برق DC ندارند. سیستم های UPS با تبدیل دوگانه برای محافظت از تجهیزات IT حساس، نصب در مراکز داده ، سرورهای پیشرفته ، تجهیزات پزشکی، تاسیسات مخابراتی بزرگ و برنامه های ذخیره سازی و تجهیزات پیشرفته شبکه از آسیب ناشی از قطع برق مانند افت ولتاژ ، ولتاژ بیش از حد ولتاژ ، نوسان ولتاژ ، نویز فرکانس ، تغییر فرکانس یا اعوجاج هارمونیک محافظت می کند.

 

شکل موج خروجی UPS

 

بسته به مدل ، سیستم های UPS  دارای موج سینوسی یا موج سینوسی شبیه سازی شده در خروجی هستند.

خروجی موج سینوسی: بالاترین کیفیت خروجی شکل موج سینوسی کامل است که نوسان صاف و تکراری برق AC می باشد. سیستم های UPS در سطح سازمانی برای کار با تجهیزات حساس الکترونیکی ، برقی با خروجی موج سینوسی کامل تولید می کنند.

 

 

خروجی موج سینوسی شبیه سازی شده: یک شکل موج خروجی موج سینوسی تقریبی است . این از مدولاسیون موج پالس برای تولید یک موج سینوسی پله ای و تقریبی برای تأمین انرژی پشتیبان باتری مقرون به صرفه برای تجهیزاتی که نیازی به خروجی موج سینوسی ندارند استفاده می کند. فناوری مورد استفاده برای تولید این نوع خروجی برق هزینه ساخت کمتری دارد و در سیستم های UPS لاین اینترکتیو و آفلاین معمول است.

تیم ما یو پی اس های (UPS) لاین اینترکتیو و آنلاین ارائه می دهد. اطلاعات مربوط به سیستم های UPS ما را در بخش محصولات پیدا کنید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید