یو پی اس و صنعت مواد غذایی

یو پی اس و صنعت مواد غذایی

۱۳۹۹ ۲۵ آذر
0 نظر ثبت شده

ضرورت استفاده از یو پی اس(UPS) در صنعت تولید و نگهداری مواد غذایی:

مطالعات اخیر نشان داده که داشتن یک سیستم پشتیبان برق همچون منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) برای شرکت های فعال در بخش صنایع غذایی بسیار مهم است. بطور کلی در جوامع مدرن امروزی، تأمین برق دائمی برای سوپرمارکت های بزرگ یا کارخانه های صنایع غذایی نه تنها برای اطمینان از دسترسی آسان به محصولات غذایی بلکه برای رفاه عمومی و سلامت جامعه نیز امری حیاتی است. یو پی اس با تامین برق بدون وقفه از تمام تجهیزات و دستگاههای مخصوص و حساس کارخانجات تولید مواد غذایی پشتیبانی می کند. علاوه بر این این یو پی اس با تنظیم جریان ورودی برق و رفع اختلالات موجود در منبع تغذیه ی اصلی از مصرف کننده ها محافظت می کند.

همه مشاغل تجربه روبرو شدن با مشکلات ناشی از برق را داشته اند به ویژه در بخش سیستم های الکترونیکی کسب و کار خود. این مسائل به طور فزاینده ای در اثر خرابی برق مانند افزایش و کاهش یا حتی نوسان ولتاژ و همچنین قطع کامل شبکه برق ایجاد می شوند. در هنگام بروز چنین مشکلات برقی ، اکثر مشاغل با نصب یک سیستم برق پشتیبان (یو پی اس) از تجهیزات الکترونیکی خود محافظت می کنند. UPS با تامین توان مورد نیاز تجهیزات حساس مصرف کننده به آنها اجازه می دهد تا همچنان به فعالیت خود بدون تجربه ی قطعی برق، ادامه دهند.

علاوه بر این قطعی یا نوسان برق نه تنها زنجیره تامین برق برای کارخانه ها یا حتی فروشگاههای مواد غذایی را می شکند بلکه هزینه های بسیار هنگفتی را نیز به بار خواهد آورد. طبق یک نظرسنجی توسط مشاور فناوری اطلاعات (ITIC) ، یک ساعت قطع یا خرابی برق می تواند  برای یک شرکت نگهداری و بسته بندی مواد غذایی هزینه ای معادل  80000 پوند به دنبال داشته باشد. این امار برای تولیدکننده گان مواد غذایی به احتمال زیاد بسیار بیشتر خواهد بود.
 

 

محافظت در برابر برق:

بنابراین داشتن تجهیزات قدرتمند پشتیبان برق برای تولیدکنندگان و فروشندگان مواد غذایی بسیار مهم است. اگر در اثر قطع یا نوسان جریان، برق سیستم های آبیاری یا تنظیمات دمایی و محیطی یک گونه غذایی برای مدتی متوقف شود، این امر باعث می شود که فرآیندی در بخش فوتوسنتز گیاه دچار آسیب شود و چندین تن از یک محصول نابود شود. وجود یک سیستم محافظت برق غیر اصولی می تواند کارخانه صنایع غذایی را با افزایش هزینه های تولید، هزینه های حمل و نقل، هزینه های انبارداری، ضایعات و ... مواجه کند و  قیمت تمام شده محصول واحد تولیدی را به اندازه ای بالا می برد که توان رقابت در بازار فروش را نداشته باشد. حتی در بخش نگهداری از غدا خرابی یا خاموشی یخچال یا تهویه ی یک کاراخانه می تواند بسیار گران تمام شود. علاوه بر مشکلات ذکر شده قسمت ناگوار قضیه اینست که گاهی ممکن است این قطعی برق طولانی بوده یا حتی بعد از روزها یا حتی هفته ها دوباره شروع شود. این بدان معناست که نه تنها محصولاتی که در حال تولید بودند به هدر می روند بلکه حلقه مهم زنجیره تأمین مواد غذایی سوپرمارکت ها نیز از بین خواهد رفت. بنابراین جای تعجب نیست که این مشاغل تمام تلاش خود را برای محافظت در برابر قطعی برق و هر چیز دیگری که ممکن است برق سیستم های الکترونیکی آنها را تهدید کند ، انجام می دهند. زیرا قطع برق حتی به مدت یک یا دو ساعت نه تنها پرهزینه بلکه حیاتی خواهد بود.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید