یو پی اس های صنعتی

یو پی اس های صنعتی

۱۳۹۹ ۳۱ شهریور
0 نظر ثبت شده

یو پی اس های صنعتی یک منبع برق توان بالا می باشند که از قدرت بالایی برخوردار هستند. درواقع یو پی اس های صنعتی به عنوان سیستم های منبع تغذیه کاملاً سفارشی برای محیط های ناهموار صنعتی در نظر گرفته می شوند و به ویژه برای محافظت از بارهای حیاتی در کاربردهای صنعتی طراحی شده اند، که در آن نوسانات ولتاژ ، ایجاد شده توسط منبع تغذیه اصلی، می تواند به راحتی به بارهای حساس یا حتی خود منبع تغذیه آسیب برساند. این یو پی اس ها معمولا سه فاز هستند و در کارخانه ها، بیمارستان ها و مراکز صنعتی با توان های بالا استفاده می گردند.

سیستم های UPS صنعتی کاملاً انعطاف پذیر و قابل تنظیم هستند و برای نصب فعال روی خط بین منبع تغذیه اصلی ، منبع بای پس و بار بحرانی طراحی شده اند، جایی که اینورتر، ولتاژ و فرکانس AC تنظیم شده را به بار تحویل می دهد و یکسو کننده ولتاژ / جریان DC تنظیم شده را نیز به بار DC در هر زمان بدون وقفه تحویل می دهد. یو پی اس صنعتی باید استانداردهای خاصی برای استارت داشته باشند. به طور مثال ابتدا باید رکتیفایر استارت شده تا باطری در مدار قرار گرفته و در آخر اینورتر استارت شود. این یو پی اس ها به دلیل توان بالا باعث تولید گرمای زیاد گردیده و باید در مکانی نصب گردند که مجهز به خنک کننده های قوی و استاندارد باشد. در بیشتر مواقع نباید خروجی سیستم های یو پی اس صنعتی مستقیما به مصرف کننده وصل گردد و حتما باید تابلوی توزیع بین یو پی اس و مصرف کننده قرار گیرد.

فرایند تبدیل برق در یو پی اس بار بحرانی را از آشفتگی و خرابی های شبکه اصلی جدا کرده و شبکه را از هارمونیک های منعکس شده بار ناشی از سایر بارهای متصل به منبع تغذیه شبکه جدا می کند. یکسو کننده برق جریان AC را به DC تبدیل می کند تا باتری های اسید سرب یا نیکل کادمیوم را شارژ کند. همچنین جریان DC لازم را نیز برای ظرفیت دائمی اینورتر فراهم می کند. ماژول های نیمه هادی IGBT در اینورترPWM (مدولاسیون پهنای باند (PWM)، یک روش بسیار موثر برای بدست آوردن ولتاژ خروجی قابل کنترل و قابل تنظیم از ولتاژ ورودی ثابت یا متغیر می‌باشد. و IGBT در دستگاه‌های جدید از این قطعه برای سوئیچینگ سریع و بازدهی بالا استفاده می‌شود. این سوئیچ برق در بسیاری از لوازم مدرن از جمله خودروهای برقی، قطار، یخچال‌ها، تردمیل، دستگاه‌های تهویه مطبوع و حتی سیستم‌های استریو و تقویت کننده‌ها استفاده می‌شود. همچنین در ساخت انواع اینورترها، ترانس های جوش و UPS  کاربرد دارد.) استفاده می شود و شکل موج خروجی سینوسی دقیق را با هارمونیک یا اعوجاج بسیار کم ایجاد می کند. ماژول های نیمه هادی تریستور نیز در یکسوساز برای عملکرد مطمئن استفاده می شوند.

 

ساختمان داخلی یو پی اس صنعتی:

این سیستم شامل یکسو کننده / شارژر ، اینورتر ، بای پس استاتیک ، بای پس تعمیر و نگهداری ، ترانسفورماتور ایزوله یکسو کننده ، ترانسفورماتور ایزوله ی اینورتر ، ترانسفورماتور ایزوله ی خط بای پس ، تثبیت کننده خط اتوماتیک ، توزیع DC ، توزیع AC ، کنترل و نظارت است. خروجی AC اینورتر به بار بحرانی متصل است، باتری ذخیره از طریق یک MCB ایزوله باتری، بین ورودی اینورتر و خروجی یکسوساز / شارژر متصل می شود. برق ورودی AC متناوب به یکسوساز متصل است و مدار بای پس نیز از همان منبع تغذیه برق می گیرد تا در هنگام کار بای پس ، هنگامی که سیستم در حالت تعمیر و نگهداری است ، توان بارهای بحرانی را تأمین کند.

 

 

مصارف یو پی اس صنعتی:

سیستم های UPS صنعتی به طور گسترده ای در صنایع مختلف مانند تولید برق ، توزیع برق ، انتقال برق ، ساخت ، حمل و نقل ، معدن ، پالایش ، کارخانه های پتروشیمی ، نفت و گاز ، بیمارستان ها ، فرودگاه ها با کاربردهای مختلف مانند کنترل توربین گاز ، کنترل تابلو برق ، سیگنالینگ ، هشدارها ، روشنایی اضطراری ، DCS  (سیستم کنترل توزیع شده) و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر اینها یو پی اس های صنعتی بیشتر در کارخانه ها برای استفاده موتورها و دستگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. این یو پی اس ها به طور معمول به سبب داشتن ترانس و فرکانس بالا و همچنین به دلیل دارا بودن فن های بزرگ صدای بیشتری نسبت به سایر یو پی اس ها تولید می کنند.

 

برای مطالعه ی بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://pmienergy.com/industrial-ups/

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید