یو پی اس تا چه مدت کار می کند

یو پی اس تا چه مدت کار می کند

۱۳۹۹ ۰۴ بهمن
0 نظر ثبت شده

زمانیکه ارسطو جمله " کلِ هر چیزی، فراتر از مجموع اجزای آن است " را بیان کرد، بدیهی است که منظور او سیستم های برق اضطراری (UPS) بوده باشد - اما می توانست چنین نیز باشد. تئوری مشهور بالا ، نشان می دهد که قطعات جداگانه متصل به هم برای تشکیل یک موجودیت واحد از ارزش بیشتری برخوردار هستند تا اینکه هریک از اجزا جداگانه بررسی شوند. این جمله به این معنا است که با وجود اینکه هر قسمت خاص دارای معنای ویژه خود می باشد اما ساختار کل می تواند به آن معنای کامل ببخشد، درست ماند یک موسیقی و نت هایش. به طور کلی این تئوری می تواند برای یک یو پی اس یا منبع تغذیه پشتیبان نیز به کار برده سوئد شود. از قضا ، هنگام تعیین طول عمر UPS ، درواقع این قطعات جداگانه است که باید از نزدیک مورد توجه قرار گیرند تا کل یو پی اس.

اینکه یک UPS معمولی تا چه مدت می تواند کار کند و چه زمانی در معرض خراب شدن قرار می گیرد؟ سوال رایجی است که پاسخ آن به تعداد متغیرهای مختلفی از جمله باتری ها ، فن ها و خازن های تشکیل دهنده  مجموعه یو پی اس بستگی دارد. در حالی که برخی از سیستم های UPS می توانند 15 سال یا حتی بیشتر بدون نیاز به تعویض دوام بیاورند و همچنان کار کنند ، برخی از اجزای داخلی آن ممکن است خیلی سریع دچار مشکل شوند. برای جلوگیری از خرابی یا آسیب رسیدن به تجهیزات مهم ، مطمئن شوید که به اندازه کافی از  چرخه عمر و الزامات نگهداری اجزای اصلی UPS آگاه هستید یا به طور کلی درمور آنها مطالعه کنید تا اطلاعات لازم را بدست آورید. اندکی آگاهی از بخشهای اصلی UPS تا حد زیادی به افزایش طول عمر آن کمک می کند.

1.باتری ها:  قلب هر سیستم UPS را باتری های آن تشکیل می دهند، باتری ها سیستم های ذخیره انرژی الکتروشیمیایی هستند که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی، برای ادامه کار UPS ها ، تبدیل می کنند. از آنجا که مواد شیمیایی با گذشت زمان از بین می روند، حتی باتری های یو پی اسی که به خوبی مراقبت می شوند نیز به مرور زمان باید تعویض شوند. طول عمر بیشتر باتری ها در شرایط محیطی مساعد سه تا پنج سال است. با این حال ، باتری ها می توانند در محیط هایی با دمای بیش از 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتی گراد) یا در مواردی که مشکلات مکرر ناشی از برق باعث چرخه مکرر شارژ و دشارژ باتری ها می شود ، بسیار سریعتر خراب شوند. همچنین اگر سازمان یا هر مصرف کننده دیگر یو پی اس به صورت منظم به سرویس و نگهداری یو پی اس نپردازد ، می تواند عمر باتری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عواملی که بر عمر باتری UPS تأثیر می گذارند ، لطفا به سایت ما در این زمینه مراجعه کنید. www.rayanics.com

2. فن - یکی از معدود اجزای UPS که ماهیت مکانیکی دارد ، یک فن با گذشت زمان فرسوده می شود و در نهایت نیاز به تعویض دارد ، معمولاً بین هفت تا ده سال طول عمر مفید دارد. مانند سایر اجزای تشکیل دهنده یو پی اس ، طول عمر یک فن UPS می تواند بسته به عواملی از جمله دما ، رطوبت ، ذرات معلق ، فیلترهای هوا مسدود شده و میزان ظرفیت توان نامی UPS متفاوت باشد. با تعویض های منظم از خرابی فن به میزان چشم گیری جلوگیری کرد.

 

 

3. خازن ها - مسئول صاف کردن و فیلتر کردن نوسانات ولتاژ هستند، خازن ها معمولاً باید هر هفت تا ده سال تعویض شوند. با این حال ، در شرایط نامساعد ، ممکن است برای مدت زمان بسیار کوتاه تری کار کنند. بهتر است منتظر بمانید تا خازن های UPS شما به پایان عمر مفید خود برسند سپس اقدام به جایگزینی آنها کنید. به جای آن در این مدت برای اطمینان از آمادگی خود ، وقتی به هفت سال کارکرد نزدیک می شوند ، قیمت های خارن های مورد نیازتان را بررسی کنید و وقت بگذارید و درمورد انها مطالعه کنید. در صورت وجود علائم خرابی های غیرپیش بینانه، سریعاً مراحل تعویض خازن ها را انجام دهید.

در حالی که مجموع قطعات UPS نشان دهنده کلید سلامت و عملکرد موفقیت آمیز بودن آن است ، اما این قطعات تشکیل دهنده یو پی اس هستند که تعیین می کنند دستگاه یوپی اس شما چه مدت عملکرد خوبی را ارائه خواهد داد. دانستن طول عمر اجزای اصلی یو پی اس به شما کمک می کند تا طول عمر UPS خود را بهتر ارزیابی کنید. گاهی اوقات عوامل دیگر نیز در بهترین زمان برای ارتقا یو پی اس شما تأثیر می گذارند.

 

برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://unifiedpowerusa.com/how-long-will-a-ups-last/

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید