یو پی اس برای کلینیک

یو پی اس برای کلینیک

۱۳۹۸ ۲۲ مرداد
0 نظر ثبت شده

در سال 2015  یکی از بیمارستان های ویرال دچار قطعی برق شد. این قطعی باعث شدکه عملیات در این بیمارستان متوقف شود. درحالیکه کلینیک های اطراف این بیمارستان با استفاده از یو پی اس و برق اضطراری براحتی بکار خود ادامه دادند. این حادثه وابستگی مراکزدرمانی به یو پی اس را بیشتر کرد. دو عامل مهم برای استفاده از یو پی اس در این مراکز وجود دارد، اولین عامل استفاده از یو پی اس برای تجهیزات حساس بیمارستانی و معالجه بیماران میباشد و دومین عامل استفاده از یو پی اس برای فناوری و اطلاعات IT و کنترل سیستم نوبت دهی بیماران، زمان ویزیت و تمام کارهای اداری میباشد.

تجهیزات مهم بیمارستانی و استفاده از یو پی اس :

طبق قانون گذاری ها، سیستم یو پی اس باید مطابق با توان مصرفی تجهیزات و قطعی برق محاسبه شود.  طبق استاندارد IEC 60364-7-710  تاسیسات برقی تجهیزات مراکز درمانی، برای ایمنی بیماران و کادر درمان میباشد این تجهیزات شامل تجهیزات مورد استفاده بیمارستان ها، مراکزدرمانی خصوصی، دندانپزشکی میباشد. تفاهم نامه فنی بهداشتی طبق استادارد HTM06-01 برای تمام کاراهای مربوط به سیم کشی و تجهیزات الکتریکی مراکز درمانی راهنمایی هایی را ارائه داده است. یو پی اس های معتبر میتوانند برق بی وقفه و یکپارچه را طبق استانداردها و قانون گذاری ها در هنگام قطعی و وجود نوسانات برای تجهیزات حساس بیمارستانی و فناوری IT فراهم کنند.

در این صورت که یک منبع تغذیه پشتیبان برای رفع نیازهای مراکز پزشکی به یک یو پی اس و یک ژنراتور نیاز دارد که هنگام بروز مشکل هردو باهم شروع بکار کنند. سیستم یو پی اس امکان فیلترو بی وقفه بودن برق ورودی را فراهم می کند ، بنابراین هنگام قطعی که یو پی اس از باتری خودبه عنوان منبع استفاده میکند توسط سیگنال ژنراتور موجود نیز راه اندازی میشود و تا زمان اتمام بی برقی هردو باهم بکار خود ادامه میدهند.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید