یو پی اس برای محیط های سخت و پرفشار صنعتی

یو پی اس برای محیط های سخت و پرفشار صنعتی

۱۳۹۹ ۳۰ شهریور
0 نظر ثبت شده

مهمترین عواملی که در انتخاب سیستم های UPS صنعتی مورد توجه قرار می گیرد ، شرایط فیزیکی و خصوصیات الکتریکی است که نیروگاه ها یا تأسیسات با آن روبرو می شوند. این موارد شامل شرایط آب و هوایی نامساعد ، مانند درجه حرارت بسیار بالا یا پایین، سطح رطوبت بالا ، خوردگی توسط آب ، گرد و غبار ، باد ، تهدیدهای لرزه ای و سیل و غیره است.

کنترل و محافظت از سیستم ها و تجهیزات الکترونیکی در طیف گسترده ای از بخشهای صنعتی بسیار مهم است: در زمینه های مانند آب / پساب ، زیست فناوری / دارویی ، حمل و نقل ، مواد شیمیایی ، مواد غذایی و آشامیدنی ، نیمه هادی ، خودرو ، انرژی تجدید پذیر. تجهیزات مورد استفاده در این بخشها اغلب تحت شرایط سخت محیطی مانند دامنه دمایی گسترده یا مشخصات هوا با افزایش رطوبت و نمک های صنعتی قرار می گیرند. یک منبع تغذیه بی وقفه ی (UPS) مناسب، طیف وسیعی از راه حل ها را برای برنامه های کنترل صنعتی شامل لوازم جانبی ارتباطی برای ورودی و خروج برق و مدیریت شبکه اصلی برق ارائه می دهد. در طول یک رویداد یا خرابی ناشی از برق ، خواه نیاز به خاموش شدن ایمن باشد یا حفظ داده ها و یا تامین برق سالم برای بارهای مصرفی،  UPS صنعتی از تجهیزات الکتریکی بصورت ایمن محافظت می کند.

به عنوان مثال ، در بخش نفت و گاز ، خطوط لوله انتقال گاز یا سکوهای نفتی دریایی در مکانهای جداگانه که تحت شرایط خشن و سخت محیطی قرار دارند ، تجهیزات حساسی دارند که به منبع تغذیه(UPS) مطمئن و ایمن نیاز دارند. بنابراین وجود سیستمهای یو پی اس قابل اعتماد و مناسب ، برای حفاظت و پشتیبانی ویژه از تجهیزات در برابر شرایط خشن محیطی یا شرایط خاص، بسیار مهم است.

 

 

همین ملاحظات در مورد عملیات استخراج با زنجیره ارزش طولانی و خطرات اقتصادی ذاتی خود نیز صادق است. برای اطمینان از نتایج نهایی ، باید تمام مراحل مختلف عملیات که از تجهیزات الکترونیکی استفاده می کنند تحت کنترل و محافظت در برابر جریان باشند: استخراج مواد معدنی و منابع انرژی از زمین ، انتقال مواد اولیه به مقدار زیاد و تبدیل آنها به محصولات مفید. علاوه بر این، معادن مدرن نیز مجهز به مراکز داده و اتاق کنترل هستند که مدیریت فرآیندها و اقدامات ایمنی دستگاه ها و همچنین نظارت تصویری و امنیت در این بخش ها همه و همه نیاز شدیدی به حفاظت در برابر برق دارند.

به طور کلی ، در تمام صنایع سنگین و عملیات از راه دور ، میزان و پیچیدگی تجهیزات حساس دیجیتال و IT در حال رشد است و اهمیت آن ها در حال افزایش است. در حقیقت ، مراحل تهیه ی یک یو پی اس متناسب برای محیط های سخت باید در زمینه طراحی ، ساخت ، مونتاژ و نصب سیستم های UPS صنعتی و استاندارد، از کار آن در زمینه حفاظت از مرکز داده بررسی شود. این بخش بسیار طاقت فرسا ، بسیار حساس، خشن و سخت محیطی ، به معیار توسعه تجهیزات سفارشی UPS صنعتی تبدیل شده است.

 

 

برای مطالعه ی بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://download.schneider-electric.com/files?p_enDocType=Brochure&p_File_Name=JHIN-8HTSDE_R3_EN.pdf&p_Doc_Ref=SPD_JHIN-8HTSDE_EN

 

 

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید