یو پی اس برای دستگاه برش لیزری

یو پی اس برای دستگاه برش لیزری

۱۳۹۹ ۱۲ شهریور
0 نظر ثبت شده

یو پی اس (UPS) برای دستگاه برش لیزری:

برش لیزری فرآیندی است که در آن از یک اشعه بسیار قدرتمند برای برش مواد مختلف با سرعت، دقت و قدرت زیاد استفاده میشود که رایانه، پارامترهای لازم برای این برش را کنترل می‌کند. وجود یو پی اس(UPS) برای تامین برق پشتیان جهت محافظت و بهبود عملکرد چنین دستگاهی امری لازم اجراست.

چرا ما به سیستم UPS نیاز داریم؟

UPSها دستگاه هایی هستند که در حالت قطع و نوسانات جریان برق، از دستگاه های الکتریکی ما محافظت می کنند. از این رو ضروری است که سیستم یو پی اس را بر اساس برنامه های مورد نیاز خود انتخاب کنید. نیاز ما به برق اضطراری و یا انرژی الکتریکی بی وقفه زمانی قابل لمس تر می شود که با مشکلات ناشی از خرابی جریان برق مواجه شده باشیم، و حذف اطلاعات و آسیب به دستگاههای الکتریکی را در اثر نوسانات ، خاموشی ها و افزایش و کاهش ولتاژ و قطع برق تجربه کرده باشیم. در چنین شرایطی ، UPS نقش حیاتی در زندگی کاری ما ایفا می کند. سیستم های UPS تا زمانی که به برق شهری متصل هستند بدون نیاز به استفاده از باتری ، سطح ولتاژ ایمن را در اختیار بارهای مصرف کننده قرار می دهند. و هنگام شدت یافتن چنین مواردی که اغلب ناشی از خرابی جریان برق هستند، UPS اجازه توقف منظم و ایمن را به تجهیزات متصل به خود، می دهد.

یو پی اس و صنعت برش لیزری:

UPS نقش اساسی در عملکرد بهینه ی تجهیزات پیشرفته الکتریکی دارد به ویژه دستگاههایی که در مجموعه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد دستگاه برش لیزر که پیچیده و حساس است، به دلیل نوسانات و قطع برق می تواند نتیجه ی نامطلوبی به همراه داشته باشد و همین امر در مورد مشاغل مربوط به ساخت و سازها، کاربردهای پزشکی و موارد دیگر نیز صادق است.

برای شروع کار، دستگاه برش لیزر به جریان برق بسیار بالایی نیاز دارد و از این رو یو پی اس با درجه بالاتر VA( یعنی توان بالاتر ) برای انجام این کار مناسب است. بنابراین برای دستگاه برش لیزری، فاکتورهای مهم هنگام انتخاب یک سیستم UPS ایده آل و قدرتمند در زیر ذکر شده است:

1. راندمان بالا

2. یو پی اس PFC- اصلاح ضریب توان ( در اصل pfc هارمونی اصلی ولتاژ را با جریان هم فاز می کند که در اکثر منابع تغذیه سویچینگ استفاده می شود. منابع تغذیه سویچینگ معمولا در فرکانس هاي بالاتر از KHz 20 کار می کند. در اکثر این منابع دامنه ولتاژ ثابت بوده و تنظیم ولتاژ خروجی با تغییر عرض پالس صورت می گیرد. منابع تغذیه سویچینگ نسبت به منابع تغذیه خطی دارای راندمان بالاتر تا بیش از 90 % هستند و حجم و وزن کمتری دارند و چون در فرکانس بالا عمل می کنند عناصر ذخیره کننده انرژي کوچکتر می شود. و مهمترین مزیت منبع تغذیه سویچینگ این است که به سادگی می توان خروجی هاي مختلف از آن گرفت.)

3. دارای توپولوژی تهویه مطبوع

4. نه تنها برق اضطراری در اختیار سیستم قرار دهد و از مصرف کننده های متصل به خود محافظت کند بلکه قابلیت دسترسی به یک برق با کیفیت را نیز در اختیار بارهای مصرف کننده قرار دهد.

دارای محافظت برق جامع و بی نقص:

یو پی اس مورد نیاز برای ماشین برش لیزری می بایست دارای ویژگی هایی همچون تنظیم مناسب فرکانس (True VFI) ، سازگاری دوگانه یو پی اس آنلاین با ترانسفورماتور ایزوله ، حفاظت کامل از برق و تهویه مناسب باشد تا بهترین پشتیبانی را مانند یک سپر محافظت الکتریکی برای دستگاه های مصرف کننده  ارائه  دهد.

همچنین از دیگر ویژگی های این یوپی اس می توان به تنظیم فاز ولتاژ عالی و قابلیت مدیریت فاکتور اپکس(apex) گسترده اشاره کرد که از ویژگی های  بارز UPS آنلاین برای پردازش دستگاه برش لیزری هستند.

این یو پی اس با قابلیت طراحی فرم موج (crest factor) جریان بار را بدون کاهش کیفیت برق تنظیم می کند. در نتیجه چنین یو پی اسی با درجه ی صنعتی برای پردازش دستگاه لیزر مناسب بسیار است.

در زیر برخی از مهمترین ویژگی هایی که یو پی اس آنلاین باید در هنگام کار با دستگاه برش لیزر باید داشته باشد ، وجود دارد.

1. قطع کردن با hot- standby

2. موج سینوسی خالص با خروجی مجزا

3. ترانسفورماتور ایزوله برای محافظت بیشتر

4. سوئیچ بای پس داخلی

5. تنظیم ولتاژ و فرکانس محدود

6. ایزولاسیون الکتریکی در خروجی، برای جلوگیری از عبور جریان مستقیم بین قسمت‌های عملکردی مختلف یک سیستم الکتریکی

7. دمای محیط کار 0-50 درجه

 

برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.nexusups.com/blog/selecting-an-uninterruptible-power-supply-for-your-laser-cutting-machine

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید