یو پی اس برای تلفن VoIP

یو پی اس برای تلفن VoIP

۱۳۹۷ ۲۳ بهمن
0 نظر ثبت شده
تلفن اینترنتی یا تلفن IP از بستر اینترنت برای انتقال صدا و چند رسانه استفاده می کند. این تجهیزات به فن آوری دیجیتال و به یک اتصال پهن باند مانند DSL نیاز دارد. در این روش سیگنالهای آنالوگ به صورت داده های دیجیتال از طریق اینترنت، منتقل می شوند. کیفیت این سیگنالها شدیدا به کیفیت شبکه بستگی دارد. به طوری که هر گونه قطعی و تاخیر در تبادلات شبکه باعث افت کیفیت آن خواهد شد. این فن آوری با ارائه خدمات امکان برقراری ارتباط در فواصل دور با هزینه پایین را فراهم می کند، همچنین اجازه می دهد که بطور همزمان با چند نفر در ارتباط باشید فقط کافی است این افراد نیز به اینترنت متصل باشند. ضمنا محدودیت مکانی اصلا مطرح نیست و با انجام تغییرات کوچک روی شبکه سنتی می توان از مزایای این تکنولوژی استفاده کرد. امکان انتقال شماره داخلی، صندوق صوتی، سیستم گزارش گیری و....جزء مزایای کاربرد این فن آوری هستند. در کسب و کار کوچک و یا دفتر خانگی نیاز به برقراری این سیستم در زمان قطعی برق نیز امری بسیار ضروری است.
 
یو پی اس برای شبکه تلفن
 
سیستم های تلفن VoIP به اینترنت و برق برای کار خود نیاز دارند. در زمان قطعی برق اصلی به کمک منبع پشتیبان برای مدت محدودی می توانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند. اگر فقط از باتری برای تغذیه تلفن IP استفاده کنیم، باید در نظربگیریم که برای دسترسی به اینترنت باید مودم و تامین کننده سرویس اینترنت نیز، تغذیه برق پشتیبان داشته باشد.
برای تامین این نیاز، ژنراتور و UPS بعنوان منبع برق اضطراری می توانند استفاده شوند. منتها این دو از نظر هزینه و عملکرد تفاوت اساسی با هم دارند. یو پی اس ها بسیار رایج تر و مقرون به صرفه تر هستند،  ضمنا هزینه نگهداری بسیار پایین تری دارند. فضای مورد نیاز آن ها نیز بسیار محدودتر است. مشکلات زیست محیطی هم ایجاد نمی کنند. علاوه بر تامین برق در زمان قطعی برق اصلی در بعضی موارد با امکان تثبیت ولتاژ ، حذف EMI و حذف هارمونیک – هارمونیک ها می توانند صدا رو دچار اختلال کنند- از تجهیزات محافظت می کند. دستگاه ups در شبکه پیکره بندی می شود و به کمک نرم افزار می توان عملکرد آن را کنترل کرد. سایز UPS باید متناسب با تجهیزات انتخاب شود تا کارایی مدنظر را داشته باشد. 
انتخاب یو پی اس بهینه برای کاربرد VoIP 
برای انتخاب درست و عدم صرف هزینه مازاد به موارد زیر توجه داشته باشید.
1- توپولوژی مورد نیاز : لاین اینتراکتیو، آنلاین
2- توان مورد نیاز : 650 ولت آمپر به بالا
3- زمان پشتیبانی:   چه زمانی برای پشتیبانی مدنظر است.
4- ساختار ظاهری : رک مونت، تاور
5- قابلیت مدیریت از راه دور: آیا شبکه نیار به مدیریت از راه دور یوپی اس دارد ؟
برای سیستم تلفن VoIP که تجهیزات حساس مثل سرور ها را شامل نباشند- فقط روتر یا مودم سرعت بالا، آداپتور تلفن آنالوگ،  Wireless AP را شامل شوند. - لاین اینتراکتیو 650 نکرون و 1000 ولت آمپر نکرون و نیروسان با باتری داخلی برای مدت محدودی  پشتیبانی، پیشنهاد می شوند. این یوپی اس ها قابلیت تثبیت ولتاژ و حذف اعوجاج و شارژ هوشمند را دارا هستند. شکل موج خروجی آن ها شبه سینوسی است. در صورت افزایش میزان توان، 2000ولت آمپر نیروسان نیز می تواند جزء گزینه های پیشنهادی باشد.
 
ups برای تلفن اینترنتی
   
در شرایطی که تجهیزات شبکه  تلفن اینترنتی به گونه ای طراحی گردند که به واسطه ی حضور سرورها و سایر تجهیزات حساس، نیاز باشد از اختلالات شبکه برق اصلی کاملا ایزوله شوند، توپولوژی حساس تری  باید انتخاب گردد. یوپی اس مورد نیاز تلفن اینترنتی در این شرایط ، خروجی کاملا سینوسی باید باشد و در صورتی که عملکرد خود یو پی اس دچار مشکل شود، به صورت اتوماتیک بایپس شود، تا اختلالی در تغذیه شبکه ایجاد نشود. در این صورت یو پی ای آنلاین با داشتن تمام شرایط فوق،  برای تامین برق پشتیبان  تجهیزات تلفن IP باید انتخاب شوند. البته علاوه بر موارد فوق الذکر  در یوپی اس های آنلاین خروجی ولتاژ تثبیت شده تر است و در نتیجه ثبات ولتاژ خروجی بیشتر قابل اعتماد خواهد بود.
نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید