یو پی اس برای بانک ها ، موسسات مالی و مراکز بیمه

یو پی اس برای بانک ها ، موسسات مالی و مراکز بیمه

۱۳۹۷ ۱۶ دی
0 نظر ثبت شده

کاربرد یو پی اس ها در بانک ها و مراکز بیمه


یو پی اس برای بانک ها بسیار مهم است زیرا بسیاری از شرکت ها به دلیل قطع جریان برق هیچ آمادگی در مقابل مشکلات کسب و کار خود ندارند و گاهی اوقات نسبت به هزینه های واقعی و تاثیر آن هیچ آگاهی ندارند که می تواند تاثیر قابل توجهی در عملکرد کسب و کار آنها داشته باشد. در حالی که اکثریت خرابی های برق از شبکه های ملی تنها چند ساعت طول می کشد، برخی از خاموشی ها می توانند روزها یا حتی هفته ها ادامه پیدا کنند، که این امر باعث می شود کارکرد و عملکرد در شرکت ها و زیربنا های مهم مانند شبکه های ارتباطی  و سرویس های محاسباتی و سرویس های بانک و بیمه  کلا متوقف شود.


ضرورت استفاده از یو پی اس در بانک ها و زمینه های مالی


بانک ها و بیمه ها نقش اساسی در رشد اقتصادی و پایداری بازی می کنند و که این هم در سطح فردی و هم در سطح بین المللی بیشتر به چشم می آید و این نقش ها برای ادامه عملکرد خود به سرویس های قابل اعتماد نیاز دارند. صنایع مالی به یک سیستم محاسبه گر بسیار قوی برای تجارت با سرعت بالا و انعطاف پذیر نیاز دارند تا مارکت ها و کسب و کار های خود را آنالیز کنند و واکنش آنها را ببینند و از مشتری ها با دسترسی مستقیم  برای ارائه خدمات و اطلاعات محافظت کنند.
در جامعه مدرن بانک ها و خدمات بیمه و مالی فقط در زمینه تجارت مانند شعبه های بانک یا دستگاه های خودپرداز فعالیت ندارند. برنامه های پرمصرف اینترنتی و اپراتور های بانکی و بانک داری آنلاین و بانک داری موبایلی بین مردم بسیار محبوب شده و مورد مقبول مشتریان واقع شده است.
یو پی اس ها چگونه از عملیات مهم در بانک و بیمه محافظت می کنند؟
سیستم های یو پی اس به طور گسترده ای در اندازه و عملکرد متفاوت می باشند، محافظت از کوچکترین سیستم مانند کامپیوتر و یا دستگاه های خودپرداز تا محافظت از سیستم های گسترده ای مانند مراکز داده بزرگ طراحی شده اند. بخش مالی باید در چارچوب فناوری و کسب و کار باقی بماند یا ریسک رقابت سریع خود را از دست بدهد.
کلا سه بخش وجود دارد که برای محافظت ازاطلاعات باید از یو پی اس ها در بانک ها و زمینه های مالی استفاده شود:
 

کاربرد های یو پی اس

 

یو پی اس دستگاه های خود پرداز

سیستم های کوچک پرداخت شرکت ها و بانک ها و بسیاری دیگر به منبع تغذیه اختصاصی نیاز دارند. دستگاه های خودپرداز (ATM) یکی از سیستم های معمول است که به سیستم یو پی اس آنلاین نیاز دارد تا از ناهنجاری های احتمالی در منبع تغذیه خود حفاظت کند.
 
دستگاه های خودپرداز ممکن است در هر مکانی  مانند شعبه های بانک و ساختمان های اداری و هتل ها و مناطق مسکونی، فروشگاه های رفاه یا هرجای دیگری قرار بگیرد. چالش ها و مشکلات زیادی در سیستم برق دستگاه های خود پرداز وجود دارد. چالش های هزینه شامل متوسط مصرف روزانه توسط دستگاه های خودپرداز 1 تا 3 کیلو وات می باشد که شامل تجهیزات کمکی، قطع برق منظم یا جایگزین وسایل الکتریکی است. چالش های زیرساختی در دستگاه های خودپرداز مانند ناپایداری برق شهری که به نوبه خود به قطع ارتباطات رسانه ها و قطع دسترسی به سرور ، حساب های مسدود شده منجر به از دست دادن معاملات و نارضایتی مشتری های مهم می شود.
دستگاه های یو پی اس سری Niroosan SinusLine با خروجی سینوسی کامل و ترانس تثبیت ولتاژ و قیمت مناسب، گزینه مناسبی برای خرید یو پی اس مناسب برای ATM و دستگاه خودپرداز می باشد.


یو پی اس اتوماسیون شعبه ها  

اتوماسیون اداری در بانک ها به دفتر خدمات مشتری و تجهیزات فناوری اطلاعات متصل می شوند تا سوابق مشتری های بانک را ثبت کنند. نه تنها در بانک ها، فعالیت های شاخه ای در مؤسسات بیمه و اوراق بهادار نیاز دارند بلکه به یک سیستم پشتیبان برق قابل اعتماد برای جلوگیری از هزینه های ناشی از خرابی برق نیاز دارد.
چالش های تامین برق متنوعی در اتوماسیون بانک ها وجود دارد. برخی از چالش های زیربنایی محدودیت فضایی برای منبع جایگزین برق و خدمات تجهیزات منبع تغذیه در مکان های دور از دسترس و شرایط محیطی ضعیف وجود دارد.
یو پی اس های سری Niroosan- HI TECH ( آنلاین) یک خروجی با کیفیت، در سطحی بالا و عاری از هرگونه مشکلات برق شهری فراهم می کند و دارای خروجی سینوسی کامل می باشد که گزینه مناسبی برای خرید یو پی اس مناسب برای شعبه های بانک می باشد.


یو پی اس مراکز داده

مراکز داده با استفاده از استخدام در زمینه های بانکداری و خدمات مالی و بیمه (BFSI) برای ذخیره داده و پردازش برای عملیات کسب و کار بسیار مهم و حیاتی می باشد. مرکز داده از بار بحرانی در عملیات روزانه سازمان تشکیل می شود و نقش اساسی در محاسبه داده های مالی، سیستم معامله و ذخیره سازی سوابق  بازی می کند. سرور ها و مخزن ها و روتر ها و اتصال ها کلید های اساسی در تجهیزات فناوری اطلاعات (IT)  در مراکز داده می باشد.
مراکز داده در بانک ها و مراکز مالی به یک سیستم قدرتمند تامین جریان برق نیاز دارد تا تحت شرایط نامساعد اندازه عملیات خود را به منظور حفظ جریان برق در عملیات بحرانی مطابقت دهد. مراکز داده به طور قابل توجهی برای محاسبات داده های حجیم انرژی مصرف می کند. در کنار تمام شعبه ها ، دستگاه های خودپرداز و بانکداری آنلاین به مراکز داده وابسته هستند. به همین دلیل از سیستم یو پی اس با توان بازدهی بالا در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه های یو پی اس سری HI-TECH 3/3 ( آنلاین) نیروسان با خروجی سینوسی کامل و با بهره گیری از  تکنولوژی True Double-conversion برای تولید یک خروجی با کیفیت ، گزینه مناسبی برای خرید یو پی اس مناسب برای مرکز داده بانک ها می باشد.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید