کلید bypass ، انواع و موارد استفاده آن

کلید bypass ، انواع و موارد استفاده آن

۱۳۹۷ ۲۳ دی
0 نظر ثبت شده

کلید bypass چیست؟

یک کلید بای پس یک افزونه غیرضروری برای سیستم یو پی اس می باشد که اگر عملیات یو پی اس کامل نشده باشد، و همچنین برای مواقعی مناسب و قابل استفاده است که یو پی اس را سرویس و تعمیر می کنید. اساسی ترین چیزی که شما نیاز دارید تا از توقف جریان الکتریکی مورد نیاز جلوگیری کنید شامل یک سیستم یو پی اس و باتری برای تامین منبع تغذیه می باشند، تا بتوانید هنگام عملیات غیر استاندارد برق شهری، از توقف در کسب و کار خود ممانعت کنید. با این حال اگر خطایی در یو پی اس به وجود آمد یا یک جزء از یو پی اس را برای تعمیر و سرویس نیاز داشتید که از آن بردارید، کلید بای پس ( Bypass ) به شما این اطمینان را خواهد داد که هنگام هر گونه خطایی در سیستم یو پی اس، جریان برق در تجهیزات الکتریکی جریان خواهد یافت و هیچگونه نگرانی بابت توقف تجهیزات ضروری خود نباید داشته باشید.

 

یو پی اس

 

چند نوع کلید بای پس ( Bypass ) وجود دارد؟

در کل دو نوع اصلی bypass وجود دارد که کار مشابه انجام می دهند اما با استفاده از روش های متمایز برای تامین جریان برق تجهیزات الکتریکی هنگام توقف یو پی اس می پردازند. این دو نوع شامل :

1- کلید بای پس ( Bypass ) ثابت

2- کلید بای پس ( Bypass ) محافظت خارجی

از کلید بای پس ( Bypass ) ثابت بعنوان یک کمک کننده برای مبدل ( inverter ) مورد استفاده قرار می گیرد. اگر مبدل ( inverter ) هنگام تامین جریان برق متوقف شود ، یو پی اس برای ادامه روند کار خود به صورت اتوماتیک بر روی ورودی برق شهری منتقل می یابد. از این کلید در اکثر سیستم های یو پی اس استفاده شده است تا از این بابت مطمئن شوید که هنگام رخ دادن خطایی داخل یو پی اس به تامین جریان برق تجهیزات متصل به یو پی اس بپردازد.

معمولا از این کلید ها در داخل مدار یو پی اس استفاده می کنند اما در بعضی موارد این جزء را در خارج از یو پی اس قرار می دهند تا بصورت دستی این اتصال را انجام دهند. استفاده از این گزینه هنگام ایجاد مشکل یا خطا و یا تعمیر و سرویس در یو پی اس خیلی مناسب نیست اما هنگام خراب شدن مبدل ( inverter ) می تواند بهترین انتخاب در محافظت از توقف جریان برق باشد.

کلید بای پس ( Bypass ) محافظت خارجی به بیرون یو پی اس وصل می شود. از این نوع بای پس ( Bypass ) برای پایدار نگهداشتن جریان برق زمانی که یو پی اس ایزوله شده است و به راحتی می توان اجزای یو پی اس را برای تعمیر از یو پی اس جدا کرد. این نوع بای پس ( Bypass ) جایگزینی است برای این که جریان برق کل شبکه را خاموش کنیم هنگامی که تعمیری در یو پی اس انجام شود، برای بعضی از کسب و کار ها ممکن است برای چند ساعت کسب و کارشان متوقف شود و هزینه های زیادی را بر آنها وارد کند. علاوه براین در شرایط نامناسب ممکن است سیستم یو پی اس شما خطایی داشته باشد، این کلید به شما این اطمینان را خواهد داد که بار در مدار تجهیزات الکتریکی انتقال یابد و اجزای یو پی اس به آسانی برای تعمیر برداشته شوند و جایگزین گردند.

 

کلید بای پس

 

چرا استفاده از کلید بای پس ( Bypass )  مهم می باشد؟

کلید بای پس ( Bypass ) یک جزء غیر ضروری در سیستم یو پی اس شناخته شده است که بدون آن یو پی اس می تواند به روند کار خود ادامه دهد، اما مزیت های استفاده از این کلید بسیار قابل توجه می باشد. بدون کلید بای پس ( Bypass ) حفاظتی، تنها راه برای تعمیر و سرویس سیستم یو پی اس شما این است که به طور کامل جریان برق خاموش شود و باعث ایجاد یک دوره خاموشی در تجهیزات الکتریکی شما می شود. اگر سیستم کسب و کار شما بسیار بحرانی و استرس زا باشد، هرگونه توقف و خاموشی جریان برق می تواند مشکلات زیادی در هزینه و وقت شما به وجود آورد، پس درنتیجه تهیه کردن کلید بای پس ( Bypass ) بسیار ضروری و مهم تر از تهیه سیستم یو پی اس می باشد.

 

از کجا بدانیم که سیستم یو پی اس ما دارای کلید بای پس می باشد؟

اگر یو پی اس شما دارای کلید بای پس ( Bypass ) ثابت باشد، بر روی برچسب توضیحات دستگاه یو پی اس نوشته می شود در بیشتر مواقع بر روی سیستم یو پی اس آنلاین نوشته می شود.

کلید بای پس ( Bypass ) حفاظتی خارجی را باید بصورت جداگانه خریداری نمایید و توسط یک متخصص به یو پی اس خود وصل کنید. هنگامی که سیستم کسب و کار شما بسیار استرس زا و بحرانی می باشد و نباید توقفی در منبع جریان برق آن اتفاق بیافتد، به همین خاطر توصیه می کنیم که کلید بای پس ( Bypass ) خارجی استفاده کنید که بتوانید به طور مستقیم بر عملکرد آن تسلط کافی را داشته باشید تا هنگام ایجاد مشکل و خطایی داخل یو پی اس بتوانید تامین جریان برق را کنترل کنید و همچنین بهتر است از یک نوع با جنس بهتر و قابل اطمیمنان تر استفاده کنید تا جای هیچگونه نگرانی نباشد. 

 

بای پس یو پی اس

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید