کدام نوع یو پی اس برای کسب کار شما مناسب است

کدام نوع یو پی اس برای کسب کار شما مناسب است

۱۳۹۹ ۱۲ اسفند
0 نظر ثبت شده

 

طراحی داخلی یک سیستم برق اضطراری (UPS) به عنوان توپولوژی آن دسته بندی می شود. از سه فناوری اصلی UPS که امروزه موجود هستند-  حالت آفلاین ، لاین اینترکتیو و آنلاین - هر کدام ویژگی های مختلف عملکرد و درجات مختلفی از حفاظت را ارائه می دهند.

به طور کلی یو پی اس ها بصورت یکسانی طراحی و تولید نشده اند.

تعیین بهترین توپولوژی برای تجهیزات شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سطح رفع و تنظیم اختلالات ناشی از برق و پشتیبانی یوپی اس و همچنین نوع تجهیزات مورد محافظت و برنامه ها و حتی محیط نصب یو پی اس بستگی دارد.

توپولوژی های مختلف UPS برای کاربردهای مختلف مناسب هستند ، اما هیچ نوع یو پی اسی برای پشتیبانی از همه ی تجهیزات به تنهایی ایده آل نیست. برای اگاهی بیشتر درمورد انواع یو پی اس موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

یو پی اس آفلاین:

 

یو پی اس آفلاین که به عنوان یک سیستم آفلاین یا غیرفعال نیز شناخته می شود، که ابتدایی ترین نوع حفاظت از UPS را فراهم می کند.

این یو پی اس از تجهیزات متصل به خود در برابر 3 مورد از 9 مورد مشکلات متداول برق محافظت می کند. که شامل قطع برق ، افت و یا نوسان ولتاژ، می شود. UPS آفلاین به مصرف کننده های شما اجازه می دهد تا در هنگام قطع یا اختلال در برق تجهیزات همچنان روشن بمانند و به کار خود ادامه دهند.

در این حالت یو پی اس به برق باتری سوئیچ می شود و با استفاده از باتری ها برای تجهیزات شما برق تولید می کند. UPS های آفلاین برای مصارف غیر حساس مانند تجهیزات محیط های اداری مناسب هستند ، به شرطی که منبع تغذیه اصلی دچار اختلال مکرر نشود.

اگرچه از نظر مالی و اقتصادی جایگزین بسیار مناسبی برای منبع تغذیه اصلی است، اما نقطه ضعف UPS های آفلاین این است که آنها از تجهیزات در برابر سایر اختلالات موجود در برق محافظت نمی کنند و در صورت وجود چنین اختلالاتی یو پی اس باید مرتباً به برق باتری ها وصل شود که می تواند باعث کاهش زمان کارکرد باتری و عمر مفید آنها شود.

 

یو پی اس لاین اینترکتیو:

یو پی اس با توپولوژی لاین اینترکتیو طوری طراحی شده تا از دستگاه های متصل به خود در برابر مشکلات ناشی از منبع تغذیه اصلی مانند قطع برق ، افت ناگهانی (voltage sags) و نوسان ولتاژ (voltage surges) درست مانند مدل آفلاین، محافظت کند اما علاوه بر این ها از تجهیزات در برابر شرایط بد برقی مانند کاهش و افزایش ولتاژ نیز پشتیبانی می کند.

به طور معمول برای حفاظت از شبکه های سازمانی و برنامه های IT  مورد استفاده قرار میگیرد و مناسب است. UPS لاین اینترکتیو توسط یک ریز پردازنده کنترل می شود که بر کیفیت برق ورودی نظارت می کند و در برابر نوسانات واکنش نشان می دهد. یکی از بزرگترین مزایای توپولوژی لاین اینترکتیو این است که بدون اینکه به برق باتری متصل شود افزایش و کاهش در ولتاژ را تنظیم می کند.

این سیستم ها با تهویه و تنظیم بهتر انرژی که به افزایش طول عمر باتری کمک می کند ، محافظت بیشتری نسبت به UPS های آفلاین دارند. میزان مصرف باتری آنها کمتر از UPS نوع یو پی اس افلاین است، اما همچنان عملکرد پایین تری نسبت به یک یو پی اس مدل آنلاین دارند.

یو پی اس آنلاین:

 یو پی اس آنلاین یا (double-conversion) از تجهیزات متصل به خود در برابر هر 9 مشکل رایج برق محافظت می کند.

ولتاژ خروجی یو پی اس آنلاین با تأمین کیفیت برق ثابت بدون در نظر گرفتن هرگونه بی ثباتی و اختلال در برق ورودی ، یو پی اس انلاین با تبدیل برق AC به DC باتری و به دنبال آن تبدیل DC به AC ، برق تمیز و عاری از هرگونه اختلالی را در اختیار تجهیزات شما قرار می دهد.

هنگامی که بی نظمی یا اختلالات آنی در ورودی AC خارج از محدوده تنظیم یو پی اس لاین اینترکتیو قرار می گیرد، UPS آنلاین به حالت double-conversion تبدیل می شود و تجهیزات را کاملاً از برق ورودی جدا می کند.

اگر کلاً برق قطع شود یا خروجی بیش از حد تحمل یکسوساز باشد ، یو پی اس برای ادامه کار بارها به باتری وصل خواهد شد ، و در صورت بی خطر بودن دوباره به حالت با بازده بالا یعنی برق اصلی تبدیل می شود.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید