چگونه یو پی اس مناسب برای شغل خود انتخاب کنم؟

چگونه یو پی اس مناسب برای شغل خود انتخاب کنم؟

۱۳۹۹ ۱۴ آبان
0 نظر ثبت شده

 

برای اطمینان از اینکه شما همواره یو پی اسی( UPS) متناسب با نیازهای خود را انتخاب می کنید ، حتماً در مراحل انتخاب خود این هشت مسئله را در نظر داشته باشید:

 

توپولوژی

سوال شماره یک این است که آیا شما باید یک یو پی اس لاین اینترکتیو ، آنلاین یا چند حالت (Multi-mode UPSs) داشته باشید؟ پاسخ این سوال به این موضوع بستگی دارد که تا چه حدی برق سازمان یا هر محلی که مایلید برای آن یو پی اس نصب کنید به محافظت احتیاج دارد.

یو پی اس های آنلاین از کارایی بالاتری نسبت به سیستم های لاین اینترکتیو برخوردار هستند و حتی از حفاظت بیشتری نیز برخوردار می باشند. این امر یو پی اس های آنلاین را برای تغذیه ی بارهای حساس در برابر جریان برق مناسب می کند. به طور خاص ، UPS های افلاین (ابتدایی ترین نوع یو پی اس های تک تبدیله) بهترین گزینه برای تامین برق سیستم های کوچکتر و غیر حساس تر هستند، در حالی که یو پی اس های لاین اینترکتیو معمولاً برای سرورهای کوچک ، برنامه های ذخیره سازی و شبکه ترجیح داده می شوند. سیستم هایی برقی که زیاد حساس نیستند.

یو پی اس های آنلاین که بالاترین سطح حفاظت را دارند ، از عملکرد بالاتری نیز برخوردار هستند و معمولاً گزینه استاندارد و بسیار مناسبی برای محافظت از سیستم های حساس و بحرانی به شمار می آیند. یو پی اس های چند حالته گرچه ممکن است گرانتر از سیستم های تک یا دو تبدیله باشند ، اما بهترین انتخاب برای شرکت هایی است که به دنبال دستیابی به ترکیبی بهینه از بازده و حفاظت هستند.

 

یو پی اس تک فاز در مقابل سه فاز:

 

در این حالت وقتی یو پی اس برق تولید می کند یا حتی شبکه اصلی، برق در سطح سه فاز است. این نوع برق تقریباً در دسترس همه مشتریان تجاری و صنعتی است، زیرا آنها به طور معمول مصرف کنندگان بالای برق هستند. برق سه فاز از سه سیم جداگانه "فاز" استفاده می کند ، که اجازه می دهد برق بیشتری به یک نقطه یا بار منتقل شود. بیشتر صاحبان خانه فقط برق تک فاز در دسترس دارند ، زیرا خانه ها معمولاً مصرف کنندگان برق کمتری هستند. برق تک فاز از طریق سیم های یک یا دو فاز که از سیستم برق سه فاز سودمند با استفاده از ترانسفورماتورها بدست می آید ، تولید می شود.

یو پی اس های تک فاز معمولاً یک گزینه معقول و مقرون به صرفه برای کاربردهای ساده تر و کوچکتر با نیاز به kVA پایین است یا همان توان پایین، که معمولاً در خانه ، مشاغل کوچک و دفاتر که توان محاسباتی آنها کمتر از 20000 وات است ، دیده می شوند.

یو پی اس های سه فاز معمولاً گزینه ترجیحی برای کاربردهای kVA بالا هستند (توان بالا) که معمولاً پیچیده تر و دارای تراکم محاسباتی بالایی هستند. ساختمانهای بزرگ چند طبقه ، مراکز داده و تأسیسات صنعتی و تجهیزات حساس پزشکی که از فرآیندهای برق پرقدرت محافظت می کنند ، مشتریان معمولی UPSهای سه فاز هستند ، زیرا آنها نیاز به توزیع برق بالا در مسافتهای نسبتاً طولانی دارند.

 

 

شکل : برق سه فاز تولید شده و بین مشتریان بزرگ تجاری توزیع می شود، این در حالیست که مشتریان دیگر برق مانند مساکن و کسب و کارهای کوچک فقط برق تک فاز دریافت می کنند.

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید