چگونه باطری یو پی اس را شارژ کنیم

چگونه باطری یو پی اس را شارژ کنیم

۱۳۹۸ ۲۱ خرداد
0 نظر ثبت شده

باید قبل از ذخیره سازی باطری های اسید-سرب، آنها شارژ کامل داشته باشند و ما باید هر شش ماه یکبار در بازه ی زمانی که از آنها استفاده نمی کنیم، شارژ آنها را بالا ببریم. این به درجه ای از نظم انسانی نیاز دارد، به این دلیل که آنها آهسته تر از انواع باطری های دیگر شارژ می شوند. یک دستگاه شارژ کردن باطری برای استفاده در خانه، نسبتا گران است. شما فقط باید راه صحیح برای شارژ باطری های اسید سرب را قبل از شروع به شارژ بدانید. به یاد داشته باشید از یک فضای تهویه مناسب استفاده کنید و از شعله و جرقه اجتناب کنید.

 

فرآیند شارژ و مدت زمان طول لازم برای شارژ

ما از روش جریان ثابت با برق از شبکه استفاده می کنیم، که توسط دستگاه شارژ باطری خاموش شده است. پس از رسیدن به حد بالا، جریان ورودی به طور خودکار افت می کند، زیرا باطری اشباع شده است. انتظار داریم این روند برای باطری های کوچکتر 12 تا 16 ساعت باشد. انواع باطری های بزرگتر می توانند دو برابر این زمان طول بکشند.

راه درست برای شارژ باتری های اسید سرب در سه مرحله کامل می شود. اولین برنامه ی ثابت، باتری اسید سرب را تا 70٪ ظرفیت خود  در 5 تا 8 ساعت شارژ می کند.

 

راه درست برای شارژ اضافی باطری های اسید سرب

پس از آن، یک فرآیند تکمیلی آهسته تر شروع می شود که بیشتر از 7 تا 10 ساعت طول می کشد. این دومین مرحله برای حفظ سلامت باطری ضروری است. اگر فرآیند کوتاه را قطع کنیم، ممکن است باطری فراموش کند که دارای ظرفیت 30٪ اضافی است.

تمام باطری های اسید سرب به آرامی "کاهش" ظرفیت دارند، حتی زمانی که استفاده نمی شوند. اگر ما یو پی اس داشته باشیم و زنگ هشدار یا دستگاه دیگری را به یک منبع الکتریکی متصل کنیم، باطری پشتیبان از  "شارژ جاری" کمی برای ذخیره کامل روزمره ی خود در نظر می گیرد. البته، اگر آن را ذخیره سازی کند، پس از آن نیاز به کمک ما است.

روش صحیح شارژ باطری های سرب این است که در صورت لزوم، در زمان مناسب و به طور مرتب شارژ باطری انجام شود. به این ترتیب، آنها ظرفیت کامل خود را حفظ می کنند، و ما می توانیم در هر زمان از آنها بهره ببریم.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید