چرا ناسا از سیستم های پشتیبان گیری باتری (یو پی اس) استفاده می کند

چرا ناسا از سیستم های پشتیبان گیری باتری (یو پی اس) استفاده می کند

۱۳۹۹ ۱۸ آبان
0 نظر ثبت شده

چرا ناسا از سیستم های پشتیبان گیری باتری (یو پی اس) استفاده می کند:

 

 

شکل(1): اداره ملی هوا و فضا (ناسا) با استفاده از یو پی اس پشتیبان باتری kVA10 در آزمایشگاه آنالیز سنگ ماه

 

همانطور که در بالا مشاهده می کنید در مرکز تاسیساتی ناسا، منبع تغذیه بدون وقفه  7000 وات (UPS) و با پشتیبان گیری باتری ، محافظت از سیستم های (BBP-10000-PSW-ONL) را ارائه می دهد.  در حال حاضر این نیروگاه در مرکز فضایی ناسا مارشال در هانتسویل ، آلاباما قرار دارد که چندین یو پی اس از سیستم های مصرف کننده ی این مرکز پشتیبانی می کنند.

 

 

 

شکل (2): منبع تغذیه بدون وقفه با پشتیبان گیری باتری در حال محافظت از تجهیزات برقی آزمایشگاه

 

این سیستم از آزمایشگاه و تجهیزات برقی جانبی آن محافظت می کند ، برخی از این تجهیزات، آزمایش طیف سنجی جرمی را بر روی سنگ های مختلف ماه ، شهاب سنگ ها و سیارات انجام می دهند. سیستم های مشابه در آزمایشگاه فیزیک خورشیدی که آزمایش های موشک ژرفاسنج را انجام می دهد، استفاده می شود.

 

 

 

شکل(3): منبع تغذیه بدون وقفه با پشتیبان گیری باتری در حال حفاظت از تجهیزات مصرف کننده آزمایشگاه بوده که تنظیمات لازم یو پی اس توسط مهندس مربوطه چک می شود

 

پنج عملکرد عالی  سیستم های پشتیبان گیری باتری (یو پی اس) وجود دارند که استفاده از آنها را در محیط آزمایشگاه بسیار مطلوب می کند و تقریباً با هر نوع ابزار آزمایشگاهی سازگار است (در زیر ذکر شده است). به دلیل خروجی کاملاً کنترل شده برق باتری ، این سیستم ها به طور معمول برای سیستم های صوتی / تصویری ، تجهیزات مهم فناوری اطلاعات و در برنامه ها و تجهیزات الکتریکی حساس نیز استفاده می شود:

 

این پنج کارایی مهم سیستم یو پی اس عبارت است از:

 

  • محافظت در برابر نوسان ولتاژ
  • حفاظت از برق در زمان کار سیستم ها با تنظیم ولتاژ
  • ترانسفورماتور جداگانه با کارکرد عالی
  • خروجی سینوسی کامل
  • اکثر سیستم های نصب شده در این مرکز یو پی اس های آنلاین با تکنولوژی Double Conversion می باشند.

 

نظر یکی از مدیران ناسا درمورد زندگی بعد از نصب یو پی اس:

"همه چیز به طور شگفت انگیزی در جریان است! ما از زمان نصب یو پی اس چندین قطع برق کوتاه مدت داشته ایم و هرگز جریان برق را از دست نداده ایم. دانشمندان بخش نرم افزاری از وضعیت برق سیستم ها بسیار راضی هستند. از کمک شما سپاسگزاریم!"

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید