پنج حقیقت کلیدی درمورد یو پی اس(قسمت دوم)

پنج حقیقت کلیدی درمورد یو پی اس(قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۰۳ اسفند
0 نظر ثبت شده

3- مهم نیست که چقدر از UPS خود مراقبت می کنید، بعضی از اجزای داخلی یو پی اس در نهایت آسیب می بینند و یا خراب می شوند. در حالی که برخی از سیستم های UPS ممکن است 15 سال یا بیشتر عمر کنند، چندین مولفه اصلی وجود دارد که تاثیر بسزایی بر عملکرد مطلوب یو پی اس دارند. از همه قابل توجه تر ، باتری ها ، فن ها و خازن ها هستند. عمر اکثر باتری های UPS در شرایط محیطی مناسب سه تا پنج سال است ، اما در محیط هایی که دمای آنها بالاتر از 25 درجه سانتیگراد باشد ، یا در مواردی که مشکلات برق باعث تکرار چرخه یو پی اس از حالت باتری به حالت کار با برق شهری می شود ، می توانند بسیار سریعتر خراب شوند. طول عمر فن ها به طور معمول شش تا هفت سال است و بیشتر خازن ها 7 تا 10 سال قبل از نیاز به تعویض فن می توانند به طور مداوم به کار خود ادامه دهند. برای جلوگیری از خرابی غیرمنتظره یا آسیب رسیدن به تجهیزات مهم ، مطمئن شوید که از چرخه عمر و الزامات نگهداری اجزای اصلی UPS آگاه باشید.

 

 

4- تست و نگهداری منظم یو پی اس بسیار ضروری است. ثابت شده است که نگهداری پیشگیرانه معمول یکی از موفق ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای اطمینان از سلامتی و عملکرد قابل اطمینان سیستم UPS شماست. این روش تعمیر و نگهداری، از طریق تستهای منظم ، بر سلامت و نحوه ی کارکرد یو پی اس نظارت می کند و این اطمینان را حاصل می کند که یو پی اس در عالی ترین حالت به کار خود ادامه می دهد به گونه ای که عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. علاوه بر باتری ها ، خازن ها و فن ها ، نیمه رساناها ، سیم کشی ها ، مقاومت ها و قطع کننده های جریان در یو پی اس برای دستیابی به عملکرد و کارایی مطلوب نیاز به توجه منظم دارند. بدون تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شده ، راهی برای کاهش احتمال خرابی قطعات داخلی یو پی اس وجود ندارد ، و تجهیزات را در معرض آسیب و خرابی زودرس قرار می دهد.

 

5. بالا بودن بازده UPS می تواند هزینه های ناشی ار مصرف برق شما را کاهش دهد. آیا می دانید که افزایش اندک بازده UPS می تواند باعث صرفه جویی در مصرف برق سالایانه شما شود. این به این دلیل است که مدلهای UPS با بازده بالا اتلاف انرژی کمتری دارند و در نتیجه نیازی نیست که بخشی از جریان صرف خنک کردن یو پی اس شود.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید