نگاهی به نقشه مدار یو پی اس و انواع مختلف آن(قسمت دوم)

نگاهی به نقشه مدار یو پی اس و انواع مختلف آن(قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۱۶ شهریور
0 نظر ثبت شده

سیستم های با تبدیل دوگانه:

همانطور که از نامش پیداست، این دستگاه ها دو بار برق را تبدیل می کنند. ابتدا یکسوساز ورودی برق AC را به DC تبدیل کرده و آن را از یک اینورتر خروجی تغذیه می کند. اینورتر خروجی قبل از ارسال جریان الکتریکی به تجهیزات الکترونیکی ، برق را به جریانAC متصل می کند. این فرایند تبدیل دوگانه(double-conversion)، بارهای حساس را از برق خام اولیه کاملاً جدا می کند و اطمینان حاصل می کند که تجهیزات فقط برق پاک و ایمن دریافت می کنند. ولتاژ به طور مداوم بازسازی و تنظیم می شود. این نوع از یو پی اس شامل یک بای پس استاتیک است که انتقال مداوم بار از اینورتر به برق مستقیم و برعکس را تضمین می نماید.

در حالت عادی ، یو پی اس با تبدیل دوگانه به طور مداوم دو بار برق را پردازش می کند. اگر برق AC ورودی دچار خرابی یا کاهش و افزایش ولتاژ شود ، یکسوساز ورودی خاموش می شود و اینورتر خروجی به جای آن شروع به تولید برق از باتری می کند. UPS همچنان به مصرف انرژی باتری ادامه می دهد تا زمانی که ورودی AC به میزان طبیعی برگردد یا باتری تمام شود ، یا هر کدام که زودتر رخ دهد. در صورت اضافه بار شدید اینورتر ، یا آسیب دیدن یکسوساز یا مبدل ، مسیر بای پس سوئیچ استاتیک برای پشتیبانی از بارهای خروجی ، به سرعت روشن می شود.

 

سیستم های چند حالته:

در UPSهای چند حالته از هر دو فناوری تبدیل یکتایی و دوگانه استفاده می شود. این در حالیست که پیشرفت های قابل توجهی در کارایی و ایمن بودن این نوع یو پی اس ها کاملا قابل مشاهده است:

در شرایط عادی ، سیستم در حالت لاین اینترکتیو کار می کند ، ضمن صرفه جویی در انرژی و هزینه، ولتاژ را نیز در حد امن نگه می دارد و ناهنجاری های متداول موجود در برق را برطرف می کند.

اگر توان ورودی AC خارج از میزان تعیین شده برای حالت لاین اینترکتیو باشد ، سیستم به طور خودکار به حالت تبدیل دوگانه تبدیل می شود و تجهیزات  الکترونیکی را از منبع ورودی AC جدا می کند.

اگر توان ورودی AC خارج از میزان تحمل یکسوساز تبدیل دوگانه باشد یا به طور کلی خاموش شود ، UPS از باتری برای ادامه کار و تامین برق بارهای مصرفی استفاده می کند. هنگامی که ژنراتور وصل می شود ، یو پی اس به حالت تبدیل دوتایی تبدیل می شود تا اینکه برق ورودی تثبیت شود. سپس دوباره به حالت قبلی یعنی لاین اینترکتیو با بازده بالا برمی گردد.

یو پی اس های چند حالته برای ایجاد تعادل ایده آل بین کارایی و حافظت طراحی شده اند. در شرایط عادی ، این یو پی اس ها حداکثر بازده را فراهم می کنند. با وجود بروز مشکلات ناشی از برق ، آنها به طور خودکار مقداری از کارایی را فدای حداکثر سطح حفاظت می کنند. نتیجه نهایی این است که مراکز داده می توانند سالانه ده ها هزار صرفه جویی در انرژی انجام دهند بدون اینکه عملکرد مرکز داده یا ایمنی آنها به خطر بیفتد.

 

برای مطالعه بیشتر به ادرس های زیر مراجعه کنید:

http://www.eaton.com/pq/whitepapers

http://www.eaton.eu/ecm/groups/public/@pub/@eaton/@corp/documents/content/pct_1548681.pdf

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید