منبع تغذیه بی وقفه

منبع تغذیه بی وقفه

۱۳۹۸ ۲۵ خرداد
0 نظر ثبت شده


موج سینوسی یا موج سینوسی شبیه سازی شده؟کدام بهتر است؟

خروجی یک موج سینوسی،شکل موج بهینه برای تجهیزات الکترونیکی می باشد.ورودی خط AC یک موج سینوسی است که تجهیزات الکترونیکی آن را بصورت شکل موج دریافت میکنند. موج سینوسی یکی از مهمترین خروجی برای تولیدکنندههای UPS میباشد که ان را به وسیله ی مدارهای پیچیده و اجزای سازنده تولید میکنند. همه ی UPS های نیروسان که یکخروجیموج سینوسی را تولید میکنند در یک راستا میباشند بطوری که یک موج سینوسی هماهنگ شده را تولید میکنند. اینویژگی باعث از بین رفتن موج فاز میشود. رشته های Sinus line,Hitech یک خروجی سینوسی واقعی را ارایه میدهند.تولید یک پالس پهن مدولاسیون شده ی چهارگوش )که موج شبه سینوسی نامیده میشود( بطور قابل توجهی برای UPSاسانتر است. این نوع شکل موج برای همه تجهیزات الکترونیکی تجاری عملی کاملا مناسب است. UPS های ECOPOWER نیروسانیک خروجی شبه سینوسی را تو لید میکنند.


شکل موج سینوسی_برق شهری و UPS های توان بالا:

موج سینوسی خالص یک موج ایده ال برای عملکرد و طول عمر دستگاه است و موجی که معمولا دریافت میشود از برق شهری تامینمیشود. انرژی الکتریکی براحتی بین مثبت و منفی جایگزین میشود، و به تجهیزات اجازه میدهد بدون فشار و با ولتاژ ثابت با کمترینهارمونی و فرکانس بالا بکارگیری شوند. UPS های توان بالا مانند سری Powertech یا Hitech موج سینوسی قدرتی را از طریق روندتبدیلات AC-DC-AC تولید میکند.

مزایا :
- دارای عملکرد عالی
- مطمئن برای تجهیزات حساس
- بدون تاثیر در طول عمر تجهیزات

معایب :
- افزایش هزینه


شکل موج شبه سینوسی یا شکل موج مربعی تعدیل شده:

شکل موج مربعی تعدیل شده بین هزینه و قدرت کیفیت جای گرفته است ، درحالیکه ایده ال نیست . شکل موج مربعی تعدیل شده دارای پیک ولتاژ نزدیک به شکل موج سینوسی را دارد که درحالت کلی بسیار شبیه به فرم ایده ال آن است . شکل موج مربعی تعدیل شدهمیتواند برای اتصالات تجهیزات بخوبی عمل کند بطوریکه هزینه های تولید تقریبا نزدیک به شکل موج مربعی است . در بسیاری ازUPS های نیروسان لاین اینتراکتیو مانند سری ECOPOWER برای حفظ تعادل بین عملکرد و هزینه در ساختارشان از این مدل استفادهمیشود.

مزایا :
- عملکرد یکسان برای برق شهری
- نزدیک به ولتاژ خروجی
- هزینه تولید بسیار کمتراز حالت واقعی شکل موج سینوسی

معایب :
- انجام عملیات نامناسب روی تجهیزات حساس


شکل موج مربعی _ تجهیزات تولید توان کوچک

شکل موج مربعی معمولا به وسیله ی تجهیزات تولید توان کوچک تولید میشود . پیک ولتاژ این شکل موج کمتر از شکل موج سینوسیدر یک خروجی قدرت میباشد و شکل موج مربعی میتواند شامل آسیب هارمونی فرکانس بالا شود درحالیکه در شکل موجسینوسی این چنین نیست . تجهیزاتی که با شکل موج مربعی کار میکنند میتوانند مشکلات عملی از جمله ایجاد حرارت ویا امکان شکست زودگذر را تجربه کنند.

مزایا :
- صرفه جویی در هزینه ها

معایب :
- کاهش طول عمر تجهیزات
- ایجاد مشکلات عملی برای تجهیزات

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید