طراحی اتاق یو پی اس

طراحی اتاق یو پی اس

۱۳۹۸ ۰۸ مهر
0 نظر ثبت شده

آتش سوزی اتاق باتری یو پی اس

یکی از ایرادات وارده بر یو پی اس ها آتش سوزی اتاق باتری آن ها است. به طور کلی باید به طور مرتب اتاق باتری یو پی اس بازرسی شود اتاق باتری یو پی اس نیازمند سیستم تخلیه هوای محیط مجهز به اگزوز تخلیه هوا از داخل محیط به فضای بیرون دارد اگر این سیستم تهویه هوا در داخل یو پی اس وجود نداشته باشد دیر یا زود یو پی اس دچار آتش سوزی خواهد شد. اگزوز سیستم تهویه هوا حتما باید در بالاترین ارتفاع در اتاق باتری تعبیه گردد که در آخر با پیکره بندی مناسب غلظت گاز هیدروژن را تا کمتر از یک درصد کاهش دهد. توجه کنید اگر غلظت گاز هیدروژن به چهار درصد حجم خود برسد در آستانه انفجار و حریق سیستم قرار دارد.

حتما برای تعبیه سیستم تهویه با کارشناسان رایانیکس مشورت کنید. این کار یک الزام برای حفاظت از سیستم شما می باشد.

در برخی یو پی اس های بی کیفیت سیستم خود به خود دچار انفجار می شود! این اتفاق زمانی رخ می دهد که باتری یو پی اس دچار الکتریسیته ساکن گردد. حتما قبل از نصب یو پی اس توجه کنید که دمای محیط زیر 10 درجه باشد، بالای 40 درجه باعث اختلالات در عملکرد یو پی اس می گردد. همچنین توجه کنید محیط قرارگیری یو پی اس عاری از هرگونه گرد و غبار باشد.

زمانی که تعداد باتری های شما زیاد است بهتر است جهت اعلان محلی به هنگام تجاوز غلظت گاز هیدروژن از درصد مجاز آن از سنسور دود و هیدروژن استفاده شود. تجهیزات اخباری از قبیل فلاشرها یا آژیرها بهتر است در داخل و خارج از اتاق باتری قرار بگیرد. به علاوه باید یک سیستم اعلان مشترک برای مواقع ضرور در نظر گرفته شود. وجود کنترل پنل ها یا سیستم های اعلام حریق برای این امر حتما از قبل باید برنامه ریزی گردد.

فروش دستگاه های یو پی اس مربوط به مطالب بالا در تمام مراکز استانها انجام میشود

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید