شرایط ، مشخصات و ویژگی های   یو پی اس(قسمت اول)

شرایط ، مشخصات و ویژگی های یو پی اس(قسمت اول)

۱۳۹۹ ۲۴ مهر
0 نظر ثبت شده

 

هنگام انتخاب یک سیستم UPS مناسب برای کاربردهای مراکز بهداشتی و تجهیزات حساس بیمارستانی ، مهم است که درک اساسی از اجزای یو پی اس و ویژگی های موجود آن داشته باشیم. در زیر لیستی از اصطلاحات ، مشخصات و ویژگی هایی را که ممکن است هنگام تحقیق درباره محصولات UPS وجود داشته باشد ، ارائه شده است.

 

زمان نگهداری یو پی اس:

زمان نگهداری یو پی اس مدت زمانی است که UPS می تواند برق بارهای متصل را با استفاده از برق باتری تامین کند. که افزایش زمان نگهداری به اندازه باتری موجود در دستگاه یو پی اس و در دسترس بودن باتری ها بستگی دارد. این رقم ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت باشد و معمولاً با دو حالت فول بار و نصف فول بار تعیین می شود. بار کمتر منجر به زمان نگهداری طولانی تری می شود و به عنوان یک قاعده کلی ، یک باتری UPS در نیمه بار سه برابر بیشتر از بار کامل کار می کند.

 

خاموش کردن خودکار شبکه داده:

یک گزینه مفید در یو پی اس این است که هنگام تأمین برق سرورها یا رایانه ها خاموش کردن خودکار تجهیزات شبکه است ، این عملکرد به طور خودکار تجهیزات رایانه را از طریق سیستم عامل نصب شده خاموش می کند و اطمینان حاصل می کند که تمام داده ها قبل از اتمام زمان باتری UPS ذخیره می شوند.

 

اضافه کردن باتری:

بسیاری از UPS ها امکان افزودن باتری ، بسته باتری خارجی را فراهم می کنند که می تواند به UPS متصل شود تا زمان عملکرد و نگهداری سیستم یو پی اس را افزایش دهد. این بسته های باتری توسط سازنده یو پی اس ارائه می شود بنابراین مهم است که درک کنید چه مدل های بسته باتری با یو پی اس سازگار هستند و اطمینان حاصل کنید که می توان به اندازه کافی باتری برای تأمین نیازهای زمان استفاده تجهیزات اضافه کرد.

 

پورت داده

بسیاری از سیستم های UPS به نوعی راهی برای ارتباط یا اتصال با تجهیزات دیگر مانند رایانه یا IT و یا سایر تجهیزات برقی دارند. این اتصالات معمولاً به صورت پورت USB ، RS-232 یا پورت داده هستند. این قابلیت یو پی اس  می تواند بسیار مفید باشد ، به عنوان مثال ، در گزارش هشدارهای UPS یا سایر گزارش های مربوط به عملکرد یو پی اس به یک سیستم مرکزی و یا برای نظارت بر عملکرد سیستم های یو پی اس بسیار کاربرد دارد.

 

سوویچ بای پس:

سوئیچ بای پس ارتباط مستقیمی بین خطوط جریان ورودی و خروجی UPS ایجاد می کند و به نوعی اجزای داخلی سیستم را دور می زند. این ویژگی درصورتی که UPS از کار بیفتد یا شارژ و طول عمر باتری آن تمام شود و نتواند به هیچ وجه برق را به بارهای مصرف کننده ی متصل به خود برساند، مهم است. اما در حالت بای پس هیچ برق پشتیبان و یا محافظت از برق و تامیین برقی با کیفیت مطلوب در دسترس نیست.

 

 

 

 

یک سوئیچ بای پس اتوماتیک به هنگام قطع یو پی اس به هر دلیلی، بارهای متصل را به طور خودکار به شبکه یا برق ژنراتور منتقل می کند. در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات ، از سوئیچ بای پس دستی برای اهداف نگهداری استفاده می شود.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید