سیستم های یو پی اس برای ارتباطات و اتاق های شبکه با مقیاس کوچک تر(قسمت دوم)

سیستم های یو پی اس برای ارتباطات و اتاق های شبکه با مقیاس کوچک تر(قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۰۶ مهر
0 نظر ثبت شده

در دسترس بودن و بهره وری انرژی بالا ، به علاوه مقیاس پذیری

در حالی که توپولوژی تبدیل دوگانه یوپی اس های آنلاین برای محافظت از بارهای حساس ضروری است ، برق تجهیزات باید عاری از هرگونه اختلال بوده و با کیفیت باشد و علاوه بر این چنین برقی باید همواره دردسترس نیز باشد. به عنوان مثال حفظ برق در تلفن IP ، شبکه و سیستم های الکترونیکی ساختمانی در یک کسب و کار کوچک امری ضروری و حیاتی است. یک یو پی اس متناسب با بارهای مصرفی شما می تواند به راحتی دسترسی به برق بسیار با کیفیتی را در هر شرایطی امکان پذیر کند.

مقیاس پذیری برای یک یو پی اس نیز آسان و حتی مقرون به صرفه است. به عنوان مثال اگر مشتری به سیستم UPSی با ظرفیت باتری بیشتر نیاز داشته باشد، کابینت های اضافی UPS به سادگی می توانند به صورت موازی، برای تأمین تقاضای بیشتر برق اضافه شوند. این آرایش همچنین می تواند کمک کند تا ظرفیت یو پی اس را به دلخواه خود افزایش دهیم که این امر به نوعی در دسترس بودن کلی UPS را افزایش می دهد. کابینت های موازی را می توان در یک پیکربندی اضافی N + 1 مستقر کرد. به این ترتیب اگر یک واحد آسیب ببیند ، باقی باتری ها می توانند بار را بدون وقفه ، تا زمانی که واحد معیوب برداشته و جایگزین شود، کاملاً تامین کنند. هر واحد شامل یک سوئیچ بای پس تعمیر و نگهداری است تا بتواند بدون خاموش شدن بار ، جداسازی ، حذف یا نگهداری آن را انجام دهد.

با اینکه اتاقک های شبکه شرکت های کوچک به اندازه ی مراکز داده بزرگ نیستند ، اما UPS ها در این محیط لازم است با همان قدرت و حساسیت کار کنند ، بنابراین بهره وری انرژی، کاهش هزینه های عملیاتی و سازگاری با محیط زیست به عنوان معیارهای اساسی یک یو پی اس در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید که یو پی اس با طراحی بدون ترانسفورماتور و سوئیچینگ اینورتر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و بازده بسیار بالایی را ارائه می دهد و بازدهی تا 95.5٪ می تواند داشته باشد.

این نوع یو پی اس ها دارای ضریب توان ورودی بسیار بالایی هستند و در فول بار به 0.99 می رسند. این یو پی اس میزان جریان ورودی را محدود می کند ، کلید ابزار کوچکتری دارد و هزینه های مربوط به کابل و ساختمان داخلی و مدار ها را کاهش می دهد ، در برخی موارد حتی هزینه های برق را نیز کاهش می دهد.

یو پی اس های مختلف ظرفت باتری متفاوتی دارند. و به دنبال آن اندازه کابینت های UPS متنوعی برای متناسب کردن ظرفیت های مناسب باتری وجود دارد. و در صورت نیاز به باتری های بیشتر یا آمپر بالاتر ، کابینت های اضافی باتری که با واحدهای UPS ترکیب می شوند موجود هستند.

 

 

ارتباطات

درست مانند یو پی اس های مربوط به مراکز داده بزرگتر، UPS های "اتاق های سرور" از کاربرد محدودی برخوردارند مگر اینکه بتوانند با تجهیزات بالادست و پایین دست مربوطه در ارتباط باشند. اگر یو پی اس با مشکلات ناشی از باتری یا برق روبرو باشد که می تواند دسترسی به برق ایمن را به خطر بیندازد ، یو پی اس باید هشدارهای به موقع را برای بار بحرانی ارائه دهد ، تا یک خاموش شدن ایمنی برای تجهیزات برقی فراهم شود. اگر یو پی اس و ژنراتور باهم کار کنند ، در صورت بروز مشکل برق کسب اطمینان از ارتباط ایمن و درست بین  UPS-generator ضروری است. این امر به ژنراتور امکان می دهد تا قبل از اتمام پشتیبانی باتری UPS ، با یو پی اس راه اندازی و هماهنگ شود.

ارتباطاتی از این قبیل را می توان با استفاده از سیگنالینگ ارتباطی ساده بدون ولتاژ یا پورت های پیچیده سریال و شبکه ، و یا با استفاده از هر دو ، انجام داد. درگاه های ارتباطی گنجاندن UPS به عنوان بخشی از شبکه، مدیریت کل سایت را آسان تر می کنند ، همچنین دستیابی به اطلاعات وضعیت دقیق تر در مورد UPS ، اجزای آن و شرایط محیطی را تسهیل می کنند.

 ارتباطات و تجهیزات شبکه و سیستم های خدمات داخلی یک شرکت یا آفیس ممکن است به ظرفیت UPS کمتری نسبت به مرکز داده احتیاج داشته باشد ، اما هنوز هم به عملکرد و کارایی یکسانی احتیاج دارند - به طور خاص برای کیفیت برق ، در دسترس بودن ، انرژی و صرفه جویی در هزینه ، اندازه جمع و جور ، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری و قابلیت های ارتباطی.

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید