سیستم های یو پی اس برای ارتباطات و اتاق های شبکه با مقیاس کوچک تر(قسمت اول)

سیستم های یو پی اس برای ارتباطات و اتاق های شبکه با مقیاس کوچک تر(قسمت اول)

۱۳۹۹ ۰۵ مهر
0 نظر ثبت شده

قدرت پشتیبانی و تامین برق عاری از هرگونه اختلال توسط سیستم های UPS در برنامه های بزرگ مانند مراکز داده کاملاً اثبات شده است. با این حال ، لازم است از سیستم یو پی اس برای اتاق های سرور با مقایس کوچکتر مربوط به کسب و کارها و شرکت های کوچک، نیز استفاده شود. به طور کلی نیاز به استفاده از یو پی اس برای محافظت از برق این مراکز برای محیط های کوچکتر مانند اتاقک های ارتباطات و شبکه ، یا تجهیزات الکترونیکی خدمات ساختمانی، به طور فزاینده ای ضروری است. با توجه به اینکه اندازه این سرورها کوچکتر می شود،اما یو پی اس برای این برنامه ها هنوز باید همان مزایا و امکانات مشابه با سرورهای بزرگتر را داشته باشند ، زیرا بارهای پشتیبانی شده می توانند به همان اندازه مهم و حساس باشند.

امروزه ، سیستم های UPS در مراکز داده در ابعاد و انواع مختلف همه گیر شده اند - این یعنی اینکه درست مانند تجهیزات پردازش داده ای که یو پی اس از آنها محافظت می کند ، معمولاً در مقیاس های مختلف بزرگ تا کوچک موجود هستند. منبع تغذیه بی وقفه علاوه بر این که سطح بسیار بالایی از محافظت و پشتیبانی را ارائه می دهد، بسیار در دسترس و متنوع است.

همانطور که در بالا ذکر شد، برنامه های دیگری برای UPS وجود دارند ، که در مقیاس کوچکتر هستند و به شدت نیاز به محافظت از برق دارند. برای مثال اتاقک ارتباطی که از طریق فناوری مانندPOE (انتقال توان الکتریکی بر بستر کابل شبکه) و یا POE Plus و همچنین تلفن IP که نقش مهمی در زیرساخت های محاسباتی یک سازمان ایفا می کنند به شدت نیازمند جریان برق دائمی و ایمن هستند. از نمونه های دیگر می توان به سوئیچ های لبه ای و سایر وسایل الکترونیکی شبکه و سیستم های ساختمانی مانند کنترل دسترسی و پانل های اعلام حریق نیز اشاره کرد.

برای چنین برنامه هایی ، UPS ایده آل باید دارای همان ویژگی هایی باشد که در هنگام محافظت از مرکز داده های مقیاس بزرگتر از خود ارائه می دهد، در حالی که از نظر فنی و تجاری متناسب با نیازهای محیط های کوچک تر نیز باشد. در زیر ، بررسی می کنیم که چگونه تولید کنندگان UPS می توانند این چالش ها را برای مهندسان کاربر و مدیران برآورده کنند.

 

 

UPS برای این ارتباطات، شبکه ها و برنامه های الکترونیکی در شرکت ها یا کسب و کارهای تجاری کوچکتر معمولاً تا توان 50 کیلو ولت آمپر درجه بندی می شوند. در این ابعاد ، بدون نیاز به فضای زیاد یا محدوده ی خاص نویز صوتی ، می توان یو پی اس ها و باتری های آنها را در محیطی کوچکتر با ابعاد جمع و جورتر استفاده کرد تا فضای زیادی را اشغال نکند. به عنوان مثال ، یک منبع تغذیه ی بی وقفه ی مناسب برای بارهای حساس در یک شرکت کوچک، یو پی اسی است که می تواند حداکثر توان 50 کیلو ولت آمپر را را برای تجهیزات الکترونیکی متصل به خود تأمین کند - و گاها این محدوده ی توان برای انتخاب یک یو پی اس متناسب برای کسب و کارهای کوچک به 100 کیلووات نیز می رسد.

 

ارائه ی برق ایمن و سالم در تمام لحظه ها:

در مقیاس کوچکتر، بارها به منبع تغذیه کامل سه فاز و یا تک فاز نیاز دارند. که برای برق سه فاز یو پی اس آنلاین و در تک فاز از سه نوع آنلاین ، لاین اینترکتیو و افلان موجود می باشند. یو پی اس های آنلاین ، دارای توپولوژی با تبدیل دوگانه هستند. تجهیزات الکترونیکی مربوط به بخش ارتباطات ، شبکه و سایر برنامه ها ، نه تنها به پشتیبانی در زمان خاموشی برق اصلی نیاز دارند، بلکه محافظت در برابر اختلالات دیگر ناشی از برق مانند کاهش ولتاژ، ناپایداری، اعوجاج شکل موج و نوسان امری بسیار حیاتی برای این تجهیزات می باشد.  برای این کسب و کارهای کوچک یو پی اس انلاین مناسب ترین نوع نسبت به دو نوع دیگر است. زیرا این سیستم های یو پی اس با تبدیل  دوگانه (Double-conversion UPS systems) و تولید جریان دوباره برق از بارهای حساس و بحرانی در برابر چنین حوادثی محافظت می کنند. در ساختمان داخلی این یو پی اس یکسو کننده و اینورتر در تجهیزات الکترونیکی بین شبکه برق ورودی و بار قرار می گیرند و عملکرد تصفیه موثر جریان برق را فراهم می کنند.  علاوه بر این یو پی اس On-Line تنها UPS با توپولوژی بدون وقفه واقعی است، که باتری ها در هنگام کارکرد عادی شبکه برق همیشه به باس ‌بار داخلی  UPS متصل می شوند و به دلیل سوئیچینگ بین باتری و شبکه ی اصلی برق در شروع و اتمام قطع برق ، دیگر قطعی در برق وجود نخواهد داشت.

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید