سوالات متداول در مورد یو پی اس

سوالات متداول در مورد یو پی اس

۱۳۹۷ ۲۱ اسفند
0 نظر ثبت شده

چه نوع یو پی اس برای تجهیزات پزشکی مناسب است؟

دستگاه یو پی اس مناسب برای تجهیزات پزشکی با استانداردهای جهانی مطابقت داده شده‌اند. این استانداردها به شما این اطمینان را می‌دهند که سیستم یو پی اس دارای ویژگی های منحصر به فردی است و مراقبت های ضروری مورد نیاز از تجهیزات پزشکی را در زمان مشکلات و قطعی برق انجام خواهد داد و موجب حفاظت از جان بیماران خواهد شد.

 

خروجی برق برای تجهیزات الکترونیکی حساس و تجهیزات غیر حساس

بارهای حساس شامل کامپیوترهای شخصی یا سرورهایی می‌شود که هنگام قطع برق، نیار به خاموش شدن به روش ایمن دارند . بارهای غیر حساس به تجهیزات و لوازم جانبی نظیر مانیتور یا بلندگو اشاره دارند و باید به خروجی‌های NCL متصل شوند تا سریع خاموش شوند و از منبع برق باتری بیهوده استفاده نکنند که به این ترتیب لوازم ضروری بتوانند از منبع جریان الکتریکی باتری استفاده کنند تا مدت بیشتری از توان باتری ها استفاده کنند و بصورت ایمن حاموش شوند. به این نکته مهم بسیار توجه داشته باشید که خروجی ( پریز ) های NCL در مدل های مورد نظر در دسترس باشند.

 

چرا سیستم‌های یو پی اس دارای صدای بیپ است؟

سیستم های یو پی اس طوری طراحی شده‌اند  که در صورت بروز مشکل، صدای بیپ را برای هشدار دادن به کاربران به صدا دراورند. با این صدای هشدار کاربران متوجه می‌شوند که یو پی اس دچار مشکل شده است و باید مشکلات آن را به موقع حل کرد تا بتواند در مواقع قطعی برق از تجهیزات متصل محافظت کامل را انجام دهد. عمده مشکلات یو پی اس میتواند شامل دشارژ شدن یا تمام شدن عمر باتری ها باشد.

صفحه نمایش (LCD) سیستم یو پی اس من بعد از ۱۵ الی ۳۰ ثانیه خاموش می‌شود. آیا راه حلی برای روشن نگهداشتن دائم صفحه نمایش وجود دارد؟

هنگامی که دکمه نمایش را فشار دهید صفحه نمایش روشن خواهد شد که این باعث می‌شود عمر صفحه نمایش زیاد شود و بخشی از جریان برق یو پی اس صرفه جویی شود.

 

آیا می‌توانیم از سیستم یو پی اس خود به همراه یک ژنراتور استفاده کنیم؟

سیستم یو پی اس سری آنلاین دارای تنظیمات حالت  ژنراتور هستندکه بر اساس این تنظیمات یو پی اس های آنلاین می توانند برای کار با ژنراتور انطباق داشته باشند. . در بارهای متفاوت؛ خروجی ژنراتورها میتوانند دارای فرکانس نامنظم باشند. این خروجی نامنظم و دارای نوسان می‌تواند برای یو پی اس مشکل ایجاد کند و بدون تنظیمات مود ژنراتور نمی‌تواند جریان ورودی را تشخیص دهد که این امر باعث می‌شود یو پی اس برای انجام عملکرد خود فقط از جریان ذخیره شده در باتری‌ها استفاده کند. با استفاده از مود ( حالت ) ژنراتور یو پی اس می‌تواند به صورت اتوماتیک نوسانات فرکانس را تنظیم کند و باتری‌ها را در حالت شارژ کامل نگهداری کند.

 

آیا فن خنک کننده باید دائما در یو پی اس روشن بماند؟

فن خنک کننده فقط زمانی کار می کند که نیاز به تهویه هوای داخل دستگاه یو پی اس باشد. سیستم یو پی اس دارای یک دماسنج داخلی است و زمانی سرعت فن افزایش می یابد که درجه حرارت بیش از یک آستانه مشخص باشد. وقتی یو پی اس در حالت نرمال کار می‌کند ( از باتری‌ها استفاده نمی‌کند ) بسیار عادی است که فن با دور آرام کار کند. اما یک استثنا برای بعضی از مدل‌های آنلاین وجود دارد که فن خنک کننده آنها به صورت تمام وقت کار می‌کند. مثلا در یو پی اس رک مونت به دلیل فشردگی فضا، برای خنک شدن داخل یو پی اس معمولا فن ها با دور بالاتری کار میکنند.

 

تعمیر یو پی اس

یو پی اس ها معمولا تجهیزاتی هستند که در صورت خرابی قابل تعمیر هستند. تعمیر یو پی اس ها نیار به اطلاعات الکترونیک و برق و نیز تجربه کار با یو پی اس دارد. همچنین در تمام بخش های دستگاه یو پی اس برق با ولتاژ زیاد وجود دارد. پیشنهاد میکنیم هنگام خرابی یوپی اس، از تعمیر آن خودداری کنید. برای اطلاع از هزینه های تعمیر با بخش پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.

سیستم یو پی اس باید بعد از اینکه عمر آن به پایان رسید. ( بعد از سال‌ها ) باید با استفاده از روش‌های سازگار با محیط زیست تجهیزات یو پی اس خود را دور بیاندازیم و بازیافت کنیم.

 

آیا باید یو پی اس خود را روشن کنم تا باتری‌ها را شارژ کند؟

سیستم یو پی اس، به محض اتصال به برق شهر، چه در حالت روشن یا چه در حالت standby باتری‌ها را شارژ می‌کند

 

اگر سوالی دارید بپرسید

اگر سوالی در مورد یو پی اس یا خرید یو پی اس دارید آن را در بخش نظرات مطرح نمایید تا کارشناسان رایانیکس در اسرع زمان به آن پاسخ دهند.

همچنین می توانید با شماره 02188484251 برای راهنمایی های دقیق تر تماس حاصل فرمایید

 

تیم رایانیکس آماده پاسخگویی به شما کاربران گرامی

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید