سرویس یو پی اس – بخش اول

سرویس یو پی اس – بخش اول

۱۳۹۷ ۲۵ مهر
0 نظر ثبت شده

آزمایش سیستم یوپی‌اس عملیاتی ضروری، پیچیده و، اگر درست انجام نشود، خطرناک است. تعمیر و نگهداری یوپی‌اس سه مرحله دارد؛ نگهداري و تعميرات پيشگيرانه، کالیبراسیون و تنظیمات حفاظتی و آزمایش بار عملی (از جمله تخلیه شارژ باتری). در ادامه به جزئیات هرکدام از این مراحل خواهیم پرداخت.


نگهداري و تعميرات پيشگيرانه؛ یعنی اسکن واحد با دوربین مادون قرمز قبل از خاموش‌سازی آن. اتصال برقی ضعیف باعث می شود که دمای دستگاه از دمای محیط بیشتر باشد. با خرید یک دوربین مادون قرمز می‌توانید حرارت دستگاهتان را برسی کنید.

تمام اتصالات باید بررسی و محکم شوند. با استفاده از اسکنر مادون‌قرمز تمام اتصالات منابع تغذیه، دیودها، خازنها، گیتهای اینورتر و درایو بوردها را چک کنید. بررسی کنید که خازنها تورم، نشتی یا تغییر شکل ناشی از ضربه و فشار نداشته باشد.

 

کالیبراسیون و تنظیمات محافظتی؛ تنظیمات محافظتی را بررسی و واحد یوپی‌اس را کالیبره کنید. تکنسین می تواند با شبیه سازی شرایط هشدار تمام آلارمها و تنظیمات محافظتی را بررسی کند. اگر اندازه‌گیری مقادیر در سیستم یوپی‌اس تنظیم نباشد در عملکرد دستگاه تأثیر می گذارد. برای مثال اندازه‌گیری ولتاژ DC در هشدار و عملیات محافظتی مربوط به ولتاژ بسیار زیاد یا بسیار کم مؤثر است. یا به عنوان مثالی دیگر، وقتی یوپی‌اس در حال کار در حالت باتری باشد، ممکن است باتری به مدت طولانی تر از معمول در حالت تخلیه باشد، در نتیجه ولتاژ باتری کاهش می یابد، جریان باید افزایش یابد تا توان مورد نیاز تأمین شود؛ وقتی جریان بسیار زیاد باشد در مسیر رسنا دما تا حدی افزایش می یابد که موجب خرابی یوپی‌اس می شود.

 

آزمایش بار عملی؛ این آزمایش را می توان به شش عملیات مختلف تقسیم کرد، از جمله آزمایش بار در حالت پایدار (steady-state)، تحلیل هارمونیک، یکپارچگی فیلتر، تست پاسخ گذرا، تست خطای ماژول و تست rundown باتری. در سیستمهایی که مدلهای مختلفی دارند باید اصلاح و آزمایش خطای ماژول را نیز انجام داد.

 

تست بار در حالت پایدار یا Steady-state load test

در این آزمایش باید تمام شرایط ورودی و خروجی را در 0%، 50% و 100% بار بررسی کنید. حتما پارامترهای زیر را بررسی کنید: ولتاژ ورودی، ولتاژ خروجی، جریان ورودی، جریان خروجی، فرکانس خروجی، بالانس جریان ورودی و تنظیم جریان خروجی.


ادامه مطلب در بخش دوم...

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید