سازگاری یو پی اس با ژنراتور

سازگاری یو پی اس با ژنراتور

۱۳۹۹ ۱۷ شهریور
0 نظر ثبت شده

کدام یو پی اس برای کار با ژنراتور مناسب است:

آیا این امکان وجود دارد که یک یو پی اس برای تأمین برق پشتیبان هنگام قطع طولانی مدت جریان برق داشت که با ژنراتور کار کند؟ جالب است بدانید اگر ژنراتور را به یک سیستم UPS وصل کنید می توانید از آن نهایت بهره را ببرید. اما همانطور که می دانید مدل های مختلفی از UPS وجود دارد - مهم این است که درسترین نوع سیستم یو پی اس را انتخاب کنیم تا به خوبی با ژنراتور کار کند.

سازگاری یو پی اس با ژنراتور:

یک ژنراتور معمولاً در دامنه ولتاژ و فرکانس اختلال و نوسان دارد. اگر دامنه فرکانس از بازه ی تحمل UPS بیشتر باشد ، بار همچنان از UPS مصرف می شود و در نهایت باتری ها را تخلیه می کند. این سناریو با یک سیستم UPS آفلاین یا لاین اینترکتیو امری عادی است. اما یک سیستم UPS آنلاین با حالت تبدیل دوگانه متفاوت عمل می کند و مناسبترین نوع یو پی اسی است که ما برای استفاده با ژنراتور توصیه می کنیم. یو پی اس لاین اینترکتیو به طور مداوم برق ورودی AC - چه از منبع تغذیه اصلی و چه از ژنراتور - را به برق DC فیلتر شده تبدیل کرده و سپس آن را با یک موج سینوسی خالص دوباره به برق متناوب تبدیل می کند. این منبع تغذیه تمیز و حساس برق چیزیست که تجهیزات الکترونیکی شما نیاز دارند. مزیت دیگرUPS آنلاین این است که این یو پی اس توانایی فیلتر کردن تغییرات فرکانس را دارد و به این دلیل عمر باتری زود به پایان نمی رسد.

وقتی صحبت از سازگاری ژنراتور و UPS می شود ، ظرفیت بسیار مهم است

ژنراتور آفلاین باید بتواند توان مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی که به یو پی اس متصل شده اند را تأمین کند. علاوه بر این ، ظرفیت ژنراتور باید حداقل دو برابر ظرفیت سیستم UPS مورد استفاده باشد. با روشن و خاموش شدن تجهیزات متصل ، تقاضای بالای  بار می تواند باعث تغییر UPS بین حالت AC ، باتری و بای پس شود. بالا بودن ظرفیت ژنراتور نسبت به ظرفیت UPS از این اتفاق جلوگیری می کند.

در مورد سیستم های الکتریکی که پتانسیل بعضی قسمت‌های دستگاه با زمین یکی است (Grounding) لازم است به موارد زیر دقت کنید:

اگر یو پی اس خود را از منبع تغذیه برق به ژنراتور وصل کنید، با این کار شما یو پی اس را هم به تجهیزات الکترونیکی که به زمین وصل شده اند متصل می کنید. از بین رفتن ناگهانی اتصال زمین یو پی اس و تمام تجهیزات الکترونیکی متصل به آن می تواند باعث ایجاد مشکل بزرگی شود. جریاناتی که به طور معمول از طریق یو پی اس به زمین پراکنده می شوند مسیر دیگری را برای رسیدن به زمین پیدا می کنند ، احتمالاً از طریق کابل های شبکه ، و یا از طریق دستگاه های دیگر در طول مسیر عبورشان به زمین می رسند.

برای اینکه مطمئن شوید که هیچ نگرانی در مورد ایمنی دستگاه های متصل به یو پی اس وجود ندارد، می توانید برای نصب از متخصص تاسیسات برق یا یک برق کار محلی کمک بگیرید. دقت شود که در هنگام نصب حالت اتصال به زمین را حفظ کید، به کدهای مربوط به توان مصرفی سیستم ها دقت کنید و سعی کنید از برگه راهنمای نصب سیستم پیروی کنید تا احتمال آسیب به تجهیزات ، حذف داده ها و خطرات ناشی از جریان برق را به حداقل برساند.

 

برای مطالعه بیشتر می توانید به ادرس زیر مراجعه کنید:

https://blog.tripplite.com/which-type-of-ups-system-works-best-with-a-generator#:~:text=An%20on%2Dline%2C%20double%2D,with%20a%20pure%20sine%20wave.

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید