زمان تعویض خازن یو پی اس

زمان تعویض خازن یو پی اس

۱۳۹۹ ۲۳ بهمن
0 نظر ثبت شده

بعد از باتری ها، خازن ها رایج ترین دلایلی هستند که باعث خرابی یو پی اس می شوند.

نگهداری و تست منظم این اجزا می تواند طول عمر مفید و عمکرد یو پی اس را به طور چشمگیری افزایش دهد.

با اینکه ممکن است خراب شدن خارن یو پی اس هیچ نشانه یا علائمی از خود نشان ندهد  ولی با در نظر گرفتن عملکرد یو پی اس و بررسی شکل ظاهری خازن ها و مهمتر بررسی و تست منظم خازن که معمولا هر 5 سال نیاز به تعویض دارند، می توان به وضعیت خازن ها در یو پی اس پی برد.

نتایج و اثرات ناشی از خراب شدن خازن بسته به موقعیت قرارگیری خازن در یو پی اس متفاوت است. گاهی خازن ها در یو پی اس به صورت سری و گاهی به صورت موازی قرار می گیرند و به طور کلی این امر بر سن و سلامت خازن ها تاثیرگذار هستند.

به عنوان مثال اگر خازن ها کاملاً برطبق مشخصات و استاندارد های لازم کار کنند ، حتی اگر یک یا دو خازن نیز خراب باشند بقیه خازن ها می توانند کار آن ها را بر عهده بگیرند بدون اینکه هیچ تاثیر قابل توجهی در عملکرد یو پی اس داشته باشد. اما در موارد بیشتر خرابی خازن ها هنگامی که این اتفاق می افتد باعث می شود تا یو پی اس به حالت بای پس تغییر یابد.

وقتی این اتفاق می افتد برق از یو پی اس عبور می کند ، یو پی اس برق ورودی به تجهیزات را همچنان فیلتر می کند و اگرچه یو پی اس همچنان به عملکرد خود ادامه می دهد اما نمی تواند از تجهیزات جزئی محافظت کند.

منتظر نباشید تا عمر خازن های شما به پایان برسد و سپس اقدام کنید برای تهیه خازن های جایگزین . یک مهندس مجرب می تواند وضعیت خازن ها در یو پی اس شما را تشخیص داده و یک جایزگزین کلی و یا جزئی از بانک خازن های شما نمایش دهد.

توصیه می کنیم برنامه ریزی منظمی برای تعویض کامل خازنهای مورد نیاز منبع تغذیه اضطراری خود بعد از هفت تا ده سال کار ، در نظر داشته باشید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید