ده موضوعی که درمورد باتری یو پی اس باید بدانید(قسمت دوم)

ده موضوعی که درمورد باتری یو پی اس باید بدانید(قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۱۴ بهمن
0 نظر ثبت شده

6. نوع باتری، نحوه تعمیر و نگهداری آن را تعیین می کند: درواقع نوع باتری ها بر روی نگهداری و عملکرد آنها تأثیر می گذارد، به عنوان مثال  باتری های از نوع سلول مرطوب بیشتر از VRLA نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. با این حال ، حتی باتری هایی که ادعا می شود "بدون نیاز به تعمیر و نگهداری" هستند ، بازهم به بازرسی ، تمیز کردن و تست منظم نیاز دارند.

 

7. باتری های انبار شده نیز نیاز به توجه و نگهداری مداوم دارند - اگر باتری های UPS بدون استفاده و بطور کلی بدون یک روال منظمی مورد شارژ و دشارژ قرار گیرند ، طول عمر آنها کاهش می یابد. با توجه به ویژگی های تخلیه خود به خودی باتری های اسید سرب ، توصیه می شود برای جلوگیری از خراب شدن باتری ها و کاهش ظرفیتشان (که بین 18 تا 30 ماه اتفاق می افتد) هر سه تا چهار ماه یکبار شارژ شوند. برای طولانی شدن ماندگاری بدون شارژ ، باتری ها را اغلب در 10 درجه سانتی گراد (50 درجه فارنهایت) یا کمتر انبار می کنند.

 

8- تفاوتی بین باتری های خشابی و باتری های قابل تعویض توسط کاربر وجود دارد، به طور کلی باتری ها می توانند خشابی و یا قابل تعویض توسط کاربر باشند. نوع باتری های خشابی می توانند در هنگام کار UPS تعویض شوند. باتری های قابل تعویض کاربر ، که به طور کلی در UPS های کوچکتر یافت می شوند ، نشان می دهد که برای جایگزینی آنها به ابزار یا آموزش خاصی نیاز نیست.

 

9. درجه تخلیه یا دشارژ باتری کلید مهمی است در اندازه گیری عملکرد آن: باتری ها به طور کلی برای خیلی بیشتر از 100 تخلیه و شارژ درجه بندی می شوند. با این حال ، بسیاری پس از 10 بار تخلیه ، کاهش قابل توجهی در ظرفیت شارژ را نشان می دهند. هرچه شارژی که باتری می تواند دریافت کند کمتر باشد، زمان نگهداری آن کمتر خواهد بود. همواره سعی کنید باتری هایی با طراحی شارژ پر سرعت با شارژرهای قویتر تهیه کنید که عملکرد پایداری را برای یک مدت طولانی تضمین می کند.

 

10. یکی از مشکلات ایمنی در باتری ها به عنوان "فرار حرارتی" شناخته می شود. فرار حرارتی یا Thermal runaway می تواند عواقب انفجاری و بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد. درواقع لیتیوم یک فلز قلیایی و بسیار واکنش پذیر است و الکترولیت های اورگانیک موجود در باتری، بسیار قابل احتراق هستند. به این ترتیب لیتیوم و الکترولیت دو بخش اصلی این پازل هستند که موجب «فرار حرارتی» می شوند. «فرار حرارتی» در سلول های باتری هایی رخ می دهد که به طور خود به خود منفجر می شوند. غالباً بدون هیچ علائم هشداردهنده ای رخ می دهد ، البته دلایلی نیز برای این اتفاق وجود دارد:

فرار حرارتی درست زمانی اتفاق می افتد که گرمای تولید شده در سلول سرب-اسید بیش از توانایی آن برای دفع گرما باشد(بیش از دمای تعیین شده توسط کارخانه تولید کننده باشد). به طور معمول در اثر افزایش بیش از حد دما، شارژ بیش از حد باتری، آسیب فیزیکی داخلی ، اشکالات تولید که منجر به اتصال کوتاه داخلی در باتری می شود یا یک محیط گرم. فرار از حرارت می تواند منجر به انفجار ، به ویژه در سلول های مهر و موم شده باتری شود.
 

برای مطالعه بیشتر به ادرس زیر مراجعه کنید:

https://unifiedpowerusa.com/10-things-you-need-to-know-about-ups-batteries/#

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید