خطاهای یو پی اس

خطاهای یو پی اس

۱۳۹۸ ۰۱ تیر
0 نظر ثبت شده

مشاهده خطا در نمایشگر یو پی اس

خطاهایی که در یو پی اس ها مشاهده می شود، معمولا ناشی از ناتوانی اینورتر در ایجاد ولتاژ و فرکانس صحیح در پایانه های خروجی UPS می باشد و نتایج حاصله در اثر این خطا ممکن است در بین مدل‌های مختلف UPS متفاوت باشد.

معمولا قسمت کنترلر UPS , ولتاژ و فرکانس خروجی از دست رفته را به عنوان خطا تشخیص می‌دهد و فوراً سیگنالی به سیستم کنترل سوئیچ استاتیک ارسال می‌کند با این مضمون که بار را در روش make – before –break (روش بی‌وقفه) از خط اصلی خارج و وارد خط فرعی (خط بای پس) کند.

هر چند اگر اینورتر در زمانی که درخواست انتقال به سیستم داده می شود با تغذیه خط فرعی هماهنگ نباشد انجام یک عملیات انتقال بدون وقفه غیر ممکن خواهد بود .در نتیجه زمانی که انتقال رخ می دهد وقفه ی کوتاهی در حین انتقال برق ایجاد خواهد شد.

این شرایط , تنها شرایطی هستند که تحت آنها در یک سیستم واقعی آنلاین UPS , بار دچار وقفه ی تغذیه (کوتاه مدت ) میشود.

توجه داشته باشید که اگرچه  انتقال بدون وقفه به خط فرعی برای بار شفاف است اما زمانی که انتقال به تغذیه فرعی رخ می‌دهد برق پردازش شده نمی‌تواند برای مدت طولانی بار را تغذیه کند همچنین زمانی که انتقال به علت ((خطا )) ضروری است اگر تغذیه خط فرعی قابل دست یابی نباشد ، اتلاف کلی توان در بار بحرانی اجتناب ناپذیر است.

سوئیچ استاتیک معمولاً زمانی که خطای اینورتر از بین می رود بار بحرانی را به طور اتوماتیک به خط تغذیه شونده از اینورتر باز می گرداند.

گاهی اوقات این ویژگی با عنوان انتقال اتوماتیک توصیف می شود. پاسخ یک سیستم آنلاین به اضافه بار خروجی معمولاً مشابه پاسخ یو پی اس به خطای ذکر شده در بالا می باشد در این خطا (خطای اضافه بار ) بار تا زمانی که علت خطای اضافه بار از بین برود به خط فرعی منتقل می‌شود, پس از رفع شدن خطا بار به طور اتوماتیک به خط تغذیه شونده از اینورتر بازگردانده می‌شود. اگر تغذیه خط فرعی در دسترس نباشد این امر باعث اتلاف کلی توان تغذیه بار خواهد شد . بنابراین برخی سیستم‌ها , به بار , در حالت اضافه بار اجازه می‌دهند تا برای مدت محدود به تغذیه خود از اینورتر ادامه دهد_ این بدین معنی است که جهت عدم اتلاف توان , تغذیه تجهیزات یو پی اس می‌توانند جریان کافی  را برای بخش خطادار تجهیزات بار فراهم کنند تا اطمینان حاصل شود که فیوز حفاظت بار یا جدا کننده بار به طور خودکار در صورت قطع اتصال یو پی اس قطع خواهد شد.

در حالی که بار اضافی تحت این شرایط تغذیه می شود اینورتر در حالت جریان محدود عمل می‌کند و ممکن است ولتاژ خروجی به طور عمد کاهش یابد , با این حال در اکثر موارد این حالت نسبت به افت توان کلی ارجحیت دارد و اگر بار اضافی , در طول زمان اختصاص داده شده , از بین برود شرایط به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید