خرید یو پی اس صنعتی ( کاربرد یوپی اس در صنعت )

خرید یو پی اس صنعتی ( کاربرد یوپی اس در صنعت )

۱۳۹۷ ۱۸ دی
0 نظر ثبت شده

ضرورت یو پی اس در صنعت

راهنمای انتخاب سیستم های یو پی اس مخصوص صنعتی به شرکت های صنعتی کمک خواهد کرد تا بهترین سیستم یو پی اس را در مقابل قطعی برق بر پایه نیازشان برای محافظت از فرآیند ها و سرمایه صنعتی انتخاب کنند.
برای کنترل اتوماتیک فرآیند های صنعتی مختلف، بسیاری از شرکت ها بصورت فزاینده تجهیزات حساس خود را در انبار ها و اتاق های کنترل و خط تولید بر روی زمین مستقر کرده اند. زمانی که موتور شبکه IT و سرور ها در تجهیزات صنعتی مسقر می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند ، یک منبع تغذیه ایمن و مطمئن و ثایت و عاری از هر گونه نوسانات که تضمین می کند تداوم عملیات صنعتی یک نیاز حیاتی است. یک یو پی اس می تواند سیستم ها را از مشکلات و آسیب های قطعی برق محافظت کنند و می تواند قابلیت بار اضافی را فراهم کند تا زمانی که قدرت ژنراتور در دسترس قرار بگیرد یا قدرت توان خط بازگردانده شود.
 

یو پی اس برای تجهیزات صنعتی


سیستم های حساس الکترونیکی و دستگاه های عملیاتی در کارخانه ها مانند DCSها و سیستم های امنیتی و سیستم های SCADA و PLC ها و ربوتیک ها و سوئیچ های اترنت و کامپیوتر های صنعتی همه این ها بر یک پایه تنظیم شده اند و جریان AC  یا DC یکسره. یو پی اس های صنعتی نقش مهمی در کمک به سازمان های صنعتی برای دستیابی به توان بالا و بهره وری با حفاظت از جریان برق مناسب بازی می کنند.
در چند سال گذشته به دلیل نیاز به بهبود کیفیت برق ، رشد زیرساخت ها و شبکه های هوشمند و افزایش تعداد برنامه های کاربردی مهم در صنایع مختلف استفاده از یو پی اس((UPS های صنعتی بسیار مهم تلقی شده است.


چه نوع یو پی اس برای تجهیزات صنعتی مناسب می باشد؟

 

سیستم یو پی اس های تک فاز


تاسیسات تک فاز شامل یک موج سینوسی ورودی و یا معمولا ترکیب سه عدد فاز مجزا با هم برای استفاده در تاسیسات تک فاز می باشد . بسیاری از سخت افزار های کوچکی مانند سرور های رکمونت و مخابره ها و سوئیچ های شبکه و سیستم های کامپیوتری یا هر سیستمی که به راحتی با پریز برق قابل استفاده است، از منبع تغذیه تک فاز برای تامین جریان برق اضطراری استفاده می کنند.

 

یو پی اس صنعتی نیروسان


سیستم یو پی اس های سه فاز


تاسیسات سه فاز از کل سه فاز تولید شده از شبکه برق را مورد استفاده قرار می دهد. یک منبع تغذیه الکتریکی سه فاز شامل سه عدد فاز با شکل موج سینوسی مجزا می باشد که می تواند بصورت ترکیب سه عدد فاز مجزا (برای مصرف کننده های تک فاز) مورد استفاده قرار گیرد. بطور معمول منبع سه فاز از ترانسفورماتور محلی تامین می شود.
 سیستم های یو پی اس سه فاز معمولا در تاسیسات بزرگی مانند مراکز داده و تجهیزات پزشکی و برنامه های عظیم صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. همه یو پی اس های سه فاز باید مجهز به تابلوی توزیعی با توانایی انجام بای پس ( bypass) دارا باشند.


یو پی اس های سری NS-Power Tech 3/3( آنلاین) حداکثر محافظت را از بارهای متصله به عمل می آورند و یک خروجی با کیفیت برای سیستم های کاربردی صنعتی از قبیل( تولید و فرآیند های پتروشیمی، توزیع برق و نیروگاه ها) فراهم می کنند. این نوع یو پی اس توسط تابع اتوماتیک و عملکرد bypass قابلیت این را دارد که از تاسیسات صنعتی بصورت جامع و قابل اعتماد محافظت کنند. این مدل از یو پی اس های نیروسان با بهره گیری از تکنولوژی کارت SNMP می توانند با کاربری آسان ، مدیریت شبکه را فراهم کنند.


نتیجه گیری


ریسک های اصلی تامین جریان برق برای همه شرکت های صنعتی پدیدار شده است. با استفاده از این توصیه ها می توان به انتخاب درستی در یو پی اس برای تجهیزات صنعتی دست یافت که بتواند درمقابل نوسانات و افت و خیز های ولتاژ از تاسیسات الکتریکی صنعتی محافظت کند.
 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید