خرید یو پی اس برای کرکره برقی

خرید یو پی اس برای کرکره برقی

۱۳۹۷ ۲۵ دی
0 نظر ثبت شده

چه نوع یو پی اس برای کرکره برقی مناسب می باشد؟

همان طور که از اسم کرکره برقی پیداست، برای باز کردن کرکره حتما باید از جریان برق شهری استفاده کنید به همین دلیل اگر مشکلی در جریان برق به وجود آید دیگر نمیتوانید کرکره را باز کنید. اگر شما از باتری پشتیبان یو پی اس در قسمت بالایی کرکره استفاده کنید، اگر اتفاقاتی مانند قطع برق و ضعیف شدن ولتاژ به وجود آید دستگاه یو پی اس مناسب برای کرکره برقی طراحی و ساخته شده است تا بتوانید در شرایط اضطراری و ضروری کرکره را باز و بسته کنید.

زمانی که جریان برق شهر قطع می شود یو پی اس کرکره برقی فعال می شود (صدای بیپ منتشر می شود) و تا زمانی که غیرفعال شود ( صدا قطع شود) کرکره به کار خود ادامه می دهد. غیرفعال شدن به این معنی است که منبع تغذیه و باتری یو پی اس خالی شده است و تا زمان برگشت برق شهری به حالت غیرفعال باقی می ماند. طول عمر باتری های یو پی اس کرکره برقی حدودا دو سال تخمین زده  شده است و بعد از این مدت باید باتری ها تعویض شوند.

قبل از آن که بخواهیم درمورد یو پی ای مناسب برای کرکره برقی صحبت کنیم ابتدا باید نوع موتور کرکره برقی را شناسایی کنید چرا که برای هر کدام از این موتور ها از یو پی اس های مجزا استفاده می شود. تقریبا تمامی موتور های کرکره برقی دارای خلاص کن هستند تا درصورت وقوع مشکل در جریان برق شهری کرکره از این موتور ها استفاده کند. معمولا تجهیزات کرکره برقی دارای خلاص کن هستند: 

1- قلاب خلاص کن موتور توبلار 

2-  زنجیر خلاص کن موتور ساید

 

کرکره برقی توبلار

 

یو پی اس مناسب برای کرکره برقی

یو پی اس ECO Power مناسب برای کرکره  برقی است، که از نوع لاین اینترکتیو می باشد و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشد. این یو پی اس در دو نوع ECO 1.2 kVA و ECO 2.4 kVA طراحی شده است و با قابلیت شارژ هر نوع باتری، از هر نوع باتری موجود در بازار می توان برای پشتیبانی کرکره برقی استفاده کرد. این نوع یو پی اس دارای ظرفیت توان بالای 0.7 می باشد که جریان برق ورودی AC را با بازدهی بالا به کرکره برقی منتقل می کنند. یو پی اس مناسب کرکره برقی باید به گونه ای باشد که قدرت زیادی برای بالا بردن انواع کرکره را داشته باشد و یو پی اس ECO دارای قدرت بالایی برای کرکره برقی می باشد.

یو پی اس کرکره برقی

 

کدام نوع از موتور ها به یو پی اس نیاز دارند؟

پیش از آن که بخواهیم یو پی اس مناسب برای کرکره برقی خریداری کنید ابتدا باید نوع موتور کرکره برقی را تشخیص دهید. کرکره برقی دارای دو نوع موتور (توبلار و ساید) می باشد. یک نوع از موتور ها به صورت پیش فرض دارای باتری پشتیبان و یو پی اس هستند و نوع دیگر موتور ها بصورت پیش فرض فاقد برق اضطراری یا یو پی اس می باشند. 

 

یو پی اس مناسب برای موتور های ساید

موتور های ساید دارای قدرت بالا و مناسب برای مکان های با تردد بالا می باشند و جهت نصب بر روی انواع کرکره  برقی مانند کرکره برقی مغازه ها و کرکره برقی پارکینگ ها و کرکره برقی کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. موتور های ساید همان طور که در عکس زیر مشخص است و از اسم آن پیداست در بیرون از محفظه کرکره قرار دارد و این مزیتی است که در هنگام تعمیر و تعویض موتور ساید بدون دستکاری دیگر تجهیزات کرکره به آن اشاره کرد و تعمیرات و تعویض موتور سریع تر انجام می شود. یو پی اس مناسب برای موتور های ساید باید از توان قدرت بالایی برخوردار باشند در نتیجه یو پی اس 1.2 kVA و 2.4kVA سری ECO نیروسان برای کرکره برقی با موتور ساید مناسب می باشند.

 

 

 

یو پی اس مناسب برای موتور های توبلار

موتور های توبلار مناسب برای مکان های با تردد محدود هستند  و تعمیرات و تعویض موتور زمان بر می باشد. موتور های توبلار معمولا برای کرکره برق مغازه و پارکینگ کم تردد و بعنوان سایه بان جلو پنجره استفاده می شود. مزیت اصلی موتور کرکره توبلار قرار گرفتن آن در داخل رول کرکره می باشد که این امر باعث می شود فضای بیرون را اشغال نکند و جلوه زیبایی به نمای ساختمان بدهد اما ایرادی دارد که در صورت خرابی موتور باید کل کرکره برقی باز شود تا بتوان موتور را تعمیر یا تعویض کرد. در نتیجه یو پی اس مناسب برای موتور های توبلار از توان متوسطی هم برخوردار باشد می تواند به راحتی هنگام قطع جریان برق کرکره را فعال نگه دارد و یو پی اس 1 kVA  و 1.2 kVA سری ECO نیروسان مناسب ترین انتخاب برای موتور های توبلار می باشد.

 

خرید یو پی اس برای کرکره برقی

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید