خرید یو پی اس برای تجهیزات شبکه

خرید یو پی اس برای تجهیزات شبکه

۱۳۹۷ ۱۰ دی
0 نظر ثبت شده

سیستم های یو پی اس چگونه از مرکز داده (Data Center) محافظت می کنند؟


سیستم های یو پی اس یکی از مولفه های مهم و حیاتی توان  پشتیبانی مرکز داده هستند. بدون سیستم های یو پی اس، نوسانات و قطعی برق باعث می شود به سخت افزار آسیب برسد  و روند کار سرور ها با وقفه روبرو می شود و خسارت مالی زیادی به سرور ها وارد می شود. 
بطور خلاصه  باتری یو پی اس زمانی روشن می شوند که سیستمی قطعی برق یا نوسانات جریان برق ورودی را احساس کند. وظیفه  یو پی اس این است که در طول قطعی برق از زیرساخت ها محافظت میکند یا اگر نیازی باشد دردراز مدت سیستم پشتیبان مرکز داده ازجریان برق اضطراری یو پی اس استفاده می کند. سیستم یو پی اس از ورود نوسانات برق نیز جلوگیری می کند تا به تجهیزات آسیبی نرسد، برای این کار سیستم یو پی اس با استفاده از مبدل (rectifier) جریان AC را به جریان DC تبدیل می کند و با استفاده از مبدل (inverter) جریان DC را به جریان AC تبدیل می کند. این دو مبدل و یک مدار گذر توان بایپس (bypass) از طریق یو پی اس  به تجهیزات عملیاتی آن منتقل می شود.


انواع سیستم یو پی اس


یک سیستم  یو پی اس آفلاین بطور مستقیم جریان برق را به بار منتقل می کند و فقط در زمان قطعی برق به سیستم پشتیبان وصل می شود. این سیستم ها یکی از قدیمی ترین نوع یو پی اس ها می باشد که اصلا برای استفاده در مرکز داده پیشنهاد نمی شود زیرا مدت زمان روشن شدن باتری در زمان وقفه جریان برق می تواند بیشتر از 25 میلی ثانیه طول بکشد. برای بار های سنگین یک سرور این نوع  یو پی اس ها برای محافظت تجهیزات IT از آسیب های برق ،خیلی سریع عمل نمی کنند. از این نوع یو پی اس ها بیشتر برای کامپیوتر های شخصی و سرور های تک کاربره مورد استفاده قرار می گیرد.


یک یو پی اس line-Interactive مبدل را در حالت آماده نگهداری می کند وهنگام قطعی برق درمدت زمان بسیار کوتاه منبع تامین جریان به باتری ها متصل می شود.  برای مثال اگر سطح ولتاژ ورودی از سطح ولتاژ استاندارد پایین تر باشد باز هم قطعی برق در داخل تجهیزات IT و داده بوجود خواهد آمد و یو پی اس بصورت اتوماتیک ترانسفورماتور را به منظور جبران جریان برق ورودی سوئیچ خواهد کرد و با ولتاژ AC به عملکرد خود ادامه خواهد داد. 
در یک یو پی اس آنلاین (Double-Conversion) مبدل (rectifier) باتری ها را شارژ می کند

و جریان برق AC در نرخ ثابت تولید می کند. بعد از قطعی برق این واحد برای تغذیه مبدل به باتری وصل می شود ، که بتواند برای روند کار بار IT جریان AC تولید کند تا زمانی که باتری خالی شود. زمانی که جریان بین AC و DC تبدیل می شود یک مقداری از انرژی تلف می شود. 
سیستم های یو پی اس آنلاین گزینه بسیار مناسبی برای مرکز داده ها (Data Center ) می باشند چرا که برای توان بالای 10kW طراحی شده اند و برای تجهیزات الکترونیکی حساس در نظر گرفته شده اند. این نوع از یو پی اس ها می توانند زمانی که جریان از AC به DC تبدیل می شود ، جریان برق را کنترل  و باتری ها را شارژ کنند. باتری ها دائما با مبدل (inverter) در ارتباط هستند و یک جریان برق الکتریکی مابین برق شهری و تجهیزات الکتریکی تامین می شود. 


نتیجه گیری


از میان سه نوع یو پی اس که معرفی کردیم که  کسب و کار ها به ندرت از سیستم های یو پی اس آفلاین یا line-interactive برای مرکز داده خود استفاده می کنند زیرا زمان سوئیچ شدن از جریان برق شهری به منبع تغذیه یو پی اس طولانی می باشد و با مشکل روبرو خواهد شد. به همین دلیل یو پی اس های آنلاین می توانند بزرگ تر باشند و برای مرکز داده کسب و کارها طراحی شده باشند.

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید