حقایقی در مورد باطری های استارتی

حقایقی در مورد باطری های استارتی

۱۳۹۸ ۲۳ خرداد
0 نظر ثبت شده

درمورد باطری های استارتی بیشتر بدانیم

باطری های استارتی در ماشین های سواری، بسیار معمولی و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند، ما به ندرت به باطری های استارتی خودروی شخصی مان اهمیت می دهیم. با این حال، باطری هاس استارتی از سال 1799 با یک مسیر طولانی وارد زندگی مان شده اند. به احتمال زیاد این باطری قدمت تاریخی زیادی دارند. در اینجا ما برخی از حقایق جالب در مورد باطری های سرب استارتی که  ممکن است شما ندانید را به اشتراک میگذاریم.

 

چه کسی اولین باطری ذخیره سازی را ساخته است؟

آلساندرو ولتا اولین باطری الکتریکی را در سال 1799 ساخت. واقعیت این است که، او یک مرد جوان ثروتمند بود که توانست از علم الكترونیك لذت ببرد. او از دیسکهای اضافی، روی و مس را با پارچه یا کاغذ جداکرد و در سرکه فرو برد.

با این وجود ممکن است که کشیشان در بغداد، تقریبا 2000 سال قبل از او، به این نتیجه رسیده بودند. احتمالا آنها میخواستند در مراسم مذهبی، حاضرین را تحت تأثیر قرار دهند، هرچند البته ما هرگز نمی توانیم صحت این مطلب را به درستی بدانیم.

کرک های پارچه( مانند ولتاژ) دارای پایانه های مثبت و منفی بودند. و به همین دلیل است که او سزاوار عنوان پدر و مادر (خالق) همه باطری ها است.

 

تاریخچه باطری های اسید سرب قابل شارژ

باطری ولتا با یون هایی که به طور طبیعی در الکترودها وجود دارد، شکل میگیرد. Gaston Planté در سال 1859 در فرانسه ایده هایش را توسعه داده و اولین سلول اسید سرب قابل شارژ را اختراع کرد. یقینا می توان گفت که این اولین باطری قابل شارژ است.

با این حال، مهندسین برق آنها را به عنوان باطری هایی در نظر گرفتند که تنها برای انتقال اولین فرکانس رادیویی مفید بوده اند. سپس مرد فرانسوی Camille Faure صفحات قابل شارژ سرب گوگرد اختراع کرد که با اسید سولفوریک جدا می شدند. و این اولین باطری های فرعی، با قابلیت شارژ مجدد هستند.

روایت ما تقریبا تمام شده است، اما یک واقعیت دیگر برای به اشتراک گذاشتن وجود دارد. مردان آمریکایی هنری م للاند و چارلز کاترینگ اولین موتور با استارتر خودکار را اختراع کردند. این اختراع بعد از فوت یک مهندس در شرکت آنها، اتفاق افتاد. یاد و خاطره ی آن مهندس همیشه زنذه است  و زندگی اش بیهوده نبوده است.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید