تفاوت بین یو پی اس خورشیدی و اینورتر

تفاوت بین یو پی اس خورشیدی و اینورتر

۱۳۹۹ ۱۲ آبان
0 نظر ثبت شده

اینورتر چیست؟

 

اینورتر برق دستگاهی است که با استفاده از ترانسفورماتورها ، مدارهای سوئیچینگ و کنترل، جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. در واقع این عملکرد اساسی هر اینورتر است، خواه اینورتر خورشیدی باشد یا معمولی. یو پی اس خانگی یا اینورتر خانگی برق DC را از باتری ها گرفته و آن را به برق متناوب مورد استفاده لوازم خانگی تبدیل می کند.

اینورترهای خورشیدی که در خانه های ما استفاده می شوند باید به عنوان سیستم UPS خانگی خورشیدی نامگذاری شوند ، زیرا دارای دو شارژر داخلی است: شارژر خورشیدی و شارژر شبکه و در حالی که برق شبکه قطع می شود ، منبع تغذیه اضطراری را ارائه می دهد.

 

 

کار با یو پی اس خانگی / اینورتر

یو پی اس خانگی معمولی دارای یک سیستم اینورتر و باتری است که به شبکه ی اصلی برق خانه متصل است. هنگامی که برق به شبکه اصلی متصل است ، سیستم یو پی اس(UPS) باتری را با استفاده از برق وارد شده از شبکه شارژ می کند. هنگامی که برق اصلی قطع می شود ، اینورتر، برق DC را از باتری ها گرفته و آن را به برق AC مورد استفاده لوازم خانگی تبدیل می کند. یک سوئیچ اتوماتیک در سیستم وجود دارد که سریعا متوجه می شود که شبکه اصلی برق را تأمین نمی کند یا برق اصلی قطع شده است و UPS را به حالت باتری سوئیچ می کند.

اینورتر با استفاده از کنترل کننده شارژ خورشیدی ، از پنل های خورشیدی برای شارژ باتری استفاده می کند بنابراین ، اینورتر خورشیدی نیز برق DC را به برق AC تبدیل می کند. اینورتر خورشیدی جریان مداوم را از باتری نمی گیرد. این کار به علت برخی از فعالیت های داخلی سیستم برای صرفه جویی در شارژ باتری از تخلیه عمیق باتری گرفته تا اطمینان از نگهداری طول عمر طولانی برای باتری اینورتر می باشد. به همین ترتیب ، یو پی اس خانگی خورشیدی با عملکردهای داخلی خود شارژ باتری را ذخیره و از باتری محافظت می کند. از آنجا که UPS خورشیدی دارای کنترل کننده شارژ خورشیدی است ، می توانید پنل های خورشیدی خود را مستقیماً به سیستم UPS خانگی خورشیدی متصل کنید. با این حال ، ما نمی توانیم پانل های خورشیدی خود را مستقیماً با خروجی DC به اینورتر خورشیدی متصل کنیم ، زیرا برای تنظیم جریان از پانل های خورشیدی به طور جداگانه به یک دستگاه کنترل کننده شارژ خورشیدی نیاز داریم. اینورتر خورشیدی ترکیبی یا سیستم Solar Home UPS دارای دو شارژر داخلی است ، شارژر شبکه و شارژر خورشیدی که در صورت قطع برق شبکه ، منبع تغذیه اضطراری را ارائه می دهد. اگرچه هر دو دستگاه دارای ویژگی های مشترکی هستند اینورتر خانگی خورشیدی طبیعی با UPS خانگی خورشیدی کاملاً متفاوت است.

 

 

برای مطالعه ی بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://medium.com/@alphazee17/difference-between-solar-ups-and-inverters-eb47259f0eb7

برچسب ها :

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید