تفاوت بین سیستم های یو پی اس آنلاین و لاین اینترکتیو

تفاوت بین سیستم های یو پی اس آنلاین و لاین اینترکتیو

۱۳۹۹ ۱۵ آبان
0 نظر ثبت شده

UPS آنلاین چیست؟

 

یو پی اس On-line نوعی منبع تغذیه بدون وقفه است که از فناوری تبدیل دوگانه یا دلتا (double or delta conversion technology) استفاده می کند.در این یو پی اس با تولید مجدد برق ، تجهیزات مصرف کننده مستقیماً از شبکه ی اصلی، برق دریافت نمی کنند. در عوض ، برق AC به یک یکسو کننده می رود ، جایی که به برق DC تبدیل می شود. بعد ، به سمت باتری و سپس به سمت اینورتر حرکت می کند. پس از تبدیل به AC ، برق در اختیار تجهیزات قرار داده می شود. با استفاده از این فرایند دستگاه UPS آنلاین ، تجهیزات مصرف کننده به طور مداوم برق تمیزی را دریافت می کنند. با این تکنولوژی تبدیل برق در یو پی اس های آنلاین، مقدار مشخصی برق برای اجرای و راه اندازی مستقیم رایانه ها ، روترها و سایر تجهیزات ارسال می شود. این تکنولوژی، یک سیستم UPS آنلاین کارآمد ایجاد می کند که در آن جریان برق به ترتیب مراحل پردازش را پشت سر می گذارد.

 

سیستم UPS آنلاین

 

اگر اختلال یا قطعی در برق وجود داشته باشد ، یک سیستم UPS آنلاین جریان ثابتی را برای محافظت از تجهیزات شبکه تولید می کند. با نوسان یا خاموشی برق ، یکسو کننده درون UPS به طور خودکار غیر فعال می شود، و برق از باتری یو پی اس تأمین می شود تا زمانی که اختلال برق برطرف شود. بدون شک مدار داخلی UPS آنلاین بی نقص است. به همین دلیل هزینه سیستم های UPS آنلاین بیشتر از UPS آفلاین یا لاین اینترکتیو است.

 

فناوری UPS آنلاین(Double Conversion UPS Technology)

 

تجهیزات حساس را به راحتی می توان با فناوری تبدیل دوگانه ی UPS آنلاین محافظت کرد. سیستم های UPS آنلاین برای طیف گسترده ای از توان ها در دسترس هستند. با  UPS  تبدیل دوگانه، می توان از سرورهای شبکه ، مراکز داده و طیف وسیعی از محیط ها محافظت کرد و جالبترین موضوع در مورد سیستم های یو پی اس آنلاین این است که مدت زمان انتقال به برق باتری در آن ها تقریبا صفر است. سیستم های هوشمند UPS آنلاین برای پشتیبانی از بارهای حساس بهترین گزینه می باشد زیرا علاوه بر داشتن زمان نگهداری بالاتر پشتیبانی بهتری نیز از برق دارد. سیستم های UPS انلاین با تکنولوژی تبدیل دوگانه مقرون به صرفه، برای دفاتر کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول ، هرچه یو پی اس بزرگتر باشد ، تجهیزات برقی بیشتری را نیز می تواند پشتیبانی کند.

 

UPS لاین اینترکتیو چیست؟

 

یو پی اس لاین اینترکتیو نوعی منبع تغذیه بدون وقفه است که می تواند ولتاژ را به طور خودکار تنظیم کند. تکنولوژی لاین اینترکتیو از تجهیزات در شرایط ولتاژ برق بالا و یا پایین محافظت می کند. این نوع یو پی اس ها همچنین از سیستم ها در هنگام قطع شدن برق با استفاده از برق ذخیره ی باتری پشتیبانی می کنند. و حتی اگر برق اصلی دچار اختلال و نوسان باشد از بارها بدون استفاده از برق باتری محافظت می کند. در هنگام استفاده از یو پی اس لاین اینترکتیو ، شبکه ی اصلی، اولین خط برق است. با این حال ، یک فناوری اینورتر / مبدل امکان شارژ باتری  یو پی اس را در طول عملکرد عادی ان فراهم می کند. در هنگام قطع برق ، این منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) برای تغذیه ی بارها ، برق باتری را به جریان متناوب تبدیل می کند.

 

سیستم های UPS لاین اینترکتیو برای کاربردهای فناوری اطلاعات

 

در گروه محصولات محافظ برق ، سیستم های UPS لاین اینترکتیو از تجهیزات حساس در هنگام خاموشی و و اختلال برق محافظت می کنند. یو پی اس های موجود در طبقه بندی UPS لاین اینترکتیو از مدل های آفلاین گران ترند اما از UPS آنلاین ، مقرون به صرفه ترند. یک یو پی اس لاین اینترکتیو عملکرد معمولی خود را در شرایط ولتاژ پایین و قطع برق کوتاه مدت حفظ می کند. اگر یک قطعی طولانی مدت پیش بینی شود ، استفاده از برق باتری آن اجازه می دهد تا دستگاه ها با خیال راحت خاموش شوند. برخی از سیستم های یو پی اس لاین ایتنرکیو ویژگی فیلترینگ جریان را نیز دارند.

 

تفاوت بین UPS آنلاین و Line-Interactive چیست؟

 

قبل از خرید یو پی اس برای حفاظت از برق ، ممکن است بخواهید فناوری UPS آنلاین و لاین اینترکتیو را مقایسه کنید. یو پی اس لاین اینترکتیو یک ترانسفورماتور خودکار اضافه تر از یو پی اس آفلاین دارد. این تکنولوژی قابلیت افزایش یا کاهش ولتاژ خروجی را دارد. این ترانسفورماتور به تغییرات برق متناوب پاسخ می دهد و می تواند به طور خودکار اختلالات را تنظیم کند. در مقایسه، مدل های UPS آنلاین از اینورتر برای انتقال تمام یا مقداری از برق ، در همه زمان ها استفاده می کنند. این بدان معناست که یو پی اس آنلاین می تواند اصطلاح "بدون وقفه" را با زمان انتقال صفر مطابقت دهد. برای سوئیچینگ در حالت پشتیبان گیری باتری ، یک میلی ثانیه طول می کشد تا یک UPS لاین اینترکتیو به برق باتری متصل شود.

 

راه حل های مدیریت برق با پشتیبان گیری باتری

سیستم های مدیریت برق به اطمینان از عدم قطع برق در تجهیزات حساس کمک می کنند. هنگام خرید UPS ، میزان ولت آمپر (VA) دستگاه باید با کل بار سازگار باشد. این بار شامل کلیه تجهیزات و لوازم جانبی خواهد بود. یک سیستم UPS آنلاین پیشرفته از فناوری تبدیل دوگانه برای مدیریت برق استفاده می کند. این سیستم به طور مداوم و تمیز ، حتی در هنگام خاموشی یا اختلال ، برق در اختیار سیستم های سرور و مرکز داده قرار می دهد.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید