تاثیر محیط بر یو پی اس و اثر متقابل آن:

تاثیر محیط بر یو پی اس و اثر متقابل آن:

۱۳۹۹ ۲۴ شهریور
0 نظر ثبت شده

یک سیستم یو پی اس همواره می تواند بر محیط اطراف خود تأثیر بگذارد و یا تحت تأثیر محیط قرار بگیرد. در این مقاله به بررسی این عوامل محیطی و چگونگی کاهش اثرات ناشی آنها می پردازیم.

دما:

همه یو پی اس ها یک محدوده ی دمای کار دارند ، که توسط تولید کنندگان یو پی اس تعیین می شود و به طور معمول 40+ درجه سانتی گراد است.  محل نصب باید ظرفیت کافی برای نگه داشتن محیط UPS زیر این حد دمایی را داشته باشد. علاوه بر این ، تهویه برای یو پی اس باید بگونه ای باشد که بتواند دمای محیط را در سطح مناسب برای هر باتری نصب شده در کنار UPS ، که 20 درجه سانتیگراد است ، حفظ کند.

 

رطوبت:

تولیدکنندگان یو پی اس حداکثر سطح رطوبت نسبی مجازی - معمولاً 95٪ - را برای محصولات خود ارائه می دهند. در حالی که اکثر تجهیزات UPS به خوبی طراحی شده اند ، سطح بالای رطوبت نسبی ممکن است باعث خوردگی کابینت ها و قطعات داخلی شود. با نصب تجهیزات رطوبت زدایی ساده برای بخش هایی از یو پی اس که در اثر رطوبت ممکن است دچار آسیب شوند، به راحتی می توان مانع از بروز این مشکلات شد.

 

نویز صوتی:

واحد شدت صدا دسی بل (dB) است و این نسبت بین سطح صدا که با میکروفون اندازه گیری می شود و سطح مرجع صفر db  را نشان می دهد که تقریبا برابر آستانه شنوایی انسان است. با این حال ، از آنجا که گوش انسان نسبت به فرکانسهای بسیار کم و بسیار زیاد حساسیت کمتری دارد ، هنگام اندازه گیری پس زمینه یا سایر صداهای نفوذی ، فیلتر "A" اضافی اعمال می شود ، از این رو واحد dBA توسط تمام تولید کنندگان UPS استفاده می شود.

محدوده ی معمولی نویز صوتی  برای تجهیزات متصل به UPS از 50dBA برای 5kVA تا 75dBA برای300 kVA است. برای مقایسه ، صدای خش خش برگ ها سطح صدایی درحد 20dBA ایجاد می کنند ، در حالی که جاروبرقی 50dBA ایجاد می کند و 120dBA به عنوان آستانه درد در نظر گرفته می شود. خروجی نویز صوتی قابل قبول برای هر یو پی اس به برنامه و محل نصب یو پی اس بستگی دارد. سطح اطمینان حاصل شده از تولید کننده را بررسی کنید تا مطمئن شوید نصب حداقل اختلال ایجاد می کند.

مصرف انرژی و بازده:

هدف همه سازمانها افزایش بازده و استفاده بهیه از انرژی است این امری انکار ناپذیر است، نه تنها به دلیل هزینه های سوخت بلکه به این دلیل که خریداران و سهام داران این انتظار را از آنها دارند که محصولات برای محیط زیست مناسب باشند. این موارد به طور فزاینده ای برای کارمندان ، شرکای تجاری و سرمایه گذاران مهم است، اما این در حالیست که سیاست های دولت بیشتر به جنبه های عملکرد ضعیف بهره وری انرژی توجه می کند.

 

 

تکنولوژی و استراتژی UPS یک سازمان بر بازده انرژی آن تأثیر می گذارد. به طور خاص ، اگر UPS های قدیمی و مبتنی بر ترانسفورماتور همچنان مورد استفاده قرار گیرند ، این امر به ضرر آن سازمان خواهد بود. چنین یو پی اس هایی بازدهی معادل تقریباً 93٪ برای فول بار خواهند داشت ، و برای 50٪ بارگیری ، این بازده به حدود 90٪ می رسد و حتی کمتر. این مهم است زیرا بسیاری از سایتها به دلیل پیش بینی رشد غیر واقع بینانه و نادرست اطلاعات نادرستی در مورد ظرفیت یوپی اس خود در اختیار مشتری قرار می دهند در حالی که  محصول با بازده  بسیار کمتری کار می کند.

با ارتقا یو پی اس بوسیله ی نصب ماژول های UPS می توان بازده یک یو پی اس را تا حد زیادی افزایش داد. در هر صورت ، بازده یو پی اس های بدون ترانس بالاتر است و منحنی بازده و عملکرد آنها از معادل های ترانسفورماتور دار پهنتر است. بر این اساس ، یک یو پی اس مدرن ، مدولار ، بدون ترانسفورماتور با بارگذاری کامل ، تقریباً 96٪ بازده دارد و برای بارهای بین 25٪ و 75٪ ، این میزان به 95٪ کاهش می یابد.

علاوه بر این ، یو پی اس های بدون ترانسفورماتور ضریب توان ورودی بسیار نزدیکتر به یک دارند و بار بیشتری نسبت به انواع اولیه یو پی اس های ترانس دار، تولید می کنند. که این میزان جریان ورودی و اتصالات و اندازه کلید ابزار مربوطه را کاهش می دهد ، و در بعضی موارد ، باعث پایین آمدن هزینه های ناشی از برق می شود.

 

برای مطالعه ی بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.kohler-ups.ie/mitigating-a-ups-systems-environmental-impact-and-susceptibility/

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید