تاتوی الکترونیکی، ابزاری که می‌تواند دنیای گجتها را متحول کند

تاتوی الکترونیکی، ابزاری که می‌تواند دنیای گجتها را متحول کند

۱۳۹۷ ۰۸ مهر
0 نظر ثبت شده

تاتوی الکترونیک، ابزاری است که می‌تواند علم پزشکی و مراقبت درمانی را متحول کند. جدیدترین نوع این ابزار گجتی است که اجزای الکترونیکی انعطاف ذیر و سیمهای سیلیکونی نانومتری ساخته شده و درست مثل تاتوهای اژدهای آتشین که قدیمها از بستۀ آدامس بادکنکی در می آمد، بر روی پوست چسبانده می‌شود.

این گجتها می توانند سیگنالهای الکتریکی بدن فرد را دریافت و آنها را به اطلاعات مورد نیاز تبدیل کند. استفاده از این گجتها در کنترل علائم حیاتی بیمار می تواند تحول بزرگی در علم پزشکی و مراقبت از بیماران به وجود آورد. بعلاوه، از تاتوهای الکترونیکی می توان در کاربردهای روزمره‌ای مثل اسمارت‌فونها یا کنسولهای بازی استفاده کرد.

دکتر کارمل مجیدی، استاد دانشکدۀ مهندسی مکانیک دانشگاه  کارنگی ملون نوع دیگری از این تاتوها را ابداع کرده‌اند. تکنیک به کار رفته برای ساخت این تاتوها چندان پیچیده نیست. به گفتۀ دکتر مجیدی، برای ساخت این تاتوها ابتدا نانوذرات نقره روی کاغذ تاتوی موقت پرینت شده و بعد با لایه نازکی از آلیاژ گالیوم ایندیوم پوشانده می‌شوند. پوشش آلیاژ گالیوم ایندیوم هم رسانایی الکتریکی را افزایش می دهد و هم مدار پرینت شده را از نظر مکانیکی تقویت می نماید.

تولید تتوهای الکترونیکی گران نیست و حتی انتظار می رود که روزی قیمت این تاتوها ارزانتر از طلا باشد.


برای دیدن ویدئویی در این خصوص به صفحۀ لینکداین نیروسان مراجعه کنید.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید