بهترین یوپی اس برای کامپیوتر

بهترین یوپی اس برای کامپیوتر

۱۳۹۷ ۲۷ دی
0 نظر ثبت شده

بهترین یوپی اس برای کامپیوتر 

 

اگر به دنبال یک دستگاه یوپی اس هستید که با آن مانع خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر خود شوید، اطلاعات مهم (حین کار و اطلاعات ذخیره نشده) را حفظ کنید و هنگام قطع برق فرصت ذخیره اطلاعات را داشته  باشید توصیه می کنم مطالب زیر را دنبال کنید.

ابتدا جهت آشنایی، انواع و کارکرد های یوپی اس را مطرح می کنیم، زیرا بهترین یوپی اس و ارزان ترین یوپی اس می تواند بسیاری از مشکلات قطعی برق را از بین ببرد، علاوه بر این بیشتر یوپی اس ها مجهز به واحد تثبیت ولتاژ هستند که این قسمت از یوپی اس بیشتر مشکلات برق ورودی را برطرف می کند و برق یکنواخت شده را به مصرف کننده می رساند.

بر اساس تکنولوژی ساخت، یوپی اس ها به دو نوع لاین اینترکتیو (line-interactive) و آنلاین (online) تقسیم می شوند. تنها تفاوتی که در این دو تکنولوژی بیشتر مطرح می شود تفاوت در وقفه کوتاه مدت تا زمان وصل جریان منبع تغذیه به مصرف کننده می باشد. زمان وقفه لاین اینترکتیو (line-interactive) حدود 4میلی ثانیه (4ms) و زمان وقفه آنلاین (online) صفر ثانیه ( 0s) است.

 

قیمت یوپی اس لاین اینترکتیو (line-interactive) ارزان تر از قیمت یوپی اس آنلاین (online) با همان ظرفیت می باشد، اما خبر خوب این است که وقفه 4 میلی ثانیه هیچ مشکلی برای کارکرد کامپیوتر شما ایجاد نمی کند ( چون زمان تخلیه فاز نهایی منابع تغذیه کامپیوتر ها بیشتر از زمان وقفه دستگاه یوپی اس می باشد و حین این وقفه منبع تغذیه کامپیوتر ها که متشکل از خازن های بزرگی است که برق موردنیاز قطعات کامپیوتر شما را تامین می کند)

 

قیمت یوپی اس های لاین اینترکتیو (line-interactive) بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب تر می باشد، اما دقت و کنترل یوپی اس های آنلاین بیشتر می باشد و از این جهت یوپی اس آنلاین برای دستگاه های پزشکی و سرور های حساس پیشنهاد می شود.

خدمات پس از فروش و هزینه تامین قطعات و هزینه تعمیرات یوپی اس لاین ایترکتیو کمتر و قطعات آن ها ارزان تر می باشند.

 

تست زمان نگهداری یوپی اس :

 

در این پست قصد داریم زمان نگهداری یوپی اس مختلف بر روی دستگاه کامپیوتر خانگی Core i5 با گرافیک 2G و هارد 1TB به همراه مانیتور 20" را مورد بررسی قرار دهیم. جریان مصرف این مجموعه را به صورت عملی با یک مالتی متر اندازه می گیریم :

 

مالتی متر یو پی اس

 

جریان مورد استفاده 0.47 آمپر و توان مصرفی کامپیوتر حدود 103.4 وات می باشد. این کامپیوتر را با 3 دستگاه یوپی اس 650 VA و یوپی اس 1000 VA و دستگاه یوپی اس 1kVA که دارای باتری خارجی است، به صورت عملی آزمایش می کنیم.

ابتدا این را در نظر بگیرید که تمامی یوپی اس ها به مدت 12ساعت قبل از آزمایش شارژ شده اند.

نتایج پشتیبانی و آزمون دشارژ هر یوپی اس بر روی کامپیوتر به شرح زیر است:

- مدت زمان برق دهی یوپی اس NS-EcoPower 600 VA (دارای یک عدد باتری داخلی) نیم ساعت می باشد.

- مدت زمان برق دهی یوپی اس NS-EcoPower 1000 VA (دارای دو عدد باتری داخلی) 1 ساعت می باشد.

- مدت زمان برق دهی یوپی اس NS-Sinus-Line 1k VA (به همراه دو عدد باتری 18ah خارجی) 2 ساعت و 15 دقیقه می باشد.

در زمان تهیه  این گزارش ( دی ماه 97) قیمت یوپی اس های پیشنهاد داده شده به شرح زیر می باشند:

 

قیمت یو پی اس برای کامپیوتر

(لازم به ذکر است که قیمت های فوق بر اساس لیست قیمت یوپی اس و لیست قیمت باتری یوپی اس در دی ماه 1397 معتبر می باشد)

 

برای افزایش مدت زمان پشتیبانی یوپی اس با استفاده از افزایش آمپرساعت باتری های یوپی اس NS-Sinus-Line 1k VA امکان پذیر می باشد و این اطمینان را به شما می دهیم که باتری های ارائه شده یکی از بهترین نوع باتری یوپی اس می باشد و عمر مفید این نوع از باتری یوپی اس 3 تا 4 سال می باشد، همچنین بر روی یوپی اس NS-EcoPower 1000 VA می توان از دو دستگاه رایانه معمولی استفاده کرد که در این صورت مدت زمان پشتیبانی برق بین کامپیوتر ها تقسیم می شود.

برای تامین برق اضطراری 4 عدد دستگاه کامپیوتر بهترین یوپی اس را طبق آزمایش ها به شما پیشنهاد می دهیم. یوپی اس نیروسان سری NS-EcoPower 2000 VA مجهز به دو عدد باتری 9ah داخلی می باشد که می تواند 4 دستگاه کامپیوتر را به مدت 10 دقیقه روشن نگهدارد. قیمت یوپی اس های NS-EcoPower 2000 VA در حال حاضر (دی ماه 97) 2,500,000 تومان می باشد.

اگر به دنبال یوپی اس ارزان قیمت  تر و با کیفیت تر از آنچه که گفتیم، هستید می توانید از دستگاه یوپی اس نکرون سری necron 650VA و دستگاه یوپی اس نیروسان NS-EcoPower 600 VA را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

پرسش و پاسخ درمورد یوپی اس برای کامپیوتر :

 

1- برای یک دستگاه کامپیوتر خانگی چه یوپی اس مناسب است ؟

انتخاب یوپی اس بستگی به تعداد کامپیوتر ها و مدت زمان نگهداری آنها دارد، اما ارزان ترین یوپی اس برای کامپیوتر شما همان یوپی اس نیروسان NS-EcoPower 600 VA می باشد.

 

2- قیمت خرید یوپی اس برای 2 دستگاه کامپیوتر که بتواند 2 ساعت هر دو را پشتیبانی کند چقدر است؟

برای دو عدد کامپیوتر با 2 ساعت پشتیبانی بهترین گزینه استفاده از یوپی اس سری NS-Sinus-Line 1k VA نیروسان-سینوس لاین به همراه 2عدد باتری یوپی اس 42ah  (برند مرغوب) و محفظه باتری می باشد که قیمت این مجموعه حدودا 4,500,000 تومان می باشد.

 

3- هزینه خرید یوپی اس برای یک عدد کامپیوتر و یک دستگاه پرینتر لیزری چقدر است؟

یوپی اس موردنیاز برای این کار NS-Sinus-Line 1k VA می باشد. برای محاسبه باتری موردنیاز باید تعداد پرینت هر 10 دقیقه مشخص شود، اما به عنوان نمونه با فرض تعداد 4 عدد پرینت در هر 10 دقیقه نیاز به 2 عدد باتری 18 ah برای نگهداری تا یک ساعت دارید. حدودا قیمت یوپی اس این سری و باتری های آن 3,300,000 می باشد.

 

4- دو عدد کامپیوتر داریم که نیاز داریم به مدت 24 ساعت روشن باشند، چه پیشنهادی می کنید؟

هیچ یوپی اس را برای تامین برق 24 ساعته پیشنهاد نمی کنیم چون اگر این کار ( شارژ طولانی و دشارژ 24ساعته) به صورت مداوم انجام شود باعث صدمه خوردن قسمت اینورتر دستگاه می شود و عمر باتری ها نیز به سرعت کم می شود. برای این پروژه پیشنهاد می کنیم از منابع برق جایگزین مانند انرژی خورشیدی به همراه یوپی اس برای تامین برق حداکثرتا 4 ساعت استفاده کنید تا عمر قطعات کم نشود. برای مصارف بسیار ضروری می توانید از یوپی اس اینورتر مدل Niroosan- Eco 2.4 kVA به همراه 2 عدد باتری 100ah استفاده کنید. اینورتراین مدل توانایی کار به مدت طولانی را دارد و می تواند تا 10 ساعت دو دستگاه کامپیوتر را پشتیبانی کند.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید