برنامه نگهداری ups

برنامه نگهداری ups

۱۳۹۸ ۱۷ اردیبهشت
0 نظر ثبت شده

بعلت نیاز به حفاظت از تجهیزات ضروری مشتری در وقوع خرابی یا افت برق، معمولا سیستم های ups خریداری می شوند.

با این حال در سیستم خریداری شده، ملاحظات جزئی در مورد نحوه ی ادامه ی کار برای مدت زمان تعیین شده، در نظر گرفته شده است.

سیستم تامین برق اضطراری جدید همیشه با ضمانت سازنده عرضه می شود، تا در صورت وقوع هر نوع خرابی در سال اول بعد از خریداری شده، از آن محافظت شود.

آنچه که در نظر گرفته نمی شود این است که اگرچه سازنده موافقت کرده است که تجهیزات خود را در برابر خرابی و ناکارآمدی تضمین کند، اما آن را در ساعات کاری و مطمئنا زودتر از یک روز بعد تعمیر نمی کند، اغلب چند روز بعد امکان دسترسی به مهندسین و قطعات است. البته در این بازه ی زمانی، اساسا بار الکتریکی حفاظت نشده است.

سیستم UPS دارای تعدادی اجزاء با عمر عملیاتی محدود هستند. مواردی که بلافاصله به ذهن می آیند عبارتند از: فن های تهویه، باتری ها، خازن های DC و AC. خرابی هر یک از این اجزا محدودیت شدید در (و معمولا حذف) ظرفیت منابع برق اضطراری برای حفاظت از بار الکتریکی اصلی ایجاد می کنند.

به طور منظم تعمیر و نگهداری این اجزا نظارت می شود و معمولادر زمان اقدام برای جایگزینی آنها و حفظ یکپارچگی سیستم، هر گونه خرابی احتمالی تشخیص داده می شود.

بطور مثال در یک سیستم حفاظت نشده ی برق در هنگام خرابی منبع برق، باتری ها قادر به پشتیبانی از بار اصلی به اندازه ی زمان مورد انتظار نیستند. مشتری نیاز به جایگزینی فوری باتری های خود برای بازیابی دوباره ی انرژی داخلی خود دارد؛ سوال بدون جواب این است که چرا باتری ها در اوایل عمر کاری شان خراب می شوند؟

بدون تعمیر و نگهداری منظم و نظارت حرارتی UPS ها و باتری های UPS، ممکن است قبل از زمان مورد نظر یک یا همه خازن های DCی باتری ها باعث کاهش شدید ظرفیت آنها برای پشتیبانی از بار الکتریکی شوند. تعمیر و نگهداری منظم UPS توسط ناظران باعث می شود تا این مشکل سریعا شناسایی شود، و قطعات خراب شده یا صدمه دیده با هزینه های نابهنگامی جایگزین باتری های از کار افتاده می شوند.

 

البته اگر یک سیستم ups وجود داشته باشد، گام بعدی پرسیدن سوالات زیر است:

  • اگر خراب شود چه؟

  • آیا ژنراتور ما، یک سیستم برق آماده به کار می باشد؟

  • اگر یک ژنراتور دیزل آماده به کار وجود نداشته باشد، آیا این بخاطر کمبود فضاست؟

  • یا هزینه ی فرض شده است؟

  • مطمئن نیستید؟

بهتر است از تحقیقات یک سایت رایگان  پرس و جو شود و قبل از اینکه سیستم های بحرانی تان بوسیله ی خرابی برق مورد آزمایش قرار بگیرد آنچه را که برای محافظت نیروی برق نیاز دارید ، تعیین کنید.

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید