انتخاب یو پی اس برای دیتا سنترها

انتخاب یو پی اس برای دیتا سنترها

۱۳۹۸ ۱۱ اردیبهشت
0 نظر ثبت شده

اکثر مراکز داده در مدارهای توزیع برق خودشان  یک منبع برق اضطراری (ups) مطمئن و آماده به کار دارند. عملکرد اصلی آنها حفظ انرژی (برق) در تجهیزات IT شما در صورت رخ دادن هرگونه خرابی شبکه برق شهری می باشد.

اگر ژنراتورهای آماده به کار روی خط باشند فقط چند ثانیه طول بکشد تا ژنراتور در مدار قرار بگیرید. با این همه همین چند ثانیه کافی است تا تمام سیستم های شما خاتموش شود و احتملا برخی از تجهیزات دخیره سازی داده دچار مشکل شوند. بنا براین وجود یک یو پی اس خوب مابین ژنراتور و مصرف کننده ها قرار می گیرد تا از مشکل فوق جلوگیری کند.  

همچنین اگر ژنراتور شما در زمان معقولی راه اندازی نشود، یک مرکز ups ، ادامه کار سیستم های IT را بصورت کنترل شده تضمین می کند. اگر پروتکل های مدیریتی شما بتواند حالت خاموشی را بپذیرد هرچند از حالت خاموشی به هر قیمتی اغلب اجتناب می شود، در صورتی که شما قادر هستید یک بار دیگر در یک روش کنترل شده به سیستم های IT  خود سریع تر و آسان تر برق را برگردانید. همچنین بجای اینکه همه برنامه ها تا تمام شدن باطری به عملکرد خود ادامه دهند، خاموش کردن برنامه های غیر کاربردی به شما اجازه خواهد داد تا خدمات کاربردی شما احتمالا تا زمان بازگرداندن برق ادامه پیدا کنند.

همچنین تجهیزات فناوری اطلاعات به منبع تغذیه ی همواره تمیز نیاز دارد. مرکز داده ی سیستم های ups کارهای اصلی دیگری هم انجام می دهند از جمله پایدارسازی ولتاژ، اصلاح ضریب توان، تمیز کردن و تهویه ی مطبوع برای برق ورودی اصلی. این کارها سیستم های IT شما را از پائین آمدن، قطع کامل برق محافظت می کند. قرار گرفتن در معرض هرکدام از این ها می تواند به مرکز سخت افزار داده ی شما آسیب تا مرحله ی قطعی برساند.

 

 

اندازه و ظرفیت ups

عملکردها و ظرفیت های ups در کیلو ولت آمپر یا KVA اندازه گیری می شوند. گاهی این باعث اختلال در مدیریت کنترل کننده های مرکز داده می شود زیرا مصرف برق تجهیزات IT در وات اندازه گیری می شود. با توجه به ضریب توان ups این ارقام ممکن است مطابقت نداشته باشند. این عدم تطابق به علت تغییر ضریب توان از کارخانه ای به کارخانه ای دیگر است. سیستم ها در .8 pf ، .9pf  یا 1pf است، همچنین بعنوان ضریب توان واحد در نظر گرفته می شود. 100KVA یو پی اس با .8pf فقط 80KW توان مفید به سیستم های IT شما ارائه می دهد. بسیار مهم است که قبل از خرید یا تعیین یک مدل خاص، فاکتور توان ups را تعیین کنید.

 

 

انتخاب و توپولوژی (مکان شناسی)

انتخاب بهترین سیستم های ups برای مورد کاربردی شما و قرار دادن توپولوژی درست باعث می شود تا هزینه های راه اندازی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند و ردپای کربن شما کوچک شود.

 

 

یو پی اس های پیشنهادی برای مراکز داده :

بر اساس کارآیی دستگاه های یو پی اس و نیز نیاز دیتا سنترها، چند مدل یو پی اس موجود در بازار پیشنهاد می شود:

 

1- برای مراکز داده بزرگ یو پی اس های ترانس دار که مجهز به IGBT  های صنعتی باشند ، توصیه می شود. وجود IGBT  صنعتی دوام و استحکام دستگاه یو پی اس را تضمین می کند. همچنین وجود ترانس برای ایزوله سازی فاز و نول کمک می کند. یو پی اس های نیروسان سری  Power-Tech دارای این مشخصات هستند. 

2- برای مراکز داده متوسط دستگاه های سه فاز با تکنولوژی آنلاین که مجهز به فیلتر های خروجی باشند توصیه می شود. مزیت این دستگاه ها هزینه کمتر خرید و تامین این تجهیزات می باشد. یو پی اس های سه فاز سری  Niroosan Hi-Tech و نیز سری  HTV  و  HT  شرکت نکرون ترکیه دستگاه های مناسبی برای دیتا سنترهای متوسط هستند.

3- برای دیتا سنترهای کوچک و اتاق های سرور، از یو پی اس های آنلاین تک فاز به ظرفیت های 6کاوا و 10 کاوا استفاده می شود. مثلا برای اتاق سرور با تعداد 10 عدد سرور HP و زمان نگهداری یک ساعت می توان از یک دستگاه 6کاوا ترانس دار مدل  Niroosan ISO-Tech 6KVA  و یا یو پی اس  ترانس لس مدل Necron DT 6KVA  شرکت نکرون ترکیه استفاده کرد.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید