انتخاب بهترینups برای MRI ، CT SCAN و X-ray - قسمت دوم

انتخاب بهترینups برای MRI ، CT SCAN و X-ray - قسمت دوم

۱۳۹۸ ۰۷ مرداد
0 نظر ثبت شده

انتخاب بهترین منبع تغذیه بی وقفه برای محافظت از دستگاه های تشخیصی در بیمارستان ها (MRI،CT SCAN ، X-ray): (2)

 

تمام هزینه های نگهداری (TCO):

سیستم های UPS با باتری های  قدیمی در صنعت استاندارد بوده اند، این نوع یو پی اس ها نه تنها قادر به تولید مقدار زیادی از جریان در کوتاه مدت و بلند مدت در مقایسه با سایر تکنولوژی ها میباشند بلکه هزینه اولیه نسبتا کمتری دارند. باتری های این یو پی اس ها باید در مای 24 درجه سانتیگراد در محیطی با شرایط تهویه مناسب قرار بگیرند و باتری ها باید هرسال تعویض شوند. با این شرایط باتری ها بخوبی کار خواهند کرد.

گزینه هایی  برای محاسبه TCO برای خرید یک UPS، هزینه های اولیه و نصب، تلفات انرژی بر اساس راندمان محصول و تجهیزات خنک کننده، هزینه تعمیر و سرویس کردن دستگاه و هزینه تعویض باتری هارا شامل میشود.

 

عملکرد سیستم:

همانطور که در ابتدا اشاره شده است، مراکز درمانی به یو پی اسی نیاز دارند که هنگام عکس برداری بار مورد نظر را حفاظت کند و باید از یو پی اس انتخاب شده اطمینان حاصل کنند که اضافه بار و بارهای پله ای را بدون بای پس تنظیم میکند. به زبان ساده، آیا یو پی اس از دستگاه در برابر اضافه بار یا نوسانات شدید ولتاژ حفاظت میکند.

 

زمان نگهداری:

مشخصات کد در استانداردهای ملی حفاظت از آتش سوزی (NFPA) و قوانین ملی برق (NEC) نیاز به برق اضطراری حدود 10 ثانیه در یک بیمارستان یا یک مرکز مشابه در صورت وقوع قطعی میباشد. ژنراتورهای پشتیبان در محل می توانند تا زمانی که سوخت دارند پشتیبانی دهند ، اما می تواند تا 15 ثانیه طول بکشد تا بارگیری را آغاز کند. زمان نگهداری یو پی اس ترجیحا چندین دقیقه میباشد، اگر بیمارستانی دیزل ژنراتور داشته باشد برای کاهش هزینه ها از پشتیبانی 15 دقیقه استفاده میشود.

 

 

قابلیت اطمینان:

زمان راه اندازی  یو پی اس انتظار میرود که بدون هیچ مشکلی برای ما کار کند. برای تجهیزات الکتریکی قابلیت اطمینان با میزان احتمالی خرابی تجهیزات سنجیده میشود. اگر چه یک درصد درصد زیادی نیست ولی اگر زندگی بیماران به خطر بیوفتد، یک فاجعه بزرگ محسوب میشود.

هنگام خرید یو پی اس باید به این چهار عامل توجه کرد تا اطمینان حاصل شود که این یو پی اس می تواند نیاز های شمارا براورده کند. برای خرید یو پی اس برای تجهیزات بیمارستانی باید با کارشناسان فروش یو پی اس، مهندسین و مشاوران تجهیزات پزشکی مشورت های لازم را کرد. با بررسی این موارد وبا داشتن یک یو پی اس خوب، پزشکان بدون هیچ اضطرابی برای بیماران MRI، CT SCANو... تجویز میکنند و زندگی هیچ بیماری بخطر نمی افتد.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید