آیا نصب باتری های اضافی برای منابع تغذیه موجود در اتاق سرورهای شبکه، مهم هستند؟

آیا نصب باتری های اضافی برای منابع تغذیه موجود در اتاق سرورهای شبکه، مهم هستند؟

۱۳۹۹ ۲۹ مهر
0 نظر ثبت شده

مراکز داده برای عملکرد صحیح نیاز به جریان مطمئن برق دارند. با نصب منبع تغذیه مناسب، مانند یو پی اس، هر شرکت یا صنعت، برقی قابل اطمینان و با کیفیت بالا برای سرورهای شبکه ی سیستم خود فراهم می کند. یک یو پی اس از بهترین روش های مهندسی برای ارائه راه حل های جامع محافظت و پشتیبانی از برق استفاده می کند و در سطح پیشرفته تر مانند یو پی اس های آنلاین با تکنولوژی تبدیل دوگانه برق، حتی برق با کیفیت برای تجهیزات الکتریکی حساس تولید می کند.

منبع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس) از طریق استفاده از باتری و یا خود شبکه ی اصلی از سیستم های شما پشتیبانی و حفاظت می کند. در واقع یو پی اس می تواند در لحظه شناسایی نوسانات الکتریکی موجود در برق، خروجی با کیفیت و تنظیم شده ای را در اختیار تجهیزات مصرف کننده قرار دهد. نصب یو پی اس نسبتاً ساده است اما هر شرکتی به منبع تغذیه اضطراری متناسب با نیاز خود احتیاج دارد. نصب یو پی اس که قابلیت اضافه کردن باتری های اضافه را داشته باشد برای سرورهای شبکه یک لایه حفاظتی بالاتری ایجاد می کند. وقتی صحبت از محافظت از قلب اطلاعاتی سازمان شما می شود ، انجام اقدامات احتیاطی اضافی همیشه ارزش تلاش را دارد.

 

باتری های اصلی و باتری های اضافی

 

واحد های باتری متصل به هر یو پی اس مرکز داده باید قادر به تأمین برق کافی برای چندین ساعت باشد. دقیقاً تعداد باتری مورد نیاز یو پی اس برای هر مرکز و حداکثر آن به میزان تقاضای تجهیزات الکتریکی آن شرکت بستگی دارد. برای تعیین این موضوع ، می توانید با تیم مرکز طراحی یا تیم مدیریت شرکت صحبت کنید. پس از مشخص شدن این نیازها ، منبع تغذیه پشتیبان تهیه می شود.

 

دو پیکربندی باتری وجود دارد که اغلب در نسخه های پشتیبان منبع تغذیه یافت می شود. که عبارتند از:

 

  • افزودن باتری به شکل N + 1: در این پیکربندی تعداد باتری های مورد نیاز برای عملکرد مرکز داده (N)  می باشد و می توان فقط به ان یک باتری اضافه کرد. اگر اتاق سرور شما به باتری های زیادی نیاز داشته باشد ، از آنجا که فقط یک باتری اضافی خریداری می شود، این توپولوژی می تواند کاملاً مقرون به صرفه باشد. به این ترتیب وقتی باتری از کار می افتد و اتاق سرور می تواند همچنان به کار خود ادامه دهد.

 

  • افزودن باتری به شکل موازی: در این توپولوژی ، دو عدد باتری یکسان به صورت موازی به منبع تغذیه یک مرکز داده وصل می شوند. اگر یک باتری از کار بیفتد ، باتری دیگر می تواند به تنهایی از فعالیت های مرکز پشتیبانی کند. این پیکربندی اغلب توسط مراکز داده کوچکتر و کسانی که نیاز به برق محدودتری دارند استفاده می شود. باتری ها ممکن است در کابینت های ایمنی که امکان نگهداری و نظارت در آنها وجود دارد ، ذخیره شوند.

 

حفاظت از اطلاعات ضروری شما

 

اگرچه تمام تجهیزات رایانه ای برای عملکرد صحیح در محدوده خاصی از توان موجود طراحی شده اند ، اما کم یا زیاد شدن این مقدار در عملکرد آنها اختلال ایجاد می کند و حتی می تواند به سستم های حساس آسیب برساند. اطلاعات می تواند در نتیجه این آسیب از بین بروند ، که ممکن است هزینه و زمان زیادی برای ترمیم ان هزینه کنید. محافظت از منبع تغذیه مورد نیاز مرکز داده شما یک سرمایه گذاری قابل توجهی در رفاه مالی بلند مدت شرکت به حساب می آید.

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید