آموزش نصب و راه اندازی یو پی اس

آموزش نصب و راه اندازی یو پی اس

۱۳۹۸ ۲۳ مرداد
0 نظر ثبت شده

برای به دست آوردن بهترین عملکرد و افزایش عمر یو پی اس و باتری ها باید به مطالب زیر توجه شود :

  1. باتری یو پی اس را با وصل کردن یو پی اس به پریز حداقل 12 ساعت شارژ کنید. این عمل باعث میشود که یو پی اس بهترین عملکرد را داشته باشد.

  2. بعداز شارژ، یو پی اس را به کامپیوتر متصل کنید. کامپیوتر و یو پی اس را روشن کرده و برق ورودیAC  را قطع کنید. اکنون سیستم شما توسط باتری یو پی اس کار میکند و باید توجه کرد کامپیوتر عملکردی نرمال دارد سپس برق AC ورودی را متصل کنید.  از کامپیوتر خود بیش از حد روی باتری کار نکشید، زیرا شما به انرژی ذخیره شده باتری  در مواقع ضروری احتیاج پیدا خواهید کرد. پشتیبانی یو پی اس خود را چک کنید. طول عمر باتری به چند عامل بستگی دارد که مهم ترین ان تخلیه کامل باتری است که باعث کاهش طول عمر باتری میشود.

  3. اگر تمایل دارید که یو پی اس خود را توسط نرم افزار کنترل کنید، باید نرم افزار مورد نظر را نصب کنید. سپس نرم افزار را امتحان کنید و مطمئن شوید که یو پی اس بعد از زمان برنامه ریزی شده توسط نرم افزار خاموش میشود. دفترچه ی راهنما ی نرم افزار بخوبی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار میدهد. استفاده از نرم افزار نه تنها از عملیات انجام شده در کامپیوتر محافظت میکند بلکه از باتری یو پی اس در برابر تخلیه کامل نیز محافظت میکند و باعث افزایش طول عمر باتری میشود. برای حفظ یو پی اس و باتری لطفا از انها بک اپ تایم طولانی نگیرید فقط به اندازه ای که کار خود را با کامپیوتر به اتمام برسانید و اطلاعات مورد نیاز را سیو کنید.

  4. هنگام شب بعد از اتمام کارها، بعضی از کاربران بعد از خاموشی کردن سیستم خود برق ورودی AC  را نیز خاموش میکنند ولی یو پی اس را خاموش نمیکنند که این عمل باعث میشود که یو پی اس از باتری خود استفاده کرده و باتری دشارژ کامل شود و اگر این عمل در اخر هفته اتفاق بیوفتدتا ظهر جمعه باتری بطور کامل دشارژ میشود و زمانی که شما به یو پی اس نیاز دارید یو پی اس دیگر قادر به ری استارت نخواهد بود. پس در هر حال یو پی اس را از منبع تغذیه اصلی جدا نکنید.

 

نکات مهم :

  1. هیچ گاه بر روی سوراخ های تهویه برچسب یا اجسام دیگری قرار ندهید زیرا باعث داغ شدن یو پی اس میشود که طول عمر ان را کاهش میدهد.

  2. یو پی اس را در مکان های محصور مانند کمد قرار ندهید زیرا باعث داغ شدن آن میشود.

  3. یو پی اس را در محلی که تهویه هوا مناسب است قرار دهید.

هدف شرکت رایانیکس رضایت مشتریان است.

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید