آلارم ها در یو پی اس چه اطلاعاتی به ما می دهند؟

آلارم ها در یو پی اس چه اطلاعاتی به ما می دهند؟

۱۳۹۸ ۱۴ اردیبهشت
0 نظر ثبت شده

سیستم های یو پی اس زمانی که بخشی از آن عملکرد درستی نداشته باشد بلافاصله می توانند سیگنال های هشدار را به صدا در بیاورند .  برای چشم و گوشی که نسبت به این صدا و سیگنل های هشدار نا آشنا هستند ، این صدا ها و نورهایی که مشاهده می شوند مانند نور فلش مزاحم و آلودگی صوتی به نظر می آیند . 

در این مقاله به شما کمک می شود که با آلارم های سیستم یو پی اس تان آشنا شوید و راه حل هایی ارایه می شود که در صورت بروز مشکل به آن ها مراجعه کنید  وقتی که یو پی اس های مختلف ساخته میشوند و مواردی که وجود دارند ، تقریبا همگی آ نها با یک سیستم هشدار دهنده مجهز شده اند . 

این سیستم های هشدار متشکل از سه چراغ رنگی و یک سیستم تولید صدا هستند .  در زیر به نکات اولیه ای که در این سیستم های هشدار دهنده لازم است بدانید اشاره شده است . 

 

کدام چراغ یو پی اس روشن است و این رنگ به چه معناست ؟

تقریبا تمام سیستم های یو پی اس از یک سیستم هشدار دارای ال ای دی با سه رنگ مختلف استفاده میکنند تا به این وسیله شما را از وضعیت سلامت دستگاه آگاه سازند .  این سه رنگ قرمز زرد و سبز هستند . ممکن است این چراغی که رنگ آن تغییر می کند متفاوت باشد اما همیشه یکی از این چراغ ها حتما روشن خواهد بود .  همانطور که بعدا به آن اشاره خواهد شد اگر هیچ یک از این چراغ ها روشن نباشند به این معنا ست که شما با یک مشکل خیلی بزرگ رو به رو هستید . 

 

راهنمای اخطارهای یو پی اس

 

چراغ سبز : من سالم  هستم 

اگر چراغی که در سیستم تان روشن است ، چراغ سبز رنگ است این یک نشانه ی خوب است . هرچیزی فعال است به درستی عمل می کند و و تمامی اجزا به خوبی محافظت می شوند . 
برای این که این حالت تداوم داشته باشد باید به خوبی از سیستم یو پی اس تان و همچنین از باتری هایتان به خوبی مراقبت کنید . 

 

چراغ زرد : چیزی در حال اتفاق افتادن است مراقب باشید 

زمانی که چراغ زرد در سیستم روشن است این موضوع می تواند نشان دهنده ی این باشد که سیستم از باتری ها تغذیه می کند و یا اینکه سیستم در حالت بای پس قرار گرفته است و یا اینکه یک قسمت دیگر از مدار در حال انجام عمکرد است .  این نور همچنین به این معناست که سیستم تان یا دچار مشکل شده است و یا اینکه یک مشکل در سیستم در حال بروز است .  مثالی که برای این حالت می توان بیان کرد این است که برای مثال فن دچار مشکل شده است و یا اینکه یک وضعیت غیر عادی دیگری در حال وقوع است . 
شاید شما بخواهید بدون توجه به این موضوع از کنار آن رد شوید اما قبل از این که این کار را انجام دهید لازم است به شما بگوییم که یک مشکل کوچک که در سیستم تان ایجاد شود ممکن است منجر به بروز مشکلات بسیار بزرگی گردد .  در این صورت بهترین کار این است که با خدمات پس از فروش سیستم یو پی ای تان تماس بگیرید و آن ها را از وضعیت ایجاد شده مطلع سازید . آن ها با توجه به آن چه که بیان میدارید به شما خواهند گفت که این مشکل ایجاد شده تا چه حد جدی است و چه کاری باید انجام دهید . 

 

قرمز :  همین الان یک نفر را خبر کنید :

در صورتی که چراغ قرمز در صفحه ی ال ای دی  سیستم تان روشن است فورا با تعمیرکار تان تماس بگیرید به این علت که سیستم های یو پی اس تان با یک مشکل بزرگ مواجه شده است و در صورتی که فورا به آن رسیدگی نشود ممکن است سیستم به طور کلی از کار بیوفتد .  همچنین لازم است سریعا به مشکل ایجاد شده رسیدگی شود تا تجهیزاتی که توسط سیستم یو پی اس محافظت می شوند دچار اختلال نگردند . 
بیشتر این سیستم ها همچنین یک پانل نمایشگر در قسمت جلوی خود قرار دارند که با این چراغ های ال ای دی در ارتباط هستند . در صورتی که هرگونه مشکلی ایجاد شود با مراجعه به این صفحه ی نمایشگر به طور تخصصی تر می توانید از مشکل ایجاد شده اطلاع حاصل نمایید . 

 

اگر یک هشدار صوتی بشنوید :

در کنار سیستم های هشدار نوری که در سیستم های یو پی اس تان تعبیه شده اند ممکن است سیستم یو پی اس تان به هشدار های صوتی نیز مجهز باشند که حتی زمانی که به سیستم های یو پی استان نگاه نمی کنید نیز بتوانند به شما هشدار دهند .  این هشدار های صوتی می توانند در صورت بروز یک مشکل کوچک و یا یک مشکل مهم به صدا در بیاییند . 
علت استفاده از سیستم هشدار صوتی این است که در صورت بروز مشکل توجه شما به سمت سیستم های یو پی اس معطوف می شود و از وجود مشکل آگاه می شوید بنابر این می توانید با مراجعه به رنگ های ال ای دی اطلاعات بیشتری در خصوص مشکل به دست آورید  . 

سیستم های یو پی اسی که در بازار وجود دارند متفاوت از یکدیگر ساخته می شوند و دارای ویژگی های متفاوتی هستند . بنابر این محصولات تولید کنندگان مختلف نباید با هم مقایسه شوند بلکه بهتر است در صورتی که با سیستم یو پی اس مورد استفاده تان به خوبی آشنا باشید و محافظت های لازم را از این سیستم ها انجام دهید می توانید اطمینان حاصل کنید که سیستم تان مدت زمان بیشتری به صورت فعال عمل خواهد کرد .

کارت پروتکل آسان مدیریت شبکه در هر جا و هر زمانی هر خطری را به شما هشدار خواهد داد . 

مشکلاتی که در سیستم های یو پی اس تان ایجاد می شوند ، منتظر نمیشوند که در ساعات کاری شما بروز نمایند . بلکه در هر زمانی ممکن است بروز کنند  . سیستم های هشدار صوتی در صورتی که در محلی باشید که این صدا را بشنوید گزینه های خوبی هستند ، اما در صورتی که قادر به شنیدن این صدا نباشید کارت های پروتکل آسان مدیریت شبکه گزینه ی بسیار مناسبی برای شما خواهند بود  . 
کارت های پروتکل مدیریت آسان شبکه در داخل سیستم های یو پی اس قرار می گیرند و در صورتی که خطایی در این سیستم ها بروز پیدا کند ای میلی به کامپیوتر تان و یا گوشی موبایل تان ارسال خواهد شد . علاوه بر این ، این کارت ها می توانند جزییات بیشتری از خطایی که رخ داده است برایتان ارسال کنند و از این طریق متوجه شوید که مشکلی که ایجاد شده است تا چه حد بزرگ است . در این حالت با توجه به اطلاعات موجود می توانید برای رفع مشکل ایجاد شده اقدام نمایید . 

 

در حین تماس با خدمات پس از فروش چه سوالاتی از شما رسیده می شود ؟

زمانی که سیستم های یو پی استان دچار مشکل شوند لازم است حتما با متخصصانی که می توانند شما را در این خصوص راهنمایی کنند تماس حاصل فرمایید . گاهی ممکن است مشکلی که ایجاد شده است ، مشکلی ساده بوده و از پشت تلفن قابل حل باشد اما گاهی اوقات ممکن است برای بررسی های بیشتر لازم باشد تا متخصصان به صورت حضوری سیستم هایتان را مشاهده کنند تا نسبت به حل خطاها اقدام نمایند .

 

برخی از سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شوند به شرح زیر است : 

1 . ولتاژ ورودی و خروجی سیستم یو پی اس چند است ؟
هر دوی این ولتاژ ها بر روی نمایشگر نشان داده می شوند . 

2 .  ولتاژ باتری تان چند است ؟ 
این مورد هم بر روی نمایشگر نشان داده می شود .

3 . بر روی ال ای دی سیستم تان و یا بر روی کارت پروتکل مدیریت آسان شبکه چه اطلاعاتی نمایش داده می شود ؟
هر صدایی که می شنوید و یا هر اطلاعاتی که مشاهده می کنید باید با متخصصی که تماس گرفته اید مطرح کنید . تمامی این اطلاعات بسیار مهم هستند و لازم است که همه ی آن ها را با متخصص مربوطه در میان بگذارید  تا متخصص مربوطه بتواند نسبت به مشکل ایجاد شده اطلاعات جامع تری داشته باشد و شما را بهتر راهنمایی کند . 

4 . آیا در منطقه تان اختلالات توان وجود دارد و یا اینکه آیا کار خاصی بر روی شبکه ای توان در منطقه در حال انجام است یا خیر ؟
کار های تاسیساتی یا پروژه های ساختمانی که در منطقه در حال انجام می باشند می توانند سیستم های یو پی اس را دچار اختلال نمایند . برای مثال یک نوسان برق که در کار های تاسیساتی در منطقه رخ دهد ممکن است باعث بروز نوسان در سیستم های یو پی اس تان گردد . 

5 . آیا یک شرایط بد جوی در منطقه اتفاق افتاده است ؟
همانند تاثیری که پروژه های ساخت و ساز در سیستم های یو پی اس ایجاد می کنند ، باد های شدید یا طوفان های کوچک نیز می توانند سیستم های یو پی اس را تحت تاثیر قرار دهند . 

6.  آیا سیستمتان روشن است آیا چراغ روشنی روی ال ای دی قرار دارد ؟ مهم نیست چراغی که روشن است به چه رنگ است این موضوع نشان می دهد که یو پی اس تان به صورت اکتیو در حال انجام وظیفه است .
سیستم های هشداری که بر روی سیستم های یو پی اس تان قرار دارند هم نشان دهنده ی وجود یک مشکل در سیستم یو پی اس و همچنینن حاوی اطلاعاتی در خصوص نحوه ی رفع مشکل به وجود آمده خواهند بود . اگرچه تا زمانی که با زبان یو پی اس تان آشنا نباشید به خوبی متوجه منظور سیستم یو پی اس تان نخواهید شد ، اما با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم تا حدی می توانید با زبان یو پی اس تان آشنا شوید 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید