VFI , VI , VFD  در انواع یو پی اس: (قسمت دوم)

VFI , VI , VFD در انواع یو پی اس: (قسمت دوم)

۱۳۹۹ ۰۶ دی
0 نظر ثبت شده

دریو پی اس با ویژگی VI یا همان  یو پی اس لاین اینترکتیو وقتی برق ورودی قطع می شود ، یا ولتاژ از محدوده مجاز خارج می شود ، بای پس سریعا از ورودی جدا شده و اینورتر از برق باتری تغذیه می کند. وقتی برق ورودی دوباره متصل شد ، بای پس برق ورودی را دوباره درگیر کرده و باتری ها را دوباره شارژ می کند و ولتاژ خروجی را ثابت نگه می دارد. 

 

 

 

وابسته به ولتاژ و فرکانس (VFD):

 

سیستم یو پی اس با ویژگی وابسته به ولتاژ و فرکانس (VFD) یا UPS آفلاین ، از نظر عملیاتی یا کارکرد مشابه یو پی اس با ویژگی VI است و گاهی اوقات به اشتباه یو پی اس لاین اینترکتیو نیز نامیده می شود. در سیستم های یو پی اس با خاصیت VFD ، اینورتر خاموش است ، بنابراین ممکن است 10 تا 12 میلی ثانیه (ms) طول بکشد تا یو پی اس به برق باتری متصل شود. این وقفه می تواند سرورها را خراب کند و این نوع یو پی اس یعنی یو پی اس آنلاین را برای مراکز داده مناسب نکند.

 

 

 

البته در یو پی اس های آفلاین با تکنولوژِی داخلی جدیدتر VFD ، اینورتر پس از فعال شدن ظرف مدت 2 میلی ثانیه برق تولید می کند. در این نوع یو پی اس ها نیز بای پس معمولاً مانند یو پی اس های با ویژگی VI کار می کند ، بنابراین تجهیزات مستقیماً از شبکه ی اصلی برق یا ژنراتور تغذیه می کنند. از آنجا که اینورتر کار نمی کند تا زمانی که برق قطع شود ، هیچ کنترل ولتاژ یا تنظیم خاص برق مصرفی وجود ندارد و بازدهی کمتری را نسبت به سایر یو پی اس ها امکان پذیر می کند. قطع برق یا ولتاژ خارج از محدوده مجاز ، سوئیچ بای پس را فعال می کند و برق ورودی را از خروجی جدا می کند. اینورتر با استفاده از برق ذخیره شده در باتری ها شروع به کار می کند. ظرفیت رکتی فایر یا یکسو کننده فقط به اندازه ای بزرگ است که بتواند باتری ها را شارژ نگه دارد.

 

 

برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://searchdatacenter.techtarget.com/definition/uninterruptible-power-supply

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید