VFI , VI , VFD  در انواع یو پی اس:(قسمت اول)

VFI , VI , VFD در انواع یو پی اس:(قسمت اول)

۱۳۹۹ ۰۴ دی
0 نظر ثبت شده

مستقل از ولتاژ و فرکانس (VFI) :

 

این اصلاح بیشتر به سیستم های UPS آنلاین با تبدیل دوتایی (double conversion) گفته می شود. زیرا در یو پی اس انلاین ولتاژ و فرکانس جریان برای مصرف کننده ها مستقل از فرکانس و ولتاژ جریان ورودی است. به طور کلی جریان ورودی متناوب برای شارژ کردن باتری و راه اندازی اینورتر به جریان DC تبدیل می شود. اینورتر برای راه اندازی تجهیزات مصرف کننده ، برق متناوب پایداری را ایجاد می کند.

 

 

 

در صورت قطع برق ، باتری ها برق اینورتر را تامین می کنند که مصرف کننده ها همچنان روشن بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند. هنگامی که برق دوباره متصل شود ، خواه از طریق برق شهری باشد یا یک ژنراتور ، یکسو کننده جریان مستقیم (DC) را به اینورتر می رساند و باتری ها را به طور همزمان شارژ می کند. اینورتر تمام وقت کار می کند. ورودی یو پی اس آنلاین کاملاً از خروجی جدا شده است و بای پس فقط برای ایمنی در نگهداری یا در صورت خرابی سیستم داخلی یو پی اس استفاده می شود. از آنجا که هیچ وقفه ای در برق تجهیزات الکتریکی متصل به یو پی اس ایجاد نمی شود ، و جریان ورودی مستقل از جریان خروجی است، به همین دلیل یو پی اس آنلاین معمولاً قوی ترین شکل UPS محسوب می شود. برخی از یو پی اس ها فرکانس خروجی را با ورودی هماهنگ می کنند ، اما امری ضروری نیست ، بنابراین همچنان یو پی سی های با ویژگی مستقل از فرکانس(VFI) هستند.

 

 

 

مستقل از ولتاژ (VI):

 

یو پی اس های لاین اینترکتیو یا یو پی اس های مستقل از ولتاژ ورودی (VI)، ولتاژ خروجی را کنترل و تنظیم می کنند ، اما جریان با همان فرکانس ورودی در خروجی نیز وجود دارد. در کشور های پیشرفته مستقل از فرکانس بودن یو پی اس امری بسیار نگران کننده نیست. برق اصلی مستقیماً تجهیزات برقی را تغذیه می کند و یکسو کننده باتری ها را شارژ نگه می دارد. اینورتر با جریان خروجی موازی است ، و افت ولتاژ را جبران می کند و به عنوان یک فیلتر فعال برای نوسانات ولتاژ و هارمونیک ها عمل می کند. اختلال در یکسو کننده و اینورتر فقط در صورت نوسان برق ورودی اتفاق می افتد. چرخ دنده ها و مجموعه های موتور / ژنراتور نیز شامل ویژگی VI هستند.

 

 

 

برای مطالعه بیشتر می توانید به آدرس زیر مرتجعه کنید:

https://searchdatacenter.techtarget.com/definition/uninterruptible-power-supply

 

 

نظرات کاربران
نظر خود را در این باره بنویسید